Gå til innhold

Hvorfor er Egon så populær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ofte lurt på dette. Hvorfor er Egon så populær? I mine øyne er det uforståelig. Har havnet der noen ganger i følge med andre, og synes bestandig det er langt under middels. Ikke noe bordservice, alle rettene virker halvveis, salaten slapp, pizzaen har helt tydelig papplignende ferdigbunn, og prisene er ganske høye for det de tilbyr. 

Jeg er ingen matsnobb og setter pris på et enkelt måltid som ikke koster skjorta, men det finnes jo så mye bedre enn Egon. Tar heller et måltid på en billig indisk restaurant eller en vietnamesisk eller hva som helst, da får man ihvertfall god hjemmelaget mat for penga og ikke bare industriskvip som på Egon. 

Noen som liker Egon som kan forklare hvorfor de går der? Kjeden går jo så det griner, så noe må det jo være..

Anonymkode: a7eda...f5c

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ofte lurt på dette. Hvorfor er Egon så populær? I mine øyne er det uforståelig. Har havnet der noen ganger i følge med andre, og synes bestandig det er langt under middels. Ikke noe bordservice, alle rettene virker halvveis, salaten slapp, pizzaen har helt tydelig papplignende ferdigbunn, og prisene er ganske høye for det de tilbyr. 

Jeg er ingen matsnobb og setter pris på et enkelt måltid som ikke koster skjorta, men det finnes jo så mye bedre enn Egon. Tar heller et måltid på en billig indisk restaurant eller en vietnamesisk eller hva som helst, da får man ihvertfall god hjemmelaget mat for penga og ikke bare industriskvip som på Egon. 

Noen som liker Egon som kan forklare hvorfor de går der? Kjeden går jo så det griner, så noe må det jo være..

Anonymkode: a7eda...f5c

Er enig med deg i at det er industrimat og at de kokkene de har ikke er gode. (De evner iallfall ikke å steke en biff korrekt)

Går der innimellom på pizzabufee med de eldste.

Tror litt av grunnen til at de går så bra er at de har en rikholdig meny så der er på mange måter noe som passer for alle der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært enig. Maten er dårlig. Får mye bedre mat til samme pris andre steder. Inviterte med min fjortis datter ut på middag og hun skulle absolutt dit. Hadde lovet at hun skulle få velge. Det var siste gang. 

Anonymkode: 351c1...1de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egon er fantastisk, det eneste jeg noen gang har spist der er pizzalunchbuffeten, så hvordan den andre maten er, aner jeg ikke. Den ser kjedelig ut og i det prissegmentet finnes det jo skikkelige restauranter. Fordelene med Egon er ikke maten,

Egon er den eneste restauranten der man kan sitte i skitne treningsklær, bakfull og halveis i søvne og trø i seg ubegrensede mengder med middelmådig pizza. Man slipper bryet med servitører som stiller spørsmål i hytt og pine (irriterende når hodet dundrer), de selger store øl (Rignes hvis jeg husker riktig, går bra med den litt tørre pizzaen), og det er som McDonalds: kom som du er. 

I tillegg slipper man stresset med å følge bordskikk, eller sosiale normer. Hvis man har terrorister kan man la dem løpe fritt rundt mellom bordene, og ingen bryr seg om du bråker eller prøver å kutte tallerkenen med biffkniven. 

Pizzaen er spisende hvis du skyller den ned med generøse mengder øl og utnytter dressingen godt. Jeg synes personlig den rosa er bedre enn den hvite.

Ikke still personalet spørsmål, de er omtrent like nyttig som kundeservicen til DnB.

Endret av amativeReflection
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke vært enig. Maten er dårlig. Får mye bedre mat til samme pris andre steder. Inviterte med min fjortis datter ut på middag og hun skulle absolutt dit. Hadde lovet at hun skulle få velge. Det var siste gang. 

Anonymkode: 351c1...1de

Høres litt strengt ut å aldri la henne bestemme noe igjen fordi hun valgte feil restaurant...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Egon er fantastisk, det eneste jeg noen gang har spist der er pizzalunchbuffeten, så hvordan den andre maten er, aner jeg ikke. Den ser kjedelig ut og i det prissegmentet finnes det jo skikkelige restauranter. Fordelene med Egon er ikke maten,

Egon er den eneste restauranten der man kan sitte i skitne treningsklær, bakfull og halveis i søvne og trø i seg ubegrensede mengder med middelmådig pizza. Man slipper bryet med servitører som stiller spørsmål i hytt og pine (irriterende når hodet dundrer), de selger store øl (Rignes hvis jeg husker riktig, går bra med den litt tørre pizzaen), og det er som McDonalds: kom som du er. 

I tillegg slipper man stresset med å følge bordskikk, eller sosiale normer. Hvis man har terrorister kan man la dem løpe fritt rundt mellom bordene, og ingen bryr seg om du bråker eller prøver å kutte tallerkenen med biffkniven. 

Pizzaen er spisende hvis du skyller den ned med generøse mengder øl og utnytter dressingen godt. Jeg synes personlig den rosa er bedre enn den hvite.

Ikke still personalet spørsmål, de er omtrent like nyttig som kundeservicen til DnB.

Eneste minuset med pizza buffeen er at de nesten alltid går tom for de uten pepperoni lenge før de går tom for de andre pizzaene, her i huset er det kun 1 som spiser pepperoni frivillig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en familierestaurant med lav terskel for bråk og dårlig bekledning, i tillegg til at de har kjedelig mat, og det passer nok bra for en gjennomsnittlig nordmann. 

