Gå til innhold

Hvorfor er Egon så populær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva i all verden er det du har spist der da?! :ohmy:

Anonymkode: 5c7b8...950

:skratte:

 

Men jeg kan til en viss grad si meg enig med @Sjørøveren i at maten der er god. Har spist hamburgertallerken der og bakt potet. Den bakte poteta var helt ok og ha,burgertallerken er så mange år siden så den syntes jeg var god. Så maten jeg har spist der har jo egentlig vært god :P 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lillemøy
28 minutter siden, amativeReflection skrev:

Egon er fantastisk, det eneste jeg noen gang har spist der er pizzalunchbuffeten, så hvordan den andre maten er, aner jeg ikke. Den ser kjedelig ut og i det prissegmentet finnes det jo skikkelige restauranter. Fordelene med Egon er ikke maten,

Egon er den eneste restauranten der man kan sitte i skitne treningsklær, bakfull og halveis i søvne og trø i seg ubegrensede mengder med middelmådig pizza. Man slipper bryet med servitører som stiller spørsmål i hytt og pine (irriterende når hodet dundrer), de selger store øl (Rignes hvis jeg husker riktig, går bra med den litt tørre pizzaen), og det er som McDonalds: kom som du er. 

I tillegg slipper man stresset med å følge bordskikk, eller sosiale normer. Hvis man har terrorister kan man la dem løpe fritt rundt mellom bordene, og ingen bryr seg om du bråker eller prøver å kutte tallerkenen med biffkniven. 

Pizzaen er spisende hvis du skyller den ned med generøse mengder øl og utnytter dressingen godt. Jeg synes personlig den rosa er bedre enn den hvite.

Ikke still personalet spørsmål, de er omtrent like nyttig som kundeservicen til DnB.

Haha, dette var ganske så kostelig lesning. Ser at Egon passer ypperlig til akkurat dette behovet, selv om jeg ikke vil sette min fot der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lillemøy skrev:

Haha, dette var ganske så kostelig lesning. Ser at Egon passer ypperlig til akkurat dette behovet, selv om jeg ikke vil sette min fot der. 

Hvis du ikke drikker, føler deg uvel eller har uoppdragne barn finnes det sannsynligvis en bedre restaurant for deg. Med mindre du foretrekker å spise i joggebuksen eller morgenkåpen da.

Det finnes også gode nettsider for vurderinger av restauranter hvis man trenger inspirasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt omtrent like politisk korrekt å hate Egon som å hate Russland, Israel og USA, samt å elske muslimer.

Anonymkode: 2a04e...3ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er blitt omtrent like politisk korrekt å hate Egon som å hate Russland, Israel og USA, samt å elske muslimer.

Anonymkode: 2a04e...3ac

Herregud, for en tåpelig kommentar. ta å peill deg ut av tråden.

Og nei det er ikke no vits å prøve lage en diskusjon med meg. Dette er det eneste svaret du får meg,

tulling.

Anonymkode: dc7ae...b21

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
22 minutter siden, Cambria skrev:

:skratte:

 

Men jeg kan til en viss grad si meg enig med @Sjørøveren i at maten der er god. Har spist hamburgertallerken der og bakt potet. Den bakte poteta var helt ok og ha,burgertallerken er så mange år siden så den syntes jeg var god. Så maten jeg har spist der har jo egentlig vært god :P 

Sant! Ikke minst lasagnen! Den liker jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, amativeReflection skrev:

På Egon på Ullevåll har jeg hatt suksess med å be dem lage den pizzaen jeg vil ha. Et annet alternativ er jo å la dem være hjemme.

I Bergen er de treige med å fylle på og lage opp annet enn pepperoni, uavhengig av hvilke en går på.

Hvorfor mener du det?

Har forøvrig begynt a fase ut Egon og tar de nå oftere på en sushi sjappe med alt du kan ete istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min elsker Egon!:fnise: Fin plass å dra om man er uenig i hvor man vil spise.

Vi later alltid som vi skal ha noe annet, men ender alltid opp med å bestille texmex burger som er kjempe god (vi har prøvd lignende andre plasser som ikke har vært like god men som har vært mye dyrere).

Ellers så er det jo stemningen der, minner meg om dolly eller var det peppes som og pleide å ha masse gamle dingser hengende i taket, mursteinsvegger, bjelker i taket osv, rett og slett veldig koselig og avslappet atmosfære, litt sånn bar stemning egentlig, ihvertfall på Egon her i Bergen ved kjøttbasaren! 

