Gå til innhold

Hvis hjernene våre blir for utviklet, vil de da bli selvbevisste og ta over kroppen vår?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker du at "vår" bevissthet sitter i kroppen ig at hjernen kunne tenke seg ta over vår del? Tja, bevisstheten til mannen sitter for så vidt i pikken

Anonymkode: ff119...4ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der nådde tåpelighet og dumskap nye høyder.  (Eventuelt dypere bunn..) :murvegg:

Anonymkode: ba3c3...512

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen trenger å lese grunnleggende fysiologi og nevroanatomi.

Jeg skulle ønske vi snart kunne slippe slike idiottråder.

Anonymkode: fc359...2a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig enkelte er så primitive at de tenker mest med det lille hodet, men hos de fleste har nok hjernen tatt over. Heldigvis.

Anonymkode: 86841...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amativeReflection skrev:

Hvis hjernene våre blir for utviklet, vil de da bli selvbevisste og ta over kroppen vår?

Er det ikke måte på hvor mye tåpelig ræl du klarer å lire av deg..? For å svare på spørsmålet ditt; det har jeg svært vanskelig for å tro. På meg virker det som om det går i utforbakke og at den gjengse person blir dummere og dummere, "vi" har jo snart ikke evne til å tenke selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, amativeReflection skrev:

Hvis hjernene våre blir for utviklet, vil de da bli selvbevisste og ta over kroppen vår?

Har de ikke allerede gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, amativeReflection skrev:

Hvis hjernene våre blir for utviklet, vil de da bli selvbevisste og ta over kroppen vår?

Det forklarer mye om hjernen din ikke kan ta kontroll over kroppen din. Det er normalt for absolutt alle andre. Om hjernen ikke tar over kroppen, kan man ikke opprettholde vitale funksjoner.

 

Anonymkode: fc359...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 7.9.2016 at 14.46, Aamu skrev:

Nei, for bevisstheten kommer ikke nødvendigvis utelukkende fra hjernen.

:popcorn:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.9.2016 at 21.51, AnonymBruker skrev:

Det forklarer mye om hjernen din ikke kan ta kontroll over kroppen din. Det er normalt for absolutt alle andre. Om hjernen ikke tar over kroppen, kan man ikke opprettholde vitale funksjoner.

 

Anonymkode: fc359...2a2

Ganske sikker på at hjertet ikke er avhengig av hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

:popcorn:

 

Det er ikke nødvendigvis feil, det hun skriver, kommer an på hvordan man definerer bevissthet. Jeg så en youtubevideo med en nevrolog som snakket litt om hypoteser rundt bevissthet. Jeg er ikke så god i å gjenforklare, men på en måte kan man se på bevissthet som en sum av signalene i et system, og nevrologiske impulser og celleaktivitet ellers i kroppen ville da være en form for bevissthet. Man da handler bevissthet mer om en type aktivitet, ikke evnen til å "tenke". Altså, en plante vil ha bevissthet, men den bevisstheten er mer mekanisk. Uansett, så syns jeg det er en mer interessant måte å se bevissthet på, for da kan man på en måte se et spekter fra celler til planter, til insekt til dyr til mennesker. Samtidig vil det også si at bevissthet varierer mellom individer. Dette syns jeg gir intuitiv og logisk mening

Endret av skjære
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ganske sikker på at hjertet ikke er avhengig av hjernen.

Det er en sannhet med modifikasjoner.

Visse hjerteceller (i sinoatrialnoden) innehar en automatisitet, som innebærer at de kan generere spontane aksjonspotensialer på grunn av at natriumkanalene ikke er helt tette. Derfor kan man observere at hjertet slår en tid etter at døden er inntruffet. Imidlertid er hjertet helt avhengig av regulerende signaler fra det autonome nervesystem for å kunne fungere (bl. a. for å sikre blodforsyning til seg selv), og faller dette bort, hjelper ikke de spontane aksjonspotensialene lengre enn til at hjertet ikke lenger kan oksygenere sitt eget vev i tilstrekkelig grad.

Hjertet er helt avhengig av regulerende signaler fra dypt i hjernestammen (og fra to strukturer dypt i halsregionen, som er intimt forbundet med hjernen). Det er intrikate mekanismer og feedbacksystemer som regulerer respirasjonsrate, hjertefrekvens, syre-/basebalanse, kontraktilitet og blodtrykk. Uten disse mekanismene kan ikke hjertet fungere mer enn noen minutter.

Anonymkode: fc359...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er en sannhet med modifikasjoner.

Visse hjerteceller (i sinoatrialnoden) innehar en automatisitet, som innebærer at de kan generere spontane aksjonspotensialer på grunn av at natriumkanalene ikke er helt tette. Derfor kan man observere at hjertet slår en tid etter at døden er inntruffet. Imidlertid er hjertet helt avhengig av regulerende signaler fra det autonome nervesystem for å kunne fungere (bl. a. for å sikre blodforsyning til seg selv), og faller dette bort, hjelper ikke de spontane aksjonspotensialene lengre enn til at hjertet ikke lenger kan oksygenere sitt eget vev i tilstrekkelig grad.

Hjertet er helt avhengig av regulerende signaler fra dypt i hjernestammen (og fra to strukturer dypt i halsregionen, som er intimt forbundet med hjernen). Det er intrikate mekanismer og feedbacksystemer som regulerer respirasjonsrate, hjertefrekvens, syre-/basebalanse, kontraktilitet og blodtrykk. Uten disse mekanismene kan ikke hjertet fungere mer enn noen minutter.

Anonymkode: fc359...2a2

Men hvis nervesystemet er autonomt, betyr ikke det at hjernen ikke kontrollerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Men hvis nervesystemet er autonomt, betyr ikke det at hjernen ikke kontrollerer det?

Nei, det betyr at du ike trenger å kontrollere det med bevisstheten din. Det hadde vel vært slitsomt om du måtte huske å pumpe blod ca. 72 ganger i minuttet?

Anonymkode: fc359...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det betyr at du ike trenger å kontrollere det med bevisstheten din. Det hadde vel vært slitsomt om du måtte huske å pumpe blod ca. 72 ganger i minuttet?

Anonymkode: fc359...2a2

Med tanke på at jeg to ganger denne uken har prestert å miste telefonen i bilen min ville det neppe vært et problem, ville dauet etter et par minutter. Når den blir borte funker jo fortsatt handsfreen så jeg kan fortsatt prate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det betyr at du ike trenger å kontrollere det med bevisstheten din. Det hadde vel vært slitsomt om du måtte huske å pumpe blod ca. 72 ganger i minuttet?

Anonymkode: fc359...2a2

Tja, syns det høres ut som en fin utfordring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...