Gå til innhold

Sååå klein etter operasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde fettsuging av ryggen på mandag og i går begynte formen å bli dårlig. Jeg er veldig kvalm, null matlyst, skjelver, går på do hele tiden. Får nesten ikke sove. Har vært hos legen og kirurgen og de sier det ikke er noe å gjøre. Det føles som jeg skal stryke med. Aldri følt meg så dårlig før. Skjønner ikke hvorfor jeg er så dårlig. Tenkte kanskje antibiotikaen, men byttet igår og har ikke blitt bedre. Prøvd idoform uten lykke. Alt går fortsatt rett gjennom. Flere som har opplevd dette? Om ikke operasjon,  opplevd sånn på antibiotika?  Angrer så sykt, vil bare være frisk 😢

Anonymkode: 2b562...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange reagerer på antibiotika med dårlig mage. Men hvorfor står du på antibiotika? Er det forebyggende? Og har du feber? Er det frostrier du har siden du skjelver? Er det noe rødhet, hovenhet, varme rundt operasjonsområdet? For da må du oppsøke lege mtp en eventuell postoperativ infeksjon. Nå er ikke jeg så kjent med hvordan fettsuging går seg til, det er vel ikke det største invasive inngrepet, men man skal vel alltid være obs på temperatur etter et inngrep uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, tuppa skrev:

Mange reagerer på antibiotika med dårlig mage. Men hvorfor står du på antibiotika? Er det forebyggende? Og har du feber? Er det frostrier du har siden du skjelver? Er det noe rødhet, hovenhet, varme rundt operasjonsområdet? For da må du oppsøke lege mtp en eventuell postoperativ infeksjon. Nå er ikke jeg så kjent med hvordan fettsuging går seg til, det er vel ikke det største invasive inngrepet, men man skal vel alltid være obs på temperatur etter et inngrep uansett.

Forebyggende ja. Har ikke feber og legen har sjekket operasjonssåret og sier det ser fint ut. De sier at jeg ikke skal bli så dårlig av den type operasjon. Så skjønner ikke hva det er. Crp var på 25, men det kunne være normal etter den operasjonem jeg har hatt. Skjønner ikke hva som gjør meg så dårlig. At jeg har null matlyst og brekker meg når jeg lukter mat bare. Var helt fin før operasjonen. 

Anonymkode: 2b562...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du opiater eller liknende? Som pinex forte eller tramadol? Mange blir kvalme av dette. Man kan da be om afipran på resept for å holde ut, for man trenger jo gjerne de smertestillende også. Ingefær kan også hjelpe litt mot kvalme.

Anonymkode: 1f81d...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar du opiater eller liknende? Som pinex forte eller tramadol? Mange blir kvalme av dette. Man kan da be om afipran på resept for å holde ut, for man trenger jo gjerne de smertestillende også. Ingefær kan også hjelpe litt mot kvalme.

Anonymkode: 1f81d...077

Sluttet med det på tirsdag. Nå tar jeg kun paracet av og til. Gikk kvalmestillende i går som ikke har hjulpet. Hvor lite mat kan man overleve på en uke? Jeg får barw i meg noe banan og yoghurt.

Anonymkode: 2b562...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sluttet med det på tirsdag. Nå tar jeg kun paracet av og til. Gikk kvalmestillende i går som ikke har hjulpet. Hvor lite mat kan man overleve på en uke? Jeg får barw i meg noe banan og yoghurt.

Anonymkode: 2b562...932

Så lenge du får i deg væske, trenger du overhodet ikke bekymre deg. Min oldefar fant "Gud" da han fikk kreft. Han fastet i over 27 dager. Han drakk kun vann. Det var kreften som tok ham, ikke fastingen.

Har du diarè, så er blåbær tingen. Du kan også prøve Biola ol., for å hjelpe tarmen med å håndtere antibiotikaen.

Anonymkode: 60787...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sluttet med det på tirsdag. Nå tar jeg kun paracet av og til. Gikk kvalmestillende i går som ikke har hjulpet. Hvor lite mat kan man overleve på en uke? Jeg får barw i meg noe banan og yoghurt.

Anonymkode: 2b562...932

Du kan leve en stund på banan og yougurt, gjerne litt havregryn i tillegg. Drikk nok vann. Kanskje ingefærte kan hjelpe, man kan lage det direkte av presset ingefærrot.

Anonymkode: 1f81d...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sluttet med det på tirsdag. Nå tar jeg kun paracet av og til. Gikk kvalmestillende i går som ikke har hjulpet. Hvor lite mat kan man overleve på en uke? Jeg får barw i meg noe banan og yoghurt.

Anonymkode: 2b562...932

Kan det være grunnen?

Anonymkode: be1f8...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...