Gå til innhold

baby usikret i sykkelvogn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen jeg kjenner har sin 4 mnd gamle baby I en slik sykkelvogn man fester bak sykkelen. Med kunn sele rundt magen så sykler de rundt med den. Jeg mener jo dette er hårreisende for jeg synes ikke dette er trafikksikkert for den lille. Men har ikke sagt noe til foreldrene. Hadde du ville sykle rundt slik med babyen??

Anonymkode: f1187...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg mest lurer på er om den 4 måneder gamle babyen klarer å sitte? 

Hvis vogna er utstyrt for babyer, så trengs det neppe mer enn en sele. Kreftene i en sykkelvogn er mye mindre enn i en bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen jeg kjenner har sin 4 mnd gamle baby I en slik sykkelvogn man fester bak sykkelen. Med kunn sele rundt magen så sykler de rundt med den. Jeg mener jo dette er hårreisende for jeg synes ikke dette er trafikksikkert for den lille. Men har ikke sagt noe til foreldrene. Hadde du ville sykle rundt slik med babyen??

Anonymkode: f1187...453

Sikker på at de ikke har Bilstol festet i den? Vet flere sykkelvogner hvor man kan det. Men joda, det høres veldig urovekkende som du beskriver det, selv begynte vi med sykkelvogn når barnet var 1?5 år. Snakk med moren og forklar at det hun gjør er livsfarlig. En baby på 4 mnd er jo ikke stødig i kroppen sin. 

Anonymkode: 80c3a...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stan skrev:

Det jeg mest lurer på er om den 4 måneder gamle babyen klarer å sitte? 

Hvis vogna er utstyrt for babyer, så trengs det neppe mer enn en sele. Kreftene i en sykkelvogn er mye mindre enn i en bil. 

Nei den ligger I setet. Med beltet rundt magen.

Anonymkode: f1187...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan skrev:

Det jeg mest lurer på er om den 4 måneder gamle babyen klarer å sitte? 

Hvis vogna er utstyrt for babyer, så trengs det neppe mer enn en sele. Kreftene i en sykkelvogn er mye mindre enn i en bil. 

Sorry multi sitering.. det er en vogn beregnet på større barn så er fotolys og. Tenker at babyen kunne rulle ned. Og med beltet rundt magen kan den jo få seg en trøkk.

Anonymkode: f1187...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo si til dem ved anledning at du er bekymret for om babyen har det komfortabelt og tryggt. 

Min vogn har noen ekstra innlegg for små barn. Jeg begynte å bruke den fra ca 6 mnd. Ungen er festet i en slags fem punkt sele. Sitter veldig godt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stan skrev:

Du kan jo si til dem ved anledning at du er bekymret for om babyen har det komfortabelt og tryggt. 

Min vogn har noen ekstra innlegg for små barn. Jeg begynte å bruke den fra ca 6 mnd. Ungen er festet i en slags fem punkt sele. Sitter veldig godt der. 

Bruker du da hjelm på babyen? Har både vogn og baby men usikker på dette med hjelm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pølsa83 skrev:

Bruker du da hjelm på babyen? Har både vogn og baby men usikker på dette med hjelm...

Nei, har ikke sett noen fordeler med det. 

Ungen sitter godt inne i vogna. En hjelm ville bare føre til større belastning på halsen ved et sammenstøt. 

Dessuten er jo ikke vogna beregnet på så veldig høy fart. Jeg testet litt med tom vogn og vogna mi tåler ikke så veldig høy fart. Så vi tar det pent og rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Nei, har ikke sett noen fordeler med det. 

Ungen sitter godt inne i vogna. En hjelm ville bare føre til større belastning på halsen ved et sammenstøt. 

Dessuten er jo ikke vogna beregnet på så veldig høy fart. Jeg testet litt med tom vogn og vogna mi tåler ikke så veldig høy fart. Så vi tar det pent og rolig. 

Men hvis dere blir påkjørt da? Hadde vel vært greit med hjelm da? 

Anonymkode: 8e1f6...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis dere blir påkjørt da? Hadde vel vært greit med hjelm da? 

Anonymkode: 8e1f6...dbd

Kanskje, men jeg tror ikke den vil gi mye ekstra beskyttelse. Men kanskje gi mer belastning på nakken og halsen. Det kommer jo mye an på farten og retningen bilen kommer fra. 

Selve vogna gir nok ikke mye beskyttelse mot en bil som kjører på. Men det er jo noe av risikoen ved å sykle. Jeg har stort sett sykkelstier der vi vanligvis sykler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...