Gå til innhold

Hva kan man jobbe med når man er svært god på å formulere seg skriftlig og muntlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger noen gode råd. Er sykepleier og jobber på sykehjem. har valgt veldig feil yrkesvei, men forsent å starte på nye studier. Jeg har alltid vært svært god på å skrive. Fikk toppkarakter i norsk og flere lærere mente jeg burde satse på journalistyrket. Men var jo umulig å komme inn på den tiden. Dessuten ble jeg gravid og endte med å ta en helt annen utdannelse enn jeg burde..

Har skrevet mye for mange av mine venner, alt fra taler, klager, jobbsøknader osv. Har også blogget noen år med mange positive tilbakemeldinger, blant annet at jeg burde skrive bøker.

Å bli journalist eller starte ny utdanning er ikke mulig. Er alene med 2 barn, så må holde meg i arbeidslivet og tjene penger. Leter desperat etter annen jobb, da sykehjemsjobben sliter meg ut fysisk og psykisk. Mitt egentlige talent er å skrive. Men hvilke jobber kunne jeg eventuelt forsøkt meg på da, når jeg ikke har utdanning eller jobberfaring annet enn sykehjem?

 Skrive bok er jo ikke aktuelt akkurat.  Må ha jobb med sikker inntekt. Noen gode innspill til meg her?

Anonymkode: c9d53...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korrekturleser! Men da må du være dritgod, orke å jobbe både med data og på papir og jobbe etter deadline uansett tid på døgnet. Ta kontakt med forlag. Eventuelt kan du sjekke ut oversettings-jobber. Man trenger alltid gode folk til oversetting.

Hva med å fortsette å blogge? Satse seriøst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...