Gå til innhold

Post i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig solgt bilen og flyttet til Oslo. Fritt og deilig liv! :-) 

Men når jeg forsøker å få ting i posten dukker det alltid opp på et postkontor "langveis" unna (ca 4km) som det ikke går noen "logisk" bussrute til (må ta buss ned til sentrum og buss til postkontoret, for så å ta bussen samme ruten tilbake igjen).

Postnummeret mitt hører visst til dette postkontoret, men det er i allefall 5-10 postkontor i nærmere avstand til meg, hvor det hadde vært mye enklere å hente ut bla. pakker.

Er det noen som bor i Oslo som har en lur løsning på dette problemet? :-) Syntes det blir veldig tungvindt etter jobb å skulle bruke 1t-1.5t av tiden min på å skulle enten gå disse fire km eller styre med buss. Går det an å få sendt pakkene direkte til nærmeste postkontor (bruke deres addresse)?

Takk på forhånd

Anonymkode: c26aa...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart. Har ikke opplevd dette noen sted i Oslo. Har alltid hatt nærmeste postkontor eller post i butikk

Anonymkode: 6a449...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at på noen sider kan du velge hvilket av de nærmeste postkontorene du vil ha pakken på. Hvis du ikke ser noe valg, kanskje du kan ta kontakt med de du kjøper fra, og høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så rart. Har ikke opplevd dette noen sted i Oslo. Har alltid hatt nærmeste postkontor eller post i butikk

Anonymkode: 6a449...602

Jeg bor på Ila og posten min havner langt oppe på Torshov :P Coop Alexander Kiellandsplass er nærmeste, Rema 1000 ila er ikke langt unna det heller.... 

 

Pratet med posten og de sa at hvert sitt postkontor har et par postnummer de får pakker fra. Var visst ikke mulig å endre(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette Posten eller andre aktører som mypack, postnord e.l? Opplevde noe lignende selv tidligere med mypack/postnord - da var det slik at det utleveringsstedet som var standard for min adresse, ikke var det som opplevdes som nærmest for meg. 

Dog fikk jeg riktignok et valg om utleveringssted ved bestilling som jeg hadde oversett - der ble det foreslått det som var lenger unna. Endret der, og voila ;)

Ikke sikkert dette gjelder deg, men verdt å sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problem og det er dessverre ikke mulig å gjøre noe med.

Jeg må hente pakker flere km unna, og går forbi tre post-i-butikk på veien.

Anonymkode: 97166...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig post får jeg nede på Rodeløkka, så en liten gåtur på 10 minutter er greit. Verre er det med mypack og ting som leveres i butikk. Da må jeg også ned til Coop på Alexander Kiellandsplass - 2 bussbytter og en liten gåtur. Irriterende like gang. 

Ville ringt posten og hørt med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå innom ditt nærmeste postkontor (A) og be om at pakken som ligger på postkontor (B), videresendes til postkontor (A) der du lettere kan hente den ut. Det vil ta en dag ekstra, men du slipper den kronglete reiseruta. Etter hva jeg vet, koster det ikke noe.

Man har alltid muligheten til å få ettersendt post og pakker innad i postsystemet til valgfritt postkontor, til dit man vil hente det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Du kan gå innom ditt nærmeste postkontor (A) og be om at pakken som ligger på postkontor (B), videresendes til postkontor (A) der du lettere kan hente den ut. Det vil ta en dag ekstra, men du slipper den kronglete reiseruta. Etter hva jeg vet, koster det ikke noe.

Man har alltid muligheten til å få ettersendt post og pakker innad i postsystemet til valgfritt postkontor, til dit man vil hente det ut.

Jo det koster :) husker ikke om det var 100 eller 150 det koster. 

Anonymkode: dd1d2...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...