Gå til innhold

Sammen med psykopat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg og min samboer har vært sammen i 7 måneder. Ja, veldig lite til å allerede være samboere, men etter at min leiekontrakt gikk ut og jeg mistet jobben, så jeg ikke annet valg. Vi har det veldig fint sammen, reiser mye og er veldig flink til å finne på ting sammen. Vi trives også ekstremt godt i hverandres selskap, nesten litt for godt. Jeg elsker alt med denne mannen, nesten. 

Jeg har merket små ting som skurrer litt fra første gang jeg møtte han. Han er veldig dominerende og elsker å leke med andres følelser, men dette er ikke noe han legger skjul på for meg. Han har tatt harde tak i meg så lenge jeg kan huske, og sender meg rett på dør om jeg ikke sier noe som klinger i hans ører. Men alt dette er gjort på en måte som akkurat ikke er nok til å reagere på der og da. Jeg godtar egentlig ikke å bli kontrollert på den måten, men har sakte men sikkert bare gjort det. Nå som vi bor sammen og jeg ikke har jobb forventer han at jeg skal gjøre alt for han. Jeg må stå opp og lage frokost og finne alt han trenger før han drar. Selv om jeg har mine ærend. Om jeg ikke vet hvor ting ligger får jeg høre det, og da går det direkte på meg som person. Jeg føler at selvtilliten min er knust i bakken og at han holder meg der nede. Men han gjør det så forsiktig at jeg vet ikke om han faktisk gjør noe galt? Jeg har slitt med depresjon tidligere, så det er alltid noe som sier at det kan være meg. Han har alltid trykket ned mine meninger eller gjort narr av de, så jeg uttaler meg ikke så mye om ting lengre. Nå klager han på at jeg er for kjedelig. Han snakket også mye med andre jenter like før vi ble sammen. Han er en veldig kjekk mann, dermed veldig høy på seg selv. Han synes selv han er den flotteste i verden og sier ofte at jeg aldri kommer til å finne noen som er bedre enn han. 

Jeg har ikke så mye familie, kun en far. Jeg har heller ingen jobb og ingen plass å bo nå. Jeg har det så godt med han, for når han er grei, som han er 80 % av tiden har vi det så fantastisk fint sammen. Samtidig er jeg redd for at dette kan utvikle seg til noe jeg kommer til å angre på resten av mitt liv. 

Skal jeg gi han mer tid til å bli trygg i forholdet, eller bør jeg allerede nå se etter en vei ut? Jeg vet at han aldri hadde stoppet meg fra å forlate han. Han hadde nok bare sagt "lykke til, dette er den største tabben i ditt liv", så jeg er ikke redd for å bli skadet fysisk. 

Anonymkode: cd660...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykopat eller ikke, han virker ikke som han er bra for deg. Et forhold skal handle om å bygge hverandre opp, ikke presse ned. Du kan ta kontakt med krisesenteret der du bor. De kan gi deg noen å snakke med, og hjelpe deg med bosituasjonen. 

Anonymkode: 6e7b0...c6f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han mye eldre enn deg?

Føler du at han mangler empati?

Stoler du på han, eller tror du han kan oppsøke disse andre damene han snakker med bak ryggen din?

Respekterer han deg ikke?

Har han et sterkt temperament og kan du føle redsel mot han?

Har han vært fysisk voldelig mot deg? Psykisk vold?

Har du dårlig selvbilde?

Anonymkode: 7b41e...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast han på dør. Du blir ødelagt av en slik idiot. Vær sterk og forlat han. Og advar andre om han helst.

Anonymkode: cb355...b7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har bare vært sammen i 7 måneder, og du har nok bare sett starten :)

Anonymkode: 63f5d...528

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han mye eldre enn deg?

Føler du at han mangler empati?

Stoler du på han, eller tror du han kan oppsøke disse andre damene han snakker med bak ryggen din?

Respekterer han deg ikke?

Har han et sterkt temperament og kan du føle redsel mot han?

Har han vært fysisk voldelig mot deg? Psykisk vold?

Har du dårlig selvbilde?

