Gå til innhold

Dekket eller overall


Sukkerklumpen!

Anbefalte innlegg

Jeg har en jack russel terrier, korthåret. Nå som høsten starter å krype innpå oss og plutselig er vinteren her. Så jeg lurer på hva dere bruker til hunden deres? Et dekke eller en overall (dress) eller en strikket genser? 

Hva bruker dere til hunden deres om vinteren? Dette spørsmålet går jo til de som har korthåret hund eller hund med lite hår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte eit fint dekken hos hooks.no til min korthårede, dekkenet var vindtett, vanntett og foret til kalde høst- og vinterdager. Men min var ganske stor, så det var dekken som passet best. Eg liker at det dekker mest mulig av kroppen, slik at hunden ikkje blir unødvendig våt og kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overall er vel mest for hunder med mye pels som det setter seg skitt i og som tørker sent.
Jeg har ullgenser/ulldekken, regndekken og et fôret dekken som er vindtett og tåler noe regn til min korthåret terrier. Ull er fint på tørre, vindstille dager eller om hunden må stå i bilen en stund, de egner seg dog ikke i dyp løssnø da snøen raskt kleber. Regndekken sier seg selv, er det kjølig og det høljer ned har jeg ofte ull under. Det fôrede brukes til litt våtere dager med vind eller i snø.

Skal man bare investere i et dekken, vil jeg anbefale et godt dekken med fôr og som tåler litt regn. Det er definitivt det mest anvendelige. De aller fleste hunder i vanlig bruk har ikke behov for mer en det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, er bare hodet mitt som sier at overall ser varmere ut. Siden de går litt nedover beinene. Men sikkert bare meg som tuller. 

Tror det kommer til å bli dekke fordi hunden min stivner til og vil ikke gå når jeg tar på en overall. Så det valget var egentlig enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gi hunden litt tid til å venne seg til det. Min gamle hund kunne ikke fordra dekken. Virkelig ikke. Hun hadde dårlig med underull og når det ble skikkelig kaldt så sto hun kort og greit ute å skalv. Hun likte jo heller ikke å fryse, så jeg begynte å vente med å ta på dekkenet frem til hun faktisk hadde behov for det. Da var det plutselig helt ok med klær :) Etterhvert skjønte hun at dekkenet var greit og ha og tok det på seg frivillig helt fra vi skulle ut døra. Men vent så lenge at det faktisk er et behov for hunden. Min hadde det overraskende greit uten dekken i ganske mange minus så lenge det var tørt og vindstille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sirah skrev:

Du må gi hunden litt tid til å venne seg til det. Min gamle hund kunne ikke fordra dekken. Virkelig ikke. Hun hadde dårlig med underull og når det ble skikkelig kaldt så sto hun kort og greit ute å skalv. Hun likte jo heller ikke å fryse, så jeg begynte å vente med å ta på dekkenet frem til hun faktisk hadde behov for det. Da var det plutselig helt ok med klær :) Etterhvert skjønte hun at dekkenet var greit og ha og tok det på seg frivillig helt fra vi skulle ut døra. Men vent så lenge at det faktisk er et behov for hunden. Min hadde det overraskende greit uten dekken i ganske mange minus så lenge det var tørt og vindstille.

Tusen takk for tipset. For prøve det. Men om jeg kjenner han rett så fryser han når tempraturen kryper ned til minus. Han fryser kjempe fort. Så håper dekket blir hans bestevenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Sukkerklumpen! skrev:

Tusen takk for tipset. For prøve det. Men om jeg kjenner han rett så fryser han når tempraturen kryper ned til minus. Han fryser kjempe fort. Så håper dekket blir hans bestevenn. 

Gi det litt tid så går det kjempebra :) Husker første gangen hesten min skulle ha på dekken også. Han syntes det var veldig rare greier 😂 Nå syntes han at dekken er det mest naturlige av alt i hele verden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en korthåret frysepinne som hater regn og fryser lett. Når det regner og er guffent bruker jeg regndekken som er foret. Er det minus, snø osv så bruker jeg fleecedress eller foret kjeledress + postesokker.  Hvis det ikke er så kaldt ute men det er godt med noe på kroppen så har jeg på en fleecegenser eller strikketgenser. Jeg må bruke potesokker hvis det er snø/skare ute hvis ikke så forfryser hunden min potene sine og så får han sår fra skaren.

Til hunden jeg hadde før som var langhåret med underull så brukte jeg regndekken uten for, og på kalde dager vi skulle gå rolie turer i bånd så fikk han på seg et foret dekken. Var det snø måtte han ha en dress for å unngå å se ut som en snøball.

Så ja, jeg bruker litt av hvert. Kommer an på vær og vind rett og slett. Også har jeg flere regndekken da jeg bor på vestlandet der ting ikke rekker å tørke før man skal ut igjen :P 

Er flere dyrebutikker som selger hundeklær. Vil du ha det rimelig så er Høøks et bra sted å lete. De har mye fint til en billig penge, og ikke minst så holder det veldig godt! Ellers så har jo hurtta mye fint, men der er prisen noe høyre, men er fornøyd med de klærene også. Ellers så finnes det folk som syr og strikker hundeklær på bestilling, er bare å søke litt rundt på facebook og google så finner du sikkert noe.

Anonymkode: a5376...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...