Gå til innhold

Forlatt brud.. hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er her fordi jeg trenger råd, mest om hvordan jeg skal gå frem og komme meg bort fra situasjonen best mulig vis..

Jeg ble sammen med min (daværende) forlovede for 4 år siden, vi var begge da 30 år. Vi har hatt et ganske godt forhold, trodde jeg da. Han fridde til meg for 1,5 år siden, og for 3 måneder siden ble jeg gravid. Vi bestemte oss for å ikke utsette bryllupet, siden det meste av planlegging var unnagjort. Kort fortalt; vi skulle gifte oss nå på lørdag (03.09). 

Jeg begynte allerede i vår å merke at han forandret seg.. ble kanskje litt mer stille, trakk seg unna og var generelt ikke like mye hjemme som før. Jeg har egentlig ikke innsett det før nå.. hadde tankene mine ganske dypt inn i bryllupet og deretter graviditeten.Dette tynger meg veldig, fordi jeg er redd jeg kunne ha skånet meg selv for mye om jeg bare hadde vært litt mer våken.

De siste ukene har min forlovede vært stresset. Jeg visste at han hadde endel på jobben, og tenkte ikke noe mer over det. Han gikk på jobb igår, og kom tilbake etter arbeidsdagen, mer stresset enn da han gikk. Jeg prøvde å snakke med han, spørre han om hva som var galt, men han avfeide alt. Han gikk og åpnet seg en ny øl før han kom tilbake i stuen, satte seg ned, begynte å snakke og dermed slapp han bomben ; han ønsket å avlyse bryllupet. Grunnen? Han har hatt følelser for en mye yngre kollega i over 6 måneder. Han hadde litt øl innabords når han fortalte dette.. men tydeligvis så har han hatt mye kontakt med denne kollegaen på fritiden, og ting har utviklet seg(som han grovt sa). Når han først begynte å snakke, så rant alt ut i en fart. Kollegaen er en mye yngre kvinne(19-20 år ettersom jeg husker da jeg møtte henne på fjorårets julebord) og har et barn fra før. Han gråt, og sa at han hadde ønsket å fortelle meg dette lenge, men så ble jeg gravid, og han trodde at følelsene for henne skulle gå over.. helt til hun plutselig for noen uker siden hadde fortalt han at hun hadde følelser for han. Hun vet tydeligvis ikke at jeg er gravid(vi tenkte å offentliggjøre det på lørdag) og han innrømte at han ikke hadde fortalt henne om den delen. 

Det endte med at han ikke ville fortsette forholdet, uansett hvor mye jeg gråt og ba han om å bli. Han dro til en kompis igår kveld, og har ikke tatt telefonen siden. 

Jeg har sittet i hele dag og prøvd å finne ut hva jeg skal gjøre.. min familie sier at vi må begynne å avlyse mtp bryllupet, men jeg håper enda på at han skal komme tilbake, og at han innser at dette er feil. 

Beklager rotete innlegg, jeg er bare helt lost og vet ikke hva jeg skal gjøre, og isåfall i hvilken rekkefølge.. 

Anonymkode: b8ad2...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, kjære deg TS, jeg må bare: :klem: Helt forferdelig kjip situasjon du har kommet i.

Selv om han kommer tilbake til deg TS, så tror jeg at jeg ville satt brylluppet på vent likevel, når han tydelig er så usikker. Det er ikke vits i å gjennomføre et bryllup om man ikke har gode forventinger til at det kommer til å vare. Kan jeg spørre hvor langt du er på vei? 

Anonymkode: a9111...f85

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjære vene, stakkar deg!! Snakk om svik på det groveste.. Ord blir vel litt fattige her nå, jeg vet.. Men jeg ville som din familie råder deg til begynnt og avlyse dette bryllupet, for uansett : vil du gifte deg med en som gjør noe sånt mot deg hvis han hadde kommet tilbake, angret og ønsket og gjennomføre likevel? Vil tro at akk nå så føles det nok sånn, men tro meg, du er verdt mer enn som så!! Håper inderlig du har gode folk rundt deg nå. Bruk de for alt det er verdt. Jeg føler virkelig med deg her❤️ men en mager trøst er at med tid og stunder vil du få oppleve og stå hvit brud med den rette mannen som bærer deg på gullstol og aldri vil såre deg. Ønsker deg alt godt. Klem fra meg

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit å lese. Jeg forstår at dette er vanskelig for deg å forholde deg til. Samtidig, for gjestenes sin del, bør dere videreformidle at bryllupet er avlyst. Som vedkommende over meg skriver er det likevel greit å utsette det dersom han skulle komme tilbake igjen. Dersom du synes det er vanskelig å gjøre selv kan du be familie hjelpe deg på dette plan. 

Anonymkode: b5252...631

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han slått seg i hodet eller blitt gal av panikk over å få kone og barn på en gang? Det høres rimelig panisk ut å kaste seg fra nesten kona og barnet sitt til armene til en 19åring. Han da ikke være seriøs utover at han har helt panikk åpenbart?