Anonymkode: 7b41e...5a0

Nei, han er 5 år eldre. Han har så og si ingen empati for meg eller andre. Jeg tror han aldri kunne vært utro mot meg, men han er veldig flørtete og det er det som kan irritere meg litt. Han gjør akkurat så lite at jeg ikke kan si noe på det. Han respekterer meg på noen områder, men av og til kan det rable helt og han uttrykker et sterkt temperament. Jeg har ofte vært redd og han har ofte tatt tak i meg, bla. presset mot brystet mitt så hardt at jeg tror jeg har knukket noe eller vridd armene. i ett tilfelle da han var beruset tok han tak i ørene mine og slo hodet mitt hardt i en betongvegg. 

Anonymkode: cd660...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er 5 år eldre. Han har så og si ingen empati for meg eller andre. Jeg tror han aldri kunne vært utro mot meg, men han er veldig flørtete og det er det som kan irritere meg litt. Han gjør akkurat så lite at jeg ikke kan si noe på det. Han respekterer meg på noen områder, men av og til kan det rable helt og han uttrykker et sterkt temperament. Jeg har ofte vært redd og han har ofte tatt tak i meg, bla. presset mot brystet mitt så hardt at jeg tror jeg har knukket noe eller vridd armene. i ett tilfelle da han var beruset tok han tak i ørene mine og slo hodet mitt hardt i en betongvegg. 

Anonymkode: cd660...467

Men kjære deg, kom deg vekk fra han. Det du skriver blir jo bare verre og verre! Hvordan kan dette være små ting som skurrer, som du skriver i HI?

Anonymkode: da5da...d0e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er 5 år eldre. Han har så og si ingen empati for meg eller andre. Jeg tror han aldri kunne vært utro mot meg, men han er veldig flørtete og det er det som kan irritere meg litt. Han gjør akkurat så lite at jeg ikke kan si noe på det. Han respekterer meg på noen områder, men av og til kan det rable helt og han uttrykker et sterkt temperament. Jeg har ofte vært redd og han har ofte tatt tak i meg, bla. presset mot brystet mitt så hardt at jeg tror jeg har knukket noe eller vridd armene. i ett tilfelle da han var beruset tok han tak i ørene mine og slo hodet mitt hardt i en betongvegg. 

Anonymkode: cd660...467

Og dette tror du det kommer til å bli mindre av om du "gir han tid til å bli trygg i forholdet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp løp løp.

Har du ei venninne du kan bo hos en kort periode? Ei hytte du kan låne? Dette må du ut av. Nå. 

Anonymkode: 7e93a...d4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er 5 år eldre. Han har så og si ingen empati for meg eller andre. Jeg tror han aldri kunne vært utro mot meg, men han er veldig flørtete og det er det som kan irritere meg litt. Han gjør akkurat så lite at jeg ikke kan si noe på det. Han respekterer meg på noen områder, men av og til kan det rable helt og han uttrykker et sterkt temperament. Jeg har ofte vært redd og han har ofte tatt tak i meg, bla. presset mot brystet mitt så hardt at jeg tror jeg har knukket noe eller vridd armene. i ett tilfelle da han var beruset tok han tak i ørene mine og slo hodet mitt hardt i en betongvegg. 

Anonymkode: cd660...467

Ts, jeg merker jeg reagerer på noe av det du skriver. Du synes ikke han gjør noe som er direkte "slå opp"-grunn, men han har jo åpenbart det? Problemet her er jo at du har stadig vekk flytter grensen i takt med ham. Jeg håper du forstår at du ikke MÅ vente på at begeret renner over? Hvorfor skal du egentlig det? Du VET at det kommer til å renne over, og likevel venter du på at det skal skje før du gjør noe. Du kaster ikke bare vekk tid, men du lar ham kutte vekk store deler av deg som person og din selvtillit med all denne ventingen på at han skal tråkke over.

Kjære ts, du vet at glasset kommer til å renne over snart, så hvorfor ikke bare gå allerede nå og spar deg selv for mye smerte?

Anonymkode: b1c14...873

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er 5 år eldre. Han har så og si ingen empati for meg eller andre. Jeg tror han aldri kunne vært utro mot meg, men han er veldig flørtete og det er det som kan irritere meg litt. Han gjør akkurat så lite at jeg ikke kan si noe på det. Han respekterer meg på noen områder, men av og til kan det rable helt og han uttrykker et sterkt temperament. Jeg har ofte vært redd og han har ofte tatt tak i meg, bla. presset mot brystet mitt så hardt at jeg tror jeg har knukket noe eller vridd armene. i ett tilfelle da han var beruset tok han tak i ørene mine og slo hodet mitt hardt i en betongvegg. 

