Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Her er formen forholdsvis fin. Merker at kroppen har vært gjennom dette før, magen er poppet ut større enn i samme periode sist. Jeg sleit ikke med bekken sist, men det gjør vondt innimellom - spesielt nå når jeg sitter med kontorjobb opptil 10t til dagen. Er ikke så flink å sitte "fint", krysser beina og sitter ikke rett opp og ned. Må øve meg litt der.. 

Ellers koselig med dultene som kommer, kom så sent nå da morkaken er på fremsiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det ganske bra. Er mye større enn sist, og ting er derfor en del tyngre enn sist :fnise: Jeg ser nå ut som jeg gjorde ved termin sist. Sliter med bekkenet, kynnere og blødninger, altså er det meste som sist. Kvalmen er mye bedre nå enn med forrige, men den har sine stunder hvor den er ganske uutholdelig. Trikset er å unngå alle transportmidler og besteforeldre som ikke lufter :P Jeg er heldigvis litt mer avslappet denne gangen, og har egentlig ikke gjort noen forberedelser denne gangen. Har kjøpt et plagg som jeg savnet da frøkna var nyfødt, og det er det. Det meste får vi låne, så henter det når det nærmer seg. Sengen fikk vi på søndag. 

Hvordan går det med deg @fridr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går egentlig fint @Askmeagain89 :) Er ikke like plaga med kvalme, så nå spiser jeg mer variert og har klart å legge på meg 1 kg! Også har jeg fått nexium for halsbrannen og føler meg som et nytt menneske. Har nå sånne rare anfall der jeg plutselig spyr opp frokosten eller griner for noe helt ulogisk. Har en del gravidplager, men synes det går bedre nå enn de første 18 ukene :)

Eneste som er dritt er at jeg har herpa ryggen letter et heftig fall på lørdag. Skulle tro jeg sklei på isen, men nei... her datt jeg i gangen... klarer endelig å gå litt og sånn, men tør ikke gå ut siden det er glatt. Så er stuck hjemme :(  Må ha hjelp til alt mulig... svigermor er her og hjelper meg med klesvask og litt andre småting. Veldig glad for det. Fysio sa det kunne ta en par uker før ryggen ble bra igjen. Så lenge jeg ikke har ødelagt noe permament, kan jeg vel egentlig ikke klage. Bare smøre meg med tålmodighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Jeg melder meg inn her jeg. Var på oul i dag og hilste på lillebror. Ble flyttet fra starten av juli til 27. juni :)  dette er barn nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fridr skrev:

Det går egentlig fint @Askmeagain89 :) Er ikke like plaga med kvalme, så nå spiser jeg mer variert og har klart å legge på meg 1 kg! Også har jeg fått nexium for halsbrannen og føler meg som et nytt menneske. Har nå sånne rare anfall der jeg plutselig spyr opp frokosten eller griner for noe helt ulogisk. Har en del gravidplager, men synes det går bedre nå enn de første 18 ukene :)

Eneste som er dritt er at jeg har herpa ryggen letter et heftig fall på lørdag. Skulle tro jeg sklei på isen, men nei... her datt jeg i gangen... klarer endelig å gå litt og sånn, men tør ikke gå ut siden det er glatt. Så er stuck hjemme :(  Må ha hjelp til alt mulig... svigermor er her og hjelper meg med klesvask og litt andre småting. Veldig glad for det. Fysio sa det kunne ta en par uker før ryggen ble bra igjen. Så lenge jeg ikke har ødelagt noe permament, kan jeg vel egentlig ikke klage. Bare smøre meg med tålmodighet :) 

Godt å høre at formen er bedre, men så utrolig kjipt med fallet. Bra du får hjelp, men det er ekstra kjipt med dårlig rygg som gravid. Håper du får slappet av og at ryggen blir helt bra igjen veldig fort :) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hvitløk skrev:

Hei :vinke:

Jeg melder meg inn her jeg. Var på oul i dag og hilste på lillebror. Ble flyttet fra starten av juli til 27. juni :)  dette er barn nummer to.

Gratulerer :) og velkommen :) Koselig at det er flere kjente "fjes" her inne i tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Gratulerer :) og velkommen :) Koselig at det er flere kjente "fjes" her inne i tråden

Takk! Det er mange her inne fra 2015-tråden ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres utrolig kjedelig å ha slått seg sånn @fridr! Håper du blir bedre raskt! 