Anonymkode: 8b433...d47

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på stedet men føler meg allikevel berettiget til å svare. Ja, har vært der.

Det handler som de fleste kjedekonsepter om trygghet. Folk flest liker å vite hva de får, uten ubehagelige overraskelser.

 

6 minutter siden, amativeReflection skrev:

 Fordelene med Egon er ikke maten,

Egon er den eneste restauranten der man kan sitte i skitne treningsklær, bakfull og halveis i søvne og trø i seg ubegrensede mengder med middelmådig pizza. Man slipper bryet med servitører som stiller spørsmål i hytt og pine (irriterende når hodet dundrer), de selger store øl (Rignes hvis jeg husker riktig, går bra med den litt tørre pizzaen), og det er som McDonalds: kom som du er. 

I tillegg slipper man stresset med å følge bordskikk, eller sosiale normer. Hvis man har terrorister kan man la dem løpe fritt rundt mellom bordene, og ingen bryr seg om du bråker eller prøver å kutte tallerkenen med biffkniven.

Perfekt tilpasset norsk matkultur med andre ord. Spesielt dette med å slippe å forholdet seg til allminnelige normer og folkeskikk som i andre land.

Endret av Turbofaen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Eneste minuset med pizza buffeen er at de nesten alltid går tom for de uten pepperoni lenge før de går tom for de andre pizzaene, her i huset er det kun 1 som spiser pepperoni frivillig.

På Egon på Ullevåll har jeg hatt suksess med å be dem lage den pizzaen jeg vil ha. Et annet alternativ er jo å la dem være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en familierestaurant med lav terskel for bråk og dårlig bekledning, i tillegg til at de har kjedelig mat, og det passer nok bra for en gjennomsnittlig nordmann. 

Anonymkode: 8b433...d47

Jeg tror du mener høy terskel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sjørøveren skrev:

 Maten er god der! 

 Hva i all verden er det du har spist der da?! :ohmy:

Anonymkode: 5c7b8...950

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et par ting som gjør Egon populært.

1. Menyen har noe for (nesten) alle. Uansett alder og smak.

2. Restaurantene har sitt eget særpreg samt mulighet for alt fra intimt 2-mannsbord i en krok til langbord til 30 personer.

I tillegg er det barnevennlig.

Jeg er bare halvbegeistret. Mest fordi jeg synes prisene er litt stive og maten sånn halvveis. Jeg er en av de som synes det er veldig ok å bestille og betale ved disken og gå når man er ferdig. Veldig deilig å slippe mas fra servitører etter at man har fått maten. Dessuten har de ufattelige mengder ananas i de rettene jeg liker best.. utenom når de har ananas i. Det kan se ut som de prøver å få det til å se ut som det er mer kyllingbiter i fordi ananasen har ca samme form og farge.

Pizzabuffeten er ok og frokosten er grei også. Jeg synes de fleste restaurantene er koselige og lune. Mulig å gjemme seg litt bort om man vil. Men jeg har steder jeg mye heller går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva i all verden er det du har spist der da?! :ohmy:

Anonymkode: 5c7b8...950

Spesielt det med kylling i. Jeg elsker kylling:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egon er kjempepopulær fordi man får gode, basice retter! Man får biff, laks, pizza, kyllingsalat, blt sandwich osv. Ja, man kan sikkert gå på en vietnamesisk til samme prisen, men poenget er at folk ikke vil ha vietnamesisk! De vil ikke ha eksotisk, spicey, nye smaker.. De vil ha en kremet fiskesuppe til forrett, en bakt potet til hovedrett og et stykke preokake til dessert. På Egon får man heller ikke alt slags dilldall i tillegg, man får det man bestiller. Feks ikke rare pureer, grønnsaker osv. Dessuten kan man velge tilbehør selv, vil man ha fløtegratinerte poteter, french fries, råstekte poteter eller bakt potet? Her får man noe safe, noe man liker. Jeg syns ikke Egon er verdens beste restaurant, akkuratt.. Men jeg har hatt mange gode måltider der likevel :) 

Anonymkode: f2367...53b

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egon er kjempepopulær fordi man får gode, basice retter! Man får biff, laks, pizza, kyllingsalat, blt sandwich osv. Ja, man kan sikkert gå på en vietnamesisk til samme prisen, men poenget er at folk ikke vil ha vietnamesisk! De vil ikke ha eksotisk, spicey, nye smaker.. De vil ha en kremet fiskesuppe til forrett, en bakt potet til hovedrett og et stykke preokake til dessert. På Egon får man heller ikke alt slags dilldall i tillegg, man får det man bestiller. Feks ikke rare pureer, grønnsaker osv. Dessuten kan man velge tilbehør selv, vil man ha fløtegratinerte poteter, french fries, råstekte poteter eller bakt potet? Her får man noe safe, noe man liker. Jeg syns ikke Egon er verdens beste restaurant, akkuratt.. Men jeg har hatt mange gode måltider der likevel :) 

Anonymkode: f2367...53b

Helt uenig, jeg vil heller betale MYE mindre, for en kjempe god måltid, om det så er asiatisk eller noe annet. Det er så mange steder som er billigere enn Egons, ikke bare asiatiske reaturanter-

Maten er ikke god på Egon, og de tar allfor mye for det de har, samme gjelder også fridays også. Selvom maten på fridays er litt bedre enn Egons-

Anonymkode: dc7ae...b21

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten kan man velge tilbehør selv, vil man ha fløtegratinerte poteter, french fries, råstekte poteter eller bakt potet?

Anonymkode: f2367...53b

Og du mener at det ikke er vanlig at man får velge på andre resturanter?

Anonymkode: dc7ae...b21

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...