Kan anbefale bakt potet med sånn bratwurst pølse, jeg trodde det skulle være helt ok, men det var kjempe godt!

Som andre har nevnt og så kan man stikke innom rett etter man har vært på fjelltur og likevel føle seg velkommen.

Så jeg er uenig med dere folkens! Egon er koselig!

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta med at Egon flere steder brukes til frokostservering og fungerer som restaurant for hoteller uten egen spisesal og eget kjøkken. De gangen jeg har vært borti denne løsningen har det fungert veldig bra.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lille_fiol skrev:

Ellers så er det jo stemningen der, minner meg om dolly eller var det peppes som og pleide å ha masse gamle dingser hengende i taket, mursteinsvegger, bjelker i taket osv, rett og slett veldig koselig og avslappet atmosfære, litt sånn bar stemning egentlig, ihvertfall på Egon her i Bergen ved kjøttbasaren!

Peppes var/er samme stil. Rustikt interiør og gamle dingser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Whoops skrev:

Peppes var/er samme stil. Rustikt interiør og gamle dingser.

Det var det ja! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, amativeReflection skrev:

Egon er fantastisk, det eneste jeg noen gang har spist der er pizzalunchbuffeten, så hvordan den andre maten er, aner jeg ikke. Den ser kjedelig ut og i det prissegmentet finnes det jo skikkelige restauranter. Fordelene med Egon er ikke maten,

Egon er den eneste restauranten der man kan sitte i skitne treningsklær, bakfull og halveis i søvne og trø i seg ubegrensede mengder med middelmådig pizza. Man slipper bryet med servitører som stiller spørsmål i hytt og pine (irriterende når hodet dundrer), de selger store øl (Rignes hvis jeg husker riktig, går bra med den litt tørre pizzaen), og det er som McDonalds: kom som du er. 

I tillegg slipper man stresset med å følge bordskikk, eller sosiale normer. Hvis man har terrorister kan man la dem løpe fritt rundt mellom bordene, og ingen bryr seg om du bråker eller prøver å kutte tallerkenen med biffkniven. 

Pizzaen er spisende hvis du skyller den ned med generøse mengder øl og utnytter dressingen godt. Jeg synes personlig den rosa er bedre enn den hvite.

Ikke still personalet spørsmål, de er omtrent like nyttig som kundeservicen til DnB.

De store ølene er ikke bra i det hele tatt, aldri likt Egon selv, men har en tendens til å havne der jeg også med andre. Sist var nå i helga da jeg kjøpte meg en øl, men den var tam og smakte ikke som en kald utepils skal gjøre. Hurra for de store glassene!! Og at man kan sitte i skitne treningsklær som du sier er en ting, men sier nok om hygienen generelt her i byen i hvertfall. Fant toaletter som så ut noen hadde hatt fest på, og ikke særlig ønskelig å bruke.

Når det gjelder maten er den ikke god, har prøvd mere enn pizza buffeten (som man for øvrig må vente lenge på siden det bestandig er tomt) til og med biff, men aldri mer.

To ganger med flere ukers mellomrom var vi der og hver gang har en av oss blitt dårlig i magen etterpå. Jeg tror ikke det nødvendigvis er maten, heller hygienen igjen..

Tror grunnen til at Egon overlever er på grunn av turistene. De har nok ikke Egon hjemme, og da er det stort å kunne være der!?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Det har mye å si hvilken Egon restaurant det er, noen har elendig mat og dårlig service, og noen er bra på disse tingene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egon er ok fordi de aller fleste finner noe de kan spise der. Det er altså ganske safe om man er en stor gruppe. De har også mat i flere prisklasser, så man MÅ ikke bli ranet for å spise noe. Det er som flere skriver over her ingen "kleskode". Man kan komme som man er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange surpomper her, Egon har grei mat til en billig penge, og trivelig interiør. Bra beliggenhet kjennetegner også Egon-restaurantene, her bruker de mye penger, og det er smart. Vanskeligere er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sirah skrev:

Egon er ok fordi de aller fleste finner noe de kan spise der. Det er altså ganske safe om man er en stor gruppe. De har også mat i flere prisklasser, så man MÅ ikke bli ranet for å spise noe. Det er som flere skriver over her ingen "kleskode". Man kan komme som man er.

