Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

På tide å få startet opp en skravletråd for oss med termin i mai-juni 2017!

Jeg er gravid med mitt andre barn, og termin avhengig av hvor jeg sjekker beregnet termin er den 9. eller 12. mai.

Sist jeg ble gravid måtte jeg ha hjelp av gyn mtp Pergo da jeg hadde svært ustabile sykluser og manglende eggløsning. Dette trodde jeg var likt nå også så jeg hadde akkurat fått henvisning til gyn for utredning.  Overraskelsen var derfor stor når jeg plutselig stod med positive tester! :hjerte:

Jeg håper at mange andre er klare for å skravle med meg her inne, for kjenner jeg meg rett er det mange tanker og bekymringer som må luftes før mai! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våger meg inn her, selv om det er fryktelig tidlig ennå.
Er etter egne beregninger 4+0 i dag og termin 27. mai. Jeg er også gravid med mitt andre barn og den foreløpige terminen er faktisk på min førstefødtes 2-årsdag. Her ble det positiv test på første forsøk og selv om vi ikke brukte lang tid forrige gang heller, hadde jeg ikke trodd at vi skulle være så heldige. :) 

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) alle sammen! 5+5 på vei og termin på selveste 17. mai. Krysser fingrene for at det ikke skjer :P Var egentlig forberedt på lenger prøvetid da det ikke klaffa før pp12 sist, men denne gangen klaffa det på pp2 gitt :O litt uheldig siden jeg nylig startet i ny jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg glatt inn her med termin 25, mai (14 mai etter mens-termin). Jeg vet at jeg ble gravid 29. august fordi vi brukte EL tester, så:) Håper alt går som det skal og at tiden fremover går fort! Jeg har så lyst til å fortelle alle at vi venter nummer to!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntil videre så tilhører jeg her. Har foreløpig termin akkurat i månedsskiftet april-mai. Menstermin er 6.mai, mens "min" termin er 30.april. Har ei jente fra før født i mai 2014. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi termin på samme dag almera :) var på ul i dag og så et bankende hjerte ♡

Jeg er i dag 7+2 og har termin 6 mai. Der var (heldigvis😋) bare en😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på jeg og! 5 uker i dag og termin 24. mai tror jeg! Det er første gangen jeg er gravid, så alt er nytt og spennede/skummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Går det greit i forhold til kvalme og andre plager?

Jeg har kjent meg litt uggen om kveldene, men i dag var første gang jeg har kjent det fra morgenen av. Prøver å spise lite men ofte, men absolutt ingenting frister og alt vokser i munnen på meg :spy:

Ellers er puppene konstant ømme og hver gang jeg reiser meg på jeg på do :fnise:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte kvalm på morgenen og har dårlig matlyst utover formiddagen. Også blir jeg fort mett, men går og småspiser hele ettermiddagen. 

Også har jeg skikkelig bluppismage og har kviser på ryggen. Helt fantastisk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt influensafølelse i kroppen, tung pust, kvalme og noe oppkast så har vært sykemeldt en uke . Veldig kjedlig.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med smerter i bekkenet. Tror det "bare" er en låsning. Så i morgen skal jeg ringe og be om henvisning. Heldigvis ingen kvalme på meg, men det hadde jeg ikke første gangen heller. 

Sliter masse med dårlig samvittighet, så hadde en prat med jordmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke merka noe til denne kvalmen jeg! Men det er jo fortsatt tidlig, så regner med at det kommer etterhvert. Nå er det bare såre brystvorter og murringer/strekkinger i livmora som jeg kjenner. Med andre ord føles det fortsatt ut som om mensen kommer hvert øyeblikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at det er ting som skjer i kroppen om dagen. Jeg er så oppblåst så det å få på en dongeribukse kan jeg bare glemme.  Har ikke sjans å få knapper igjen! Synes det er vel tidlig å skulle måtte bruke manmabukser, så det blir tights og løse bukser på meg fremover. Håper vi kan holde det skjult en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

Jeg også hiver meg med her inne enda det et fryktelig tidlig enda, er i uke 4 eller 5 nå så sikkert termin i månedsskiftet mai/juni 😊

Har en 2014 jente fra før 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Blir med her jeg også😊 Er 8+5 i dag. Termin tidlig i mai..😁  var hos legen på torsdag, pga problemer med bekkenet som når har roa seg igjen.. Fikk da henvisning til tidlig UL, siden jeg mista ganske seint sist så venter på at ett brev skal dukke opp i postkassa etterhvert nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blir med her jeg også. 21 år(22 i januar) sluttet på p-pillen i begynnelsen august, fikk regelmessig mens ca 20 august. Dette var da siste mens. Baby om board👶🏼 Spennende, var ikke forberedt på de skulle skje så fort! Så ifølge appen gravid og baby har jeg termin rundt 29 mai. Graviduke 6 (5+2). Tok en vanlig graviditetstest 19 september ettersom mens ikke var kommet og jeg følte meg veldig trøtt.. den var positiv! På torsdag 22 september tok jeg en clearblue graviditetstest, viste 2-3 uker(4-5 uker på vei). Krysser fingrene for at alt går fint. 

Første gang jeg er gravid, så alt er veldig nytt/spennende og skummelt.Til nå har jeg kun vært veldig trøtt og litt halsbrann. Ikke så mange symptomene enda.. 😊 Ikke kontaktet jordmor/fastlege enda, hvem anbefaler dere og gå til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...