Gå til innhold

Min jobbjakt. Med livslykke og hus på spill


SøtMelon

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg oppretter nå en dagbok for å skrive om mine dager som 100% arbeidsledig. Dagene går til spennende jobbsøking, trening av kropp og mentalitet, kosthold, sosialt liv, familie osv. Følg min reise, som enten ender i lykke eller katastrofe, og min intense jobb på å stable meg selv på beina. Selv om jeg er redd..

Min visjon er få en jobb som jeg behersker, og å få beholde hjemmet mitt, som vi jobbet så hardt for å få. Så håper jeg samtidig at jeg kan være til inspirasjon for andre :)

Jeg nekter å gi opp, og kommer til å kjempe en hard kamp for å lykkes!

 

 

 

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide med et innlegg da:)

Jeg er fremdeles på jobbjakt, og drømmer hver dag om et bekymringsfritt liv. Men aldri så dumt at det ikke er godt for noe, for jeg lærer mye om verdien av kronene nå.

Jeg planlegger nå middagene hvor fokuset er å spise billig men sundt. I dag laget jeg f.eks pytt i panne med pølsebiter, bacon, løk, potet, sopp, brokkoli, gullerøtter og bønner. Alt surret i pannen:tongue: Nam!

Jeg er veldig glad i god og riktig mat, så mitt fokus er at hele familien skal spise mat som er nyttig og velsmakende. I går skjemte vi oss bort med hjortekjøtt som jeg var å kjøpte. Selvsagt er et slikt kjøtt kostbart, men slike råvarer er sjeldne og blir fort revet ut av hyllene. Men vi betaler i det minste ikke like mye som på restaurant, og dette blir jo tilsaman flere middager!

Helgekosen er også redusert, og vi må nå venne oss til mindre fristelser. Men vi laget oss hjemmelaget dipp og kuttet opp kålrot,brokkoli og gullerøtter.

I morgen skal vi spise stekt fiskepudding på brødskivene, m/løk og tomatbønner på toppen. Dette synes vi er nydelig! :)

Utover maten så driver jeg å legger planen for årets julegaver. Det meste vil bli selvlaget, men i år må jeg tenke nytt. Så jeg bestilte en sekk med karvet ull i nydelige farger! Og av det skal jeg tove votter, tøfler, figurer, matter osv. Så skal jeg lage julegodt å ha på glass som også er fine gaver. Og jeg sparer jo penger:tommel:

De pengene jeg har ellers går nå med til å dekke huslån og litt gjeld. Så er jeg heldig så er jeg kvitt litt små gjeld til sommeren neste år. Så får vi omsider håpe at jeg får en jobb, som gjør at jeg kan greie meg uten både nav og forsikringen min. Selv om jeg har det veldig godt økonomisk nå. Men dette er jo på lånt tid..

Når det kommer til jobbsøking så søker jeg utlyste stillinger som hittil bare er deltid..   For å greie å betale på huslånet, så må jeg jobbe over 50%. Og hvor mange får det nå? :/ Det er vanskelig.. Og det finnes nå flere hundre søkere som er minst like desperate som meg. 

Bekjentskaper/nettverk osv brukes for det det er verdt, men så langt ingen napp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, venner!

Nå er det en stund siden jeg har skrevet noen linjer om hverdagen min. Men nå er jeg her igjen :)

Det har vært en travel periode for meg, hvor det har vært en del å gjøre. Og jeg innser at livet som arbeidsledig slettes ikke betyr at en har lite å gjøre på..

Jeg har et barn å følge opp, mann, et hus og stelle, sosial bit å opprettholde, jobbsøking osv. Og nå skal jeg begynne med barnegym sammen med datteren min. I tillegg til alle de små vennene som hun ønsker å henge med etter barnehagen..  Så jeg ser nå hvor mye tid vi foreldre egentlig bruker på barna våre, men også jeg drar nytte av dette sosialt :) Er jo veldig hyggelig for meg å kunne ta en tekopp med en god venninne, mens barna leker sammen. Og jeg lærer noe nytt hver dag, som at en bare må gi blaffen i å ha det ryddig og plettfritt til enhver tid! For det greier en ikke bestandig når de impulsive barna skal plutselig i besøk til sine venner.