 

4 minutter siden, zaco skrev:

Mange surpomper her, Egon har grei mat til en billig penge, og trivelig interiør. Bra beliggenhet kjennetegner også Egon-restaurantene, her bruker de mye penger, og det er smart. Vanskeligere er det ikke.

Dette er fra lunsj menyen, dette er ikke hva jeg kaller billig.

PULLED BEEF SANDWICH

Langtidsstekt mørt oksekjøtt med BBQ på landbrød med majones, salat, syltet løk, ruccula og fries  182,-

KYLLING BLT SANDWICH

Kyllingbryst, stekt bacon, tomat, majones og melon. Hvitløksdressing  170,-

GRILLET KYLLINGBRYST

med hjemmelaget pesto, fries, rucculasalat og landbrød  161,-

EGONS CLUBSANDWICH

Sandwichbrød, majones, salat, kalkunskinke, ost, stekt egg, tomat og fries  172,-

LUNCHPIZZA

Italiensk pizza med egg, bacon, ruccula og ost  152,-

Anonymkode: dc7ae...b21

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra middags menyen

ovedretter kjøtt

ENTRECÔTE (250 gr.)

med salat, stekte friske grønnsaker. Bearnaise  322,-

BIFFSNADDER

Biffkjøtt i strimler, ananas, småløk, sjampinjong, salat og bearnaise  216,-

DOBBEL BIFFSNADDER (dobbel mengde kjøtt og bearnaise)

310,-

PEPPERSTEK AV INDREFILÉT

med grilltomat, stekte friske grønnsaker og salat. Peppersaus 330,-

EGONS BACONSURREDE INDREFILÉT

med stekte friske grønnsaker, grilltomat og salat. Bearnaise og bbqsaus  345,-

«BLACK AND WHITE»

Ytrefilét av okse med peppersaus, indrefilét av svin med bearnaise, salat og stekte friske grønnsaker  285,-

EGONS BBQSPARERIBS

med maiskolbe og salat. BBQsaus og hvitløksdressing  280,-

TØRRMODNET SVINEFILÉT FRA TRONDHEIM SLAKTEHUS

Tørrmodningen (minimum 14 dager for svin), kombinert med nøye utvalgte dyr, gir kjøttet en unik kvalitet med tanke på smak, saftighet og mørhet med stekte friske grønnsaker og salat. Bearnaise  272,-

BLACKENED KYLLING

Kyllingbrystfiléter med maiskolbe og stekte friske grønnsaker og basmatiris. BBQsaus, hvitløksdressing 249,-

WOK KYLLING OG TEMPURA SCAMPI

med sweet chili saus, friske wokgrønnsaker og basmatiris. Mango-/peanutsaus  199,-

Hovedretter fisk

VILLFANGET TORSK FRA LOFOTEN

med bacon, stekte friske grønnsaker og hjemmelaget pesto. Grillet lime. Villfanget torsk på Egon er fisket utenfor kysten av Lofoten. 255,-

OVNSSTEKT ISHAVSRØYE FRA VESTERÅLEN

med stekte friske grønnsaker, salat, grillet lime og rømme 239,-

OVNSBAKT LAKSEFILÉT FRA FRØYA OG HITRA

med stekte friske grønnsaker, grillet lime og rømme  234,-

EGONS KREMETE FISKESUPPE

med laks og torsk. Garnert med håndpillede reker. Landbrød og smør  198,-

Egons Premium Steaks

RIB EYE (Entrecote 350 gr.)

med bearnaise og rucculasalat  359,-

HVITLØKSSPEKKET INDREFILÉT (250 gr.)

med foyotsaus, tomatconcasse og rucculasalat  369,-

TASTINGPLATTER (totalt 320 gr. kjøtt)

3 cuts – tørrmodnet svinefilét, ytre- og indrefilét av okse. Fries, bearnaise, peppersaus og rucculasalat  359,-

 

Hamburgere ligger rundt 200 lappen,salater 150-200 kr.
Er dette virkelig mat til en rimelig penge?
Forhold til andre resturanter?
Nei. Det er faktisk veldig dyrt.

Anonymkode: dc7ae...b21

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Egon har masse sitteplasser, både ute og inne. Maten er ikke noe å skryte av, men er fint å treffe venner der. Det har en sosial atmosfære. Er enkelt og greit der. Vi kan godt gå på Nasjonalmuseet etterpå, men Egon er en grei møteplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...