 

Anonymkode: de1d9...77c

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han slått seg i hodet eller blitt gal av panikk over å få kone og barn på en gang? Det høres rimelig panisk ut å kaste seg fra nesten kona og barnet sitt til armene til en 19åring. Han da ikke være seriøs utover at han har helt panikk åpenbart?

 

Anonymkode: de1d9...77c

Han fikk vel panikk fordi han har driti seg ut og måtte si ifra før det var forseint.  Bedre å vite om det nå og avlyse bryllupet enn å få vite det etter man er gift og må ta ut skilmisse osv. Utro er han jo uansett så ts burde bruke venner og familie osv og støtte seg på alt hun kan. Og gå fra han selvfølgelig. Det venter en ekte mann for ts som virkelig ønsker seg henne og bare henne og vil som sagt over her bære henne på gullstol og ta godt vare på henne. 

Anonymkode: a3004...fa8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo vært utro i 6 mnd! Du kan jo ikke gifte deg med denne mannen uansett. Skjønner jo at du har det helt forjævlig nå, men denne utroe mannen er ikke verdt en dritt. Kom deg vekk fra han! Søk støtte hos familie og venner til å komme deg igjennom. Du fortjener mye mye bedre enn han.

Anonymkode: 4b05c...255

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk::sjokk::sjokk:

Ho ho... syns jeg ser den stakkarslige rævva hans når jentungen har mistet interessen!

Men så jævlig for deg akkurat nå! :klemmer:Stemmer på de som foreslår at du ringer rundt og avlyser - og oppgir grunn. Og hiv ut tingene hans. Som sagt, det er sikkert mange som nå får en åpning til å gjøre andre ting.

Du takler det som kommer, vi er her for å støtte deg!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv alt hans ut, lås døren, skift lås om du er i humør til det. Han får ansvaret for å ringe rundt til familiene og venner og fortelle hvorfor han valgte å drite på fremtiden til deg og han. Faen for en shit! :klem:

Anonymkode: 91ab9...61a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke finne deg i å bli behandlet på denne måten. Avlys bryllupet og sett tingene hans på trappen, ev be familien hans som sikkert ikke har andre planer på lørdag om å hente tingene hans. 

Anonymkode: 7f76f...ed6

Hva om det er han som eier huset? 

Anonymkode: da160...532

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det er han som eier huset? 

Anonymkode: da160...532

Han åker ut likevel. I alle fall frem til TS finner noe annet.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sh999 skrev:

Åh kjære vene, stakkar deg!! Snakk om svik på det groveste.. Ord blir vel litt fattige her nå, jeg vet.. Men jeg ville som din familie råder deg til begynnt og avlyse dette bryllupet, for uansett : vil du gifte deg med en som gjør noe sånt mot deg hvis han hadde kommet tilbake, angret og ønsket og gjennomføre likevel? Vil tro at akk nå så føles det nok sånn, men tro meg, du er verdt mer enn som så!! Håper inderlig du har gode folk rundt deg nå. Bruk de for alt det er verdt. Jeg føler virkelig med deg her❤️ men en mager trøst er at med tid og stunder vil du få oppleve og stå hvit brud med den rette mannen som bærer deg på gullstol og aldri vil såre deg. Ønsker deg alt godt. Klem fra meg

Dette! Grusomt svik, så vondt dette må være... Og kjære deg ts, dersom det blir avlysning av bryllupet, så håper jeg i det minste at den oppgaven blir gitt til HAN, så får han stå for forklaringen og det hele! Tenker at du allerede er belastet nok med den påkjenningen som er, med å være gravid og i tillegg få dette rett slengt på.. :klem::hjerte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts, skulle ønske jeg kunne gi deg en god klem. Du vil klare dette!! Ikke gift deg med han. Du fortjener så mye mer. Jeg lover deg; du klarer dette!!❤️

Anonymkode: 7f3a2...e9d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Dette! Grusomt svik, så vondt dette må være... Og kjære deg ts, dersom det blir avlysning av bryllupet, så håper jeg i det minste at den oppgaven blir gitt til HAN, så får han stå for forklaringen og det hele! Tenker at du allerede er belastet nok med den påkjenningen som er, med å være gravid og i tillegg få dette rett slengt på.. :klem::hjerte:

Eller kanskje ikke, dvs om du ønsker den virkelige grunnen for den eventuelle avlysningen skal komme fram, bør det nok komme fra deg eller noen i din familie! :klem::hjerte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er her fordi jeg trenger råd, mest om hvordan jeg skal gå frem og komme meg bort fra situasjonen best mulig vis..

Jeg ble sammen med min (daværende) forlovede for 4 år siden, vi var begge da 30 år. Vi har hatt et ganske godt forhold, trodde jeg da. Han fridde til meg for 1,5 år siden, og for 3 måneder siden ble jeg gravid. Vi bestemte oss for å ikke utsette bryllupet, siden det meste av planlegging var unnagjort. Kort fortalt; vi skulle gifte oss nå på lørdag (03.09). 