I denne uken har jeg forresten vært på to jobbintervju, som jeg har blitt invitert til :tommel: Men dessverre ble det ikke meg denne gangen som skulle få jobb:sukk:Og jeg innrømmer glatt at dette fikk meg til å føle meg ille, selv om jeg hele tiden måtte være forberedt på vinn eller tap. Men sett på en annen måte så var jeg en av 7 stk som kom på intervju, og det var i alt 120 søkere! Så jeg er jo på en måte litt interessant :) Og trening har jeg da fått etter begge intervjuene. Så nå er det bare å stå på videre, for å finne den stillingen som det faktisk går an å leve av. Men jobbmarkedet er ikke så gunstig, da de lyser ut små stillinger som passer studenter med lavt forbruk. Og alt er på kveld/helg når mannen min selv jobber, så det sier seg selv at jeg må ha dagvakter.

Men vi gir ikke opp! Jeg skal ta en liten pause, og deretter legge en slagplan for å kapre den jobben jeg vil ha:sol: Jeg er ikke kresen, men søker hovedsakelig på jobber som jeg vet at jeg mestrer.  Det er nå 20 mnd igjen av dagpenge perioden min, og jeg må i løpet av den tiden få napp på noe. Mannen har nå to jobber, for at vi skal få inn mest mulig penger. Så det er jeg glad for. Og dette er jobber som han elsker. 

I dag var hele familien en tur på stranden, i sol og 21 grader! Hovedsakelig for å plukke utvalgte stener som skal brukes til mitt juleverksted :) Så nå er vi i gang.

Ellers så ser vi på budsjettet vårt, og har nå begynt å bruke utvalgte varer fra billige merker. Håndsåpe går f.eks mye av i huset, og er gjerne dyr. Så nå kjøper vi den til skampris ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11. september 2016 at 21.54, Chandra skrev:

Hei! Her vil jeg følge med! :)

Lykke til med jobbsøking! 🌺

Så bra! :) :velkommen:

Og takk for det:smilyblomst:

Er du også arbeidsledig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God dag!

Ei ny uke har begynt, og den er aldeles fin til tross for kald temperatur :) Solen skinner, himmelen er blå og skogen bugner av vakre høstfarger..

Jeg har nå levert datteren min i barnehagen, og sitter nå i sofaen med en god kopp grønn te. Tenker og tenker...                                   I går var jeg og datteren min på besøk hos en venninne, og vi diskuterte litt løst og fast. Men det er alltid jobb som er et hett tema. Alle lurer jo på hvordan det går med meg og om jeg søker på alt jeg bare kan, og det skulle jeg ønske at jeg gjorde. Men jobbsøkingen tærer på mine krefter, og spesielt etter nederlagene jeg har hatt i det siste. Venninnen min har jo drømmejobben med eget kontor, fleksitid,fri på helg, muligheter for å jobbe hjemme og eget kontor som er større en sjefens! Ja, hun er veldig heldig :) Og det må da føles aldeles fantastisk å ha den tryggheten som hun har..

Skulle ønske at også jeg kunne jobbe på et kontor, men da må en jo ha både utdannelse og erfaring, og der kommer jeg til kort. Skolegang er ikke utenkelig for mitt vedkommende, men det koster penger! Og studiegjeld har jeg jo alt fra før av. Men nettstudier kanskje, kunne vel være noe for meg. Vet bare ikke hvor dyrt det er og hva som lønner seg i henhold til jobbmuligheter.

Det er veldig spennende men samtidig frustrerende å tenke på sin egen framtid. Vi kan gå konkurs eller lykkes, alt etter om jeg får jobb eller ikke. Det er en ekkel tanke og følelse, som fester seg på kroppen. Og jeg kjenner energien vissne som høstløvet på trærne. 

Men jeg er raskt ute med å manipulere tankene mine, og tenker at også jeg skal lykkes. Men kroppen er ikke lett å få med seg, det er energi løst og tungt. Det er mange jobber som er forlokkende og uoppnåelig. Men en vinner ikke om en ikke prøver, spørsmålet er bare hvor den store vinnerpotten ligger:lete:

Nå skal jeg straks gå i gang med å vaske og rydde litt i huset og handle mat,  før klokken igjen nærmer seg barnehage henting. Middagen må vi spise i en fei før vi drar til barnegymmen. Det er nok å gjøre selv om en er hjemme ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...