Her er formen bedre enn den var, var skikkelig dårlig frem til uke 17. Nå er det mest om morgenen, og jeg har begynt å jobbe 60%. Veldig godt å være ute blant mennesker igjen og føle at man gjør noe nyttig! Jeg er halvveis nå, og syntes magen er blitt kjempestor. Men ingen skjønner at jeg er gravid før jeg sier det :dry: Er førstegangs, og kommer fra en familie med nokså små gravidmager på morssiden. Men det er utrolig mye aktivitet i magen hele dagen, jenta vår er en skikkelig turner, så selv er jeg hvertfall ikke i tvil om at jeg er gravid :biggrin:

Er det bare meg som syntes det er vanskelig å beregne sommerklær? Man kan jo behøve alt fra bare kortermede bodyer til ullklær til den norske sommeren. 

Hvilken vogn og bilstol har dere kjøpt? 

Velkommen @Hvitløk:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fullt sykemeldt, og vil forbli det til permisjonen starter. Høyt blodtrykk og bekkensmerter. Det høye blodtrykket merker jeg heldigvis ikke så mye til, i forrige svangerskap var hodepinen nesten uutholdelig noen dager. Men så lenge blodtrykket stiger så fort jeg nærmer meg jobb, så får jeg ikke "lov" av legen. Bekkensmertene får jeg god behandling for, men de kommer nok til å være der i varierende grad hvertfall til fødsel. 

Ellers knaskes det syrenøytraliserende, og det er masse liv og røre i magen. Når jeg sitter, treffer hun innimellom ribbena mine, og spenner ned i blæra i andre enden. Da gjelder det å ikke være tissetrengt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste kvalmen og spyinga har gitt seg. Begynner å gå opp i vekt også. Nekter å sykemelde meg, så jobber fortsatt 100% og det er jo bare 10 uker til permisjonstart. dette skal jeg klare :)

De siste dagene har jeg blitt bevist at jeg kan se babyens bevegelser på utsiden av magen. Spennende!!!

I dag skal vi på IKEA for å handle møbler til barnerommet. Da gjenstår det bare å få vogna i posten, så har vi alt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hallo damer! Er det noe liv her? En liten oppdatering fra meg, hvertfall. Er i uke 23 nå, og magen har virkelig tatt form. I stedet for å få høre at jeg ikke har fått så mye mage ennå, når folk finner ut at jeg er gravid, så ser for at jeg er gravid og trenger ikke spørre engang. Det er litt stas for meg, som har ventet lenge på denne magen :)

Selv om jeg fortsatt er kvalm om morgenen, er jeg i fin form resten av dagen. Men nå er jeg blitt forkjølet, og jeg er så tett i nesen som aldri tidligere! Skal jo egentlig ikke bruke nesespray heller, men jeg unner meg litt Otrivin for å få sove. Effekten varer bare 2-4 (velsignede) timer om gangen dog. Tidligere har jeg fint klart meg med 3 doser og hatt effekt hele døgnet.

Har noen av dere vært forkjølet og merket at dere blir mer hoven i neseslimhinnen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kajal skrev:

Hallo damer! Er det noe liv her? En liten oppdatering fra meg, hvertfall. Er i uke 23 nå, og magen har virkelig tatt form. I stedet for å få høre at jeg ikke har fått så mye mage ennå, når folk finner ut at jeg er gravid, så ser for at jeg er gravid og trenger ikke spørre engang. Det er litt stas for meg, som har ventet lenge på denne magen :)

Selv om jeg fortsatt er kvalm om morgenen, er jeg i fin form resten av dagen. Men nå er jeg blitt forkjølet, og jeg er så tett i nesen som aldri tidligere! Skal jo egentlig ikke bruke nesespray heller, men jeg unner meg litt Otrivin for å få sove. Effekten varer bare 2-4 (velsignede) timer om gangen dog. Tidligere har jeg fint klart meg med 3 doser og hatt effekt hele døgnet.

Har noen av dere vært forkjølet og merket at dere blir mer hoven i neseslimhinnen? 

Så koselig med oppdatering :) Hyggelig at magen har tatt form :)

Godt formen er bedre tross morgenkvalmen.  Tett nese er veldig typisk for gravide. Har selv vært forkjølet til og fra i flere uker, noe som har resultert i bihulebetennelse nå.  Fått beskjed om å bruke rhinox nesespray eller nesedråper.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er rett over 27 uker nå, og mange spør om jeg er sikker på at det ikke er flere enn én der inne... :lete: Jeg har vært tett i nesen hele tiden siden ca. 12 uker og forkjølet litt sånn av og på. Holder på å bli gæren av det. :alice: Ellers oppfører kroppen seg pent. 

