Gå til innhold

Hvor tidlig fikk du positiv graviditetstest?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig fikk du positiv graviditetstest?
Testet du pga symptomer eller nysgjerrighet etter prøving?

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med eldste testet jeg positivt allerede 9 DPO. Jeg testet så tidlig rett og slett av nysgjerrighet. Med nr 2 testet jeg ikke positivt før dagen etter IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DpO her også med andremann. Ingen nevneverdige symptomer. Tror jeg...

Førstemann testet jeg først ved IKM og fikk positivt resultat. Da hadde jeg hatt noe som tydeligvis var festeblødning noen dager før. Ellers tror jeg det var lite symptomer. Kjæresten mente puppene var litt større.. Det er jo ikke umulig med tanke på den eksplosive veksten de hadde igjennom svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo, på utvannet kveldsurin. Hadde sannsynligvis fått positiv 1-2 dager tidligere på morgenurin. Jeg testet fordi jeg hadde så stort behov for gode nyheter akkurat den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo på kvelden. Utålmodighet og prøver. Hadde et lass med billige ebay-tester. 

Anonymkode: 75a40...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test dagen før IKM, testet fordi jeg hadde en følelse av at vi kanskje traff. Og det gjorde vi 😊

Anonymkode: f4414...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ihva betyr dpo??

Anonymkode: 59da0...af2

Days past ovulation  (dager etter eggløsning)

Anonymkode: f4414...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Days past ovulation  (dager etter eggløsning)

Anonymkode: f4414...70a

Takk :)

Anonymkode: 59da0...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca 11 dpo. Tror jeg hadde testet positivt tidligere om jeg hadde prøvd. NB, skal sies at det bare er sånn ca, da jeg ikke vet 110% eggløsningsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet fordi jeg hadde hatt ubeskyttet sex og eggløsning samtidig. Dessuten kjente jeg et "stikk" i eggstokkene! 7 dager etter sex så fikk jeg positiv test. Jeg hadde såvidt hcg i blodet og urinen, testen hos legen var negativ :) Clearblue var (selvfølgelig, de er alltid det på meg) negativ. Jeg tok billigstrimmel fra Ebay og fra billige-tester.no, og de var så positive som bare det. Legen hadde tatt blodprøve som viste hcg på 8:fnise:

Anonymkode: bbe37...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo (tror jeg, EL bare "etter kalenderen", men med veldig stabile sykluser). Trodde egentlig ikke det skulle klaffe den måneden; p.g.a. eksamensperiode ble det vel ikke lagt inn like mange aksjer som vanlig. Men jeg hadde fått en haug billigtester i posten dagen før, og da kostet det plutselig så lite å teste... veldig overrasket da den var svak, men tydelig positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 4 uker på vei når jeg testet. Var så øm i brystene, gråt nesten om noen kom borti de. Var også på do hele tiden pluss at jeg hadde veldig "mens"smerter i over en uke uten at det kom noe. 

Anonymkode: 596c5...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 dpo med førstemann, hadde gått med følelse av at mensen var rett rundt hjørnet er par dager, noe som forøvrig ikke var så uvanlig, for hadde hatt korte lutealfaser noen mnd. Men allikevel så følte jeg at det var noe annet, så en dag på vei hjem fra jobb så bare fikk jeg det for meg at jeg måtte ta en test når jeg kom hjem, og den var positiv, ikke så sterk siden det var 10 dpo og ettermiddag. Men ingen tvil på testen tatt neste morgen, den var tydelig positiv. (Hadde en graviditet noen mnd før denne også, da testet jeg på ikm og fikk veldig svak test, hadde også brunlig spotting, denne endte i tidlig SA noen dager senere.)

Med nr 2 testet jeg ikke før 2-3 dager over ikm, ikke helt planlagt gravid og trodde ikke helt at det skulle skje sånn plutselig når vi hadde brukt ett på på å bli gravid med nr 1. Men hadde samme "mensen rett rundt hjørnet følelsen" og ingen mens som dukket opp, så hadde vel bange anelser et par dager før jeg testet.

3 graviditet, positiv 8 dpo, nokså svak, hadde vært småkvalm og uggen et par morgener og gikk på do flere ganger om natta, noe som var veldig tidlig, men måtte bare ta en test for å sjekke og den var overraskende nok positiv, nokså sikker på eggløsning, så tror ikke jeg var lenger på vei. Testet med flere tester i et par uker, i og med at den første var tidlig og veldig svak, testene ble aldri særlig sterke, syns det var litt rart, men fikk nå etterhvert 2-3 på CB digital og hadde ingen blødning, og økende kvalme hadde jeg også. Denne graviiditeten endte i MA, oppdaget i uke 11, fosteret dødt siden uke 7. Antagelig derfor jeg fikk så svake tester, noe var galt med fosteret, eller embryoet blir det vel så tidlig.

4 graviditet, testet positivt 10 dpo, også bare svake tester i dagene som kom. Endte i tidlig SA 4 dager over ikm. Ingen spesielle tegn, men kanskje litt av denne mensen på vei følelsen

5. graviditet, mnd etter forrige. 12 dpo, tydelig positiv test(er). Syns de ble sterk så tidlig at jeg begynte å mistenke at det kunne være to på vei, eller at noe var galt. Eneste tegn jeg hadde var at jeg dovnet bort i hendene om natten(karpal tunnell) og hadde så merkelig smak i munnen om morgenen. Ikke særlig murringer eller mensen på vei følelse denne gang, merket det innimellom, men ikke konstant. Denne graviidteten gikk fint, ingen spesielle plager, var i fin form til tredje trimester, da ble jeg nokså plaget med bekkenet.

Anonymkode: cf1a1...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker når jeg hadde EL nøyaktig men tror det er sånn: 8 DPO - negativ test, 10 DPO svak positiv test, og 12 DPO svært positivt test. Siste test var tatt 1 dag før IKM dato. Eneste symptom da var at jeg var sulten! Det merket samboeren også, han kommenterte at jeg burde kanskje spise bedre lunsj på jobben. :laugh: Da jeg fikk positiv test sa han at han burde ane ugler i mosen med engang, for det var samme forrige gang også. 

Anonymkode: f4da2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet pga litt diverse symptomer. Var ikke planlagt så ble mildt sagt overrasket. Var da bare 3+2.

Anonymkode: bacc6...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nummer 1: to dager etter forventet mens. Testet ikke tidligere, så ikke poenget. 

Med nummer to: hadde lange og utegelmessige sykluser, og tok en test nå og da om mensen lot vente på seg. I ettertid vet jeg at jeg var 4+4 (basert på uker ut fra ul-termin) da jeg fikk positiv test. 

Anonymkode: c389a...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...