Gå til innhold

Har ikke fått barnetrygd på 2 måneder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har to barn. En på 5 år og en på 1 år. Har alltid fått barnetrygd, men ser nå at jeg fikk siste utbetaling 30.06 og at jeg verken har fått forrige mnd eller får utbetalt i dag? Noen som har vært borti det samme? 

Anonymkode: f8dfc...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått i dag. Kommer til å ringe nav i morgen hvis det ikke er på konto da. Du burde gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke en gang merker om du får inn pengene eller ikke? Har du skulle hatt den? 

Jeg mener seriøst? 

 

Jeg er avhengig av barnetrygden og resten av mine penger 

Anonymkode: c18dd...8ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barnetrygden på konto på tirsdag, så det er ikke hele systemet det er noe galt med i hvert fall. 

Anonymkode: 64907...a12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme en gang. Var etter at jeg flyttet til annet fylke.

Bare ringte de og etter et par dager kom pengene for de mnd jeg ikke hadde fått.

Barnetrygden for august fikk jeg i går, sånn siden det også ble nevnt over her

Anonymkode: 8eca6...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke en gang merker om du får inn pengene eller ikke? Har du skulle hatt den? 

Jeg mener seriøst? 

 

Jeg er avhengig av barnetrygden og resten av mine penger 

Anonymkode: c18dd...8ea

Nå er det en gang slik at i Norge har alle rett på barnetrygd, om man trenger dem eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke en gang merker om du får inn pengene eller ikke? Har du skulle hatt den? 

Jeg mener seriøst? 

 

Jeg er avhengig av barnetrygden og resten av mine penger 

Anonymkode: c18dd...8ea

Seriøst?? Er det ts sitt ansvar at du ikke har bedre styring på din egen økonomi? 

Anonymkode: 7b7c0...51d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barnetrygden allerede for et par dager siden, den 30.August. Og jeg har nettopp flyttet, fra et fylke til et annet.

Ville ringt og etterlyst dem om jeg var deg. Det er sikkert en "hikke i systemet" en plass, som de kan rette opp i. Du får garantert etterbetalt de manglende barnetrygdene.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at mannen min plutselig fikk den, etter at den i alle år hadde tikket inn på min konto. Det skjedde fordi han hadde søkt på en annen ytelse og da oppgitt sitt kontonummer i den forbindelse.

Anonymkode: 71d45...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over: Så hvis dere har søkt om kontantstøtte for eksempel, og oppgitt et annet kontonummer der, kan det hende barnetrygden for begge barn også har kommet dit.

Anonymkode: 71d45...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke hadde fått barnetrygd nå var at jeg har flytta fra et fylke til et anna, og gammelt fylke hadde ikke sendt beskjed til nytt NAV-kontor om at de måtte ta over saken. Var visst ganske vanlig sa dama på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Så lenge det er nav så hender det man må "legge seg på telefonrøret" og "slite ut dørstokken" på kontoret deres før det skjer noe..må mase!  Det ER ting man faktisk(heldigvis) har rett på i Norge og da er det IKKE for å snylte men fordi man i en situasjon trenger det i en periode!!! (for de mange som ikke ser ut til tenke lengre enn sin nese...) 

Men regner med at du får barnetrygden..-Om ikke, så mas!(som sagt!)😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
3 minutter siden, atropos skrev:

Grunnen til at jeg ikke hadde fått barnetrygd nå var at jeg har flytta fra et fylke til et anna, og gammelt fylke hadde ikke sendt beskjed til nytt NAV-kontor om at de måtte ta over saken. Var visst ganske vanlig sa dama på telefonen.

Samarbeid og kommunikasjonkurs for nav hadde vært et bra tiltak😉☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg over: Så hvis dere har søkt om kontantstøtte for eksempel, og oppgitt et annet kontonummer der, kan det hende barnetrygden for begge barn også har kommet dit.

Anonymkode: 71d45...0b9

Det er mulig. Jeg fikk brev fra nav for noen år siden om at de ville kun bruke ett kontonummer til alle typer utbetalinger. De valgte selv hvilken konto og der røyk hele mitt flotte økonomiske system hvor ingen penger skulke direkte inn på kortkonto....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sulosi skrev:

Det er mulig. Jeg fikk brev fra nav for noen år siden om at de ville kun bruke ett kontonummer til alle typer utbetalinger. De valgte selv hvilken konto og der røyk hele mitt flotte økonomiske system hvor ingen penger skulke direkte inn på kortkonto....

Da setter du bare opp faste trekk slik at det går som før

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke en gang merker om du får inn pengene eller ikke? Har du skulle hatt den? 

Jeg mener seriøst? 

 

Jeg er avhengig av barnetrygden og resten av mine penger 

Anonymkode: c18dd...8ea

Noen av oss har en litt mer ordnet økonomi slik at vi ikke nødvendigvis merker slike avvik.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Da setter du bare opp faste trekk slik at det går som før

Det var det jeg gjorde 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Da setter du bare opp faste trekk slik at det går som før

Eller logger inn på nav.no og endrer kontonummeret ditt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Noen av oss har en litt mer ordnet økonomi slik at vi ikke nødvendigvis merker slike avvik.

For et kvalmt svar. Evner du ikke i all din overflod å innse at andre kanskje har det litt strammere økonomisk enn deg selv? Økonomien kan være så "ordnet" som bare det selv om inntekten er lav.

 

Skjerp deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...