Jeg har handlet inn ganske mye (det var jo januarsalg, så klarte ikke la være), og det som gjenstår er for det meste klær, leker og andre ting som det er sannsynlig at vi får i gaver. Finnes utrolig mye rart der ute! Er veldig koselig å vaske nytt sengetøy og legge i en skuff så det er klart til bruk. :) Har såvidt begynt å samle sammen ting som skal i fødebagen. Er tidlig, men jeg synes det er koselig å pusle med, så da får det være greit. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27+0 i dag og kroppen samarbeider fremdeles. Har ingen plager, men merker jeg er sliten. Men jeg tror det har like mye å gjøre med at jeg er inne i en hektisk periode på jobb og privat, som svangerskapet i seg selv. Mannen min er også svært travel så mye hjemme faller på meg og jeg får egentlig aldri hentet meg inn. 14 dager til nå, så roer det seg forhåpentligvis og jeg kan ta meg litt fri i noen helger i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30. Ikke så mye nytt. Slitter fortsatt med halsbrann alt for ofte. Men eller alt er fint. Teller ned dagene til permisjonsstart. Det er bare 58 dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 uker i morgen. Ny UL kommende onsdag, veldig spent på hva de har funnet ut - om jeg får føde her, eller om jeg må til Tromsø for å føde :snurt: Jeg tok glukosebelastning i går. Det gikk overraskende greit.

Har slitt med rygg og bekken, så har følt meg veldig isolert og alene den siste mnd siden jeg ikke har vært mobil. Hjalp ikke at bilen har vært på verksted i 2 uker heller... Men nå går det bedre sånn psykisk ihvertfall. Ellers sliter jeg ikke lengre med noe særlig kvalme og jeg fikk faktisk nexium mot halsbrannen. Men jeg gikk på somac før jeg ble gravid, så for meg var den halsbrannen uutholdelig. Nå kan jeg spise mye mer variert, og det er jo bra :strix: Nå legger jeg endelig på meg! Har fått litt strekkmerker rundt navlen også :) Magen vises godt, og når det sprenger som verst, kan jeg ikke fatte og begripe at den skal bli enda større... Har måtte gå opp to str både i cup og rundt livet i BH :kjefte:Store pupper er noe herk! Sover dårlig og må tisse flere ganger om natta (og dagen). Sykt irriterende. Nå gleder jeg meg bare til å få kroppen min tilbake! Synes med andre ord at det ikke er noe gøy å være gravid!

Har fått inn litt greier til babyen da! Mangler kun vogn av de store greiene. Regner med at klær er noe vi blir å få veldig mye av, så det har jeg ikke gidda å brukt penger på :laugh: har sydd, lagd og arvet ganske masse :) Eneste jeg "må" sy nå snart, er babynest. Vi må også rydde en del og kvitte oss med litt unødvendige saker og ting som tar plass i leiligheta. Og kjøpe inn et ekstra tørkestativ. Svigermor har prøvd å prakke på oss at vi MÅ ha tørketrommel, men jeg ser ærlig talt ikke vitsen med det. Vi har så lite bad at jeg vil bruke plassen oppå vaskemaskinen til stellebord. Heldigvis er mannen enig :nori:

Ja, også må vi søke om foreldrepenger snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du sier om magen @fridr. Skjønner ikke åssen den kan bli større, for nå er den så stram at jeg nesten ikke får rettet meg opp. :fnise: Gleder meg veldig til å få tilbake kroppen jeg også. Jeg kan ikke ligge på magen, ryggen har jeg aldri fikset, og det er jo litt usikkerhet rundt om det er trygt eller ikke. Venstre side sies å være best, men da blir jeg potte tett i nesa. Så det er høyre side som gjelder. Vipper jeg opp hodet (for å se på TV for eksempel) får jeg tarmen i klem under ribbeinet, så må ligge flatt. Sitter jeg i lenestol, presser livmoren på lungene så jeg sitter og hiver etter pusten. :fnise: 

Men da er det en hyggelig trøst å se magen bevege seg. :strix:

Angående foreldrepenger så må jeg huske på å få bekreftelse fra jordmor neste gang jeg er der, så jeg kan bruke den til søknaden. *Note to self* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 37+5 nå, og nå kan fødsel egentlig skje når som helst :bond: Jeg sliter først og fremst med halsbrann og vondt i symfysen, men det er heldigvis ikke lenge igjen! Jeg fødte 38+6 sist, så jeg er spent på om noe kommer til å skje neste uke.

Hvordan går det med dere @Askmeagain89?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...