Anonymkode: cd660...467

Må han slå deg ned, evt true med å ta livet ditt før du reagerer?

Det er ingen unnskyldning at du ikke har jobb eller bolig...det skaffer du deg lett. Gå til Nav!

Kom deg unna før det smeller!

JA, han har psykopatiske/sosiopatiske trekk definitivt. Driver han kanskje også med rus?

Anonymkode: 7b41e...5a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må han slå deg ned, evt true med å ta livet ditt før du reagerer?

Det er ingen unnskyldning at du ikke har jobb eller bolig...det skaffer du deg lett. Gå til Nav!

Kom deg unna før det smeller!

JA, han har psykopatiske/sosiopatiske trekk definitivt. Driver han kanskje også med rus?

Anonymkode: 7b41e...5a0

Ja, han driver med rus. Da partydop kun i helgene, ikke noe i hverdagen

Anonymkode: cd660...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye til likehet med psykopat-de velger gjerne slike som deg som kan bli avhengig, han driver med sjalusifabrikkering, er voldelig og uten empati- du må bort.

Anonymkode: 6f2a3...e11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, dette er ikke bra, og det vet du TS! Pass nå endelig på og ikke bli gravid med han! Og så må du samle krefter til å komme deg langt vekk og ikke se deg tilbake! Denne mannen vil ødelegge deg totalt, han vil knuse alt som er av selvtillitt og selvrespekt.. Reis til din far, en veninne og så ordner det andre seg etterhvert. Det viktigste er at du drar så fort du klarer! Det vil gjøre vondt, men tro du meg- der er verdt det in the long run! Aldri tro at dette vil bli bedre hvis bare... For det blir det ikke! Ønsker deg alt godt❤️ Og så håper jeg du klarer og følge disse gode rådene du har fått her!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han driver med rus. Da partydop kun i helgene, ikke noe i hverdagen

Anonymkode: cd660...467

Kan jeg spørre vhilke typer dop, og er det kun da det utløser hans sinne? Tror du han er avhengig av dop?

Røyker han også hasj?

Husk at rus også påvirker væremåter mye. Rus kan få folk til å miste empati og det kan få folk til å bli aggressive...

Har han hatt problemer med autoriteter? Som lærere, politi ( gjort ulovlige ting? ) Har han skadet dyr?

Anonymkode: 7b41e...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han eier ikke empati sier du - hvorfor i alle dager ønsker du å være sammen med en sånn person? Empati er helt essensielt for meg, jeg hadde aldri gått inn i/blitt i et forhold med en person som ikke har empati for andre.

Anonymkode: 22158...dc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre vhilke typer dop, og er det kun da det utløser hans sinne? Tror du han er avhengig av dop?

Røyker han også hasj?

Husk at rus også påvirker væremåter mye. Rus kan få folk til å miste empati og det kan få folk til å bli aggressive...

Har han hatt problemer med autoriteter? Som lærere, politi ( gjort ulovlige ting? ) Har han skadet dyr?

Anonymkode: 7b41e...5a0

Kokain for det meste,  men dette var et mye større problem før. Da var det daglig, og han har selv sagt at dette gikk utover empati og følelser generelt. Så han er klar over at han har et problem med det, men klarer ikke å slutte. Jeg synes det er flott at han klarer å holde det til helgene, men ønsker selvfølgelig at han slutter helt. Han røyker ikke hasj og har aldri gjort det. 

Grunnen til at han startet med kokain var pga av press på jobben. Han ble pushet mye med innleveringer og salg, og dette var noe flere drev med i jobben. Han har aldri hatt problem med lærere eller politi og har aldri skadet noen alvorlig, kun små krangler under byturer. 

Han er egentlig veldig åpen om problemene sine til meg, men problemet er at han ser ikke at han gjør akkurat det samme mot meg. Han tror han er veldig snill og kjærlig, noe han for det meste er, men det er da disse episodene og små tingene hele tiden. Han er helt blindet for det. Og om jeg forklarer at dette ikke var greit, så sier han at jeg må ta meg sammen og vokse opp .

Anonymkode: cd660...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp, så fort bena kan bære deg!! 

 

Nav må hjelpe deg på et vis så noe hjelp får du, bare iom deg bort. Ikke bli avhengig av han. Les hva du selv skriver! Du har livet forran deg, sørg for å ha det forran deg videre også. 

Anonymkode: e475d...7c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...