Jeg begynte allerede i vår å merke at han forandret seg.. ble kanskje litt mer stille, trakk seg unna og var generelt ikke like mye hjemme som før. Jeg har egentlig ikke innsett det før nå.. hadde tankene mine ganske dypt inn i bryllupet og deretter graviditeten.Dette tynger meg veldig, fordi jeg er redd jeg kunne ha skånet meg selv for mye om jeg bare hadde vært litt mer våken.

De siste ukene har min forlovede vært stresset. Jeg visste at han hadde endel på jobben, og tenkte ikke noe mer over det. Han gikk på jobb igår, og kom tilbake etter arbeidsdagen, mer stresset enn da han gikk. Jeg prøvde å snakke med han, spørre han om hva som var galt, men han avfeide alt. Han gikk og åpnet seg en ny øl før han kom tilbake i stuen, satte seg ned, begynte å snakke og dermed slapp han bomben ; han ønsket å avlyse bryllupet. Grunnen? Han har hatt følelser for en mye yngre kollega i over 6 måneder. Han hadde litt øl innabords når han fortalte dette.. men tydeligvis så har han hatt mye kontakt med denne kollegaen på fritiden, og ting har utviklet seg(som han grovt sa). Når han først begynte å snakke, så rant alt ut i en fart. Kollegaen er en mye yngre kvinne(19-20 år ettersom jeg husker da jeg møtte henne på fjorårets julebord) og har et barn fra før. Han gråt, og sa at han hadde ønsket å fortelle meg dette lenge, men så ble jeg gravid, og han trodde at følelsene for henne skulle gå over.. helt til hun plutselig for noen uker siden hadde fortalt han at hun hadde følelser for han. Hun vet tydeligvis ikke at jeg er gravid(vi tenkte å offentliggjøre det på lørdag) og han innrømte at han ikke hadde fortalt henne om den delen. 

Det endte med at han ikke ville fortsette forholdet, uansett hvor mye jeg gråt og ba han om å bli. Han dro til en kompis igår kveld, og har ikke tatt telefonen siden. 

Jeg har sittet i hele dag og prøvd å finne ut hva jeg skal gjøre.. min familie sier at vi må begynne å avlyse mtp bryllupet, men jeg håper enda på at han skal komme tilbake, og at han innser at dette er feil. 

Beklager rotete innlegg, jeg er bare helt lost og vet ikke hva jeg skal gjøre, og isåfall i hvilken rekkefølge.. 

Anonymkode: b8ad2...eb0

Fikk en følelse her av at han blir satt på plass av kompisen. At han kommer på bedre tanker. Ser for meg at han snart kommer inn døren som om ingenting har hendt, men samtidig litt stresset og usikker. Likevel tydelig fornøyd med sin avgjørelse. Han vil fullføre bryllupet. Føler at det kommer til å bli opp til deg her, hvilken retning veien går videre for dere.

Situasjonen må føles som et mareritt.. Du har ingenting du skal beklage i ditt innlegg, det er fullt forståelig at du føler deg lost og ikke vet hva du skal gjøre. Ønsker deg virkelig alt godt! :hjerte:

Anonymkode: 2ba89...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævla drittsekk. Han skulle sagt i fra med en gang begynte å få følelser for henne, iallefall utsatt bryllupet. Nå kommer du i evig tid å være knyttet til en mann som sviktet deg på det groveste. Han burde gitt deg beskjed i tide sånn at du hadde hatt valget om å forsette graviditeten, men han har virkelig låst deg fast. Håper du får god støtte fra familie og venner i denne tiden fremover. 

Og jeg håper han har baller nok til å ringe rundt til gjestene deres og betale alt som må avlyses, og ikke overlater alt til deg. Og jeg håper ikke du gifter deg med han om han kommer krypende, han er ikke pålitelig og du fortjener så mye bedre enn det han har gitt deg.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Kjære ts, dette er hva jeg synes du skal gjøre; Sette opp et panser av forsvar akkurat nå og ikke tenk for mye. Du skal bli mamma og du må forsvare barnet ditt allerede nå. Det aller første du gjør er å ta fullstendig avstand til ALT som foregår i toppen på fyren din.

Dra bort, fortrinnsvis til venner eller til familien din hvis du kan det, få de til å hjelpe deg med å avlyse bryllupet, og snakke med han. Spis iskrem og drikk kakao, gråt ut, se filmer, gå turer, pass på deg selv. Det kommer til å holde hardt, men hold deg fast, og kom deg gjennom den neste måneden borte fra typen. Du blir nødt til å forkaste han akkurat nå, jo fortere dere kommer bort fra hverandre fysisk og mentalt, jo bedre.

Hva som skjer etter det, er ikke godt å si, så jeg fokuserer på hva du skal gjøre her og nå. Bryllupet må avlyses og du må bort fra han, det er det mest essensielle her.

Anonymkode: 387cf...f07

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dra bort, fortrinnsvis til venner eller til familien din hvis du kan det, få de til å hjelpe deg med å avlyse bryllupet, og snakke med han. Spis iskrem og drikk kakao, gråt ut, se filmer, ...

Dette er ikke en amerikansk romantisk komedie.

Anonymkode: 0ca2b...e58

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...