Gå til innhold

Hvordan ville du som mor reagert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dattern din var sammen med en som røyket hasj og de har barn sammen?

Anonymkode: ca39e...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på omfanget av bruket, men jeg hadde ikke vært veldig fornøyd 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, minister-mio skrev:

Det kommer an på omfanget av bruket, men jeg hadde ikke vært veldig fornøyd 

Ts her.  Han har røyket mye og satt oss i en økonomisk knipe. Han har nå kuttet ned og har satt seg som mål å slutte. Urinen hans skal testes. Vi skal til parterapi og prøve å få orden på dette. min mor sier jeg bare burde forlate han, hun vil ikke ha noe med han eller familien hans å gjøre, hun ringte til min syke svigerfar i går å overdrev så det holdt! Hun nevnte vold og andre ting som aldri har skjedd...min svigermor har et knust hjerte, svigerfar er frustrert og min mor er forbanna. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen.

Anonymkode: ca39e...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.  Han har røyket mye og satt oss i en økonomisk knipe. Han har nå kuttet ned og har satt seg som mål å slutte. Urinen hans skal testes. Vi skal til parterapi og prøve å få orden på dette. min mor sier jeg bare burde forlate han, hun vil ikke ha noe med han eller familien hans å gjøre, hun ringte til min syke svigerfar i går å overdrev så det holdt! Hun nevnte vold og andre ting som aldri har skjedd...min svigermor har et knust hjerte, svigerfar er frustrert og min mor er forbanna. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen.

Anonymkode: ca39e...756

Løy hun om at sønnen hadde vært voldelig?? Isåfall er hun ikke helt god! 

Hvor mange sjangser har du gitt fyren? Hvis han virkelig VIL slutte og han var topp ellers, så ville jeg gitt han en sjangse. Hasj er faktisk ikke det verste i verden, men jeg hadde aldri godtatt det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sløv skrev:

Hvordan har har han klart å sette dere i en økonomisk knipe? Hasj er ikke veldig dyrt. 

Det er spørs på hvor mye man røyker...

Anonymkode: ca39e...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.  Han har røyket mye og satt oss i en økonomisk knipe. Han har nå kuttet ned og har satt seg som mål å slutte. Urinen hans skal testes. Vi skal til parterapi og prøve å få orden på dette. min mor sier jeg bare burde forlate han, hun vil ikke ha noe med han eller familien hans å gjøre, hun ringte til min syke svigerfar i går å overdrev så det holdt! Hun nevnte vold og andre ting som aldri har skjedd...min svigermor har et knust hjerte, svigerfar er frustrert og min mor er forbanna. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen.

Anonymkode: ca39e...756

Din mor har rett. Å "ha som mål å slutte", hører du ikke selv hvor dumt det høres ut? 

Anonymkode: 8b9c1...38f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at din mor blir opprørt siden det er barn som skal vokse opp midt i dette her, men jeg synes det blir feil å bare rase mot ham. Med mindre han har holdt på med alt i smug uten at du har visst noe synes jeg du er nesten like mye til å klandre som har godtatt dette og attpåtil fått unger med fyren. Du hadde ikke sluppet så lett unna hvis du var datteren min, altså. Men det er jaggu bra det blir tatt ordentlig tak i nå, og kanskje hennes utspill gjør det vanskeligere for ham å la det skli ut igjen. Det er jo i så fall ikke så dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt bekymret og stressa, jeg er sterkt imot hasj. Har sett hvor ødelagte folk har blitt av det. Hadde nok forsøkt å ta en prat med henne om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.  Han har røyket mye og satt oss i en økonomisk knipe. Han har nå kuttet ned og har satt seg som mål å slutte. Urinen hans skal testes. Vi skal til parterapi og prøve å få orden på dette. min mor sier jeg bare burde forlate han, hun vil ikke ha noe med han eller familien hans å gjøre, hun ringte til min syke svigerfar i går å overdrev så det holdt! Hun nevnte vold og andre ting som aldri har skjedd...min svigermor har et knust hjerte, svigerfar er frustrert og min mor er forbanna. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen.

Anonymkode: ca39e...756

Så du er ikke nevte moren i HI, men den som har barn med mannen?

Dette er info du burde hatt med i HI. Moren din virker gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din virker ikke helt god, om hun lyver eller kommer med teorier hun ikke har "kilder" på. 

Men, om min datter hadde vært sammen med mannen du har satt frem for oss her, ville jeg gitt deg to valg; gå fra denne mannen enten for alltid eller til han er nykter (testing av urinen er et must i lang, lang tid). Eller så ville jeg meldt til barnevernet. 

Og det ikke for å skade deg, men for å beskytte barna opp i dette. 

Anonymkode: 46416...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje gjort som din mor, dvs insistert på at du måtte forlate ham. Kontaktet de som jeg mente burde kontaktes. Hvis resten av familien rundt barnet ikke tok situasjonen tilstrekkelig alvorlig, kunne jeg godt ha ringt hennes svigerforeldre. Det er ikke din mor som har knust svigermors hjerte, det er din mann. Når det er sagt, håper jeg jeg ville støttet og hjulpet min datter og barnebarn og eventuelt svigersønn hvis han ønsket hjelp, med å kontakte hjelpeinstanser. Det virker ikke som om din mor har troa på at mannen skal klare dette, eller at han og du gjør nok. Familieterapi er sikkert lurt, for at dere begge skal ta ansvar og stole på hverandre igjen. Men ha som mål å slutte ville ikke vært godt nok for meg. Han må slutte NÅ, og bevise i handling at det går bra. Klarer han ikke det, bør du ta med barnet og forlate ham inntil han er egnet som far og ektemann igjen. Det kan jo virke motiverende for ham: Enten å vite at hvis han ikke slutter nå, forsvinner dere ut døren i morgen, eller at dere faktisk har forsvunnet, og han får dere igjen når han har skikket seg en god stund.

Anonymkode: ff730...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er spørs på hvor mye man røyker...

Anonymkode: ca39e...756

Hvis han røyker døgnet rundt med barn i hus er det bare å kaste han ut før barnevernet står på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moren din virker ikke helt god, om hun lyver eller kommer med teorier hun ikke har "kilder" på. 

Men, om min datter hadde vært sammen med mannen du har satt frem for oss her, ville jeg gitt deg to valg; gå fra denne mannen enten for alltid eller til han er nykter (testing av urinen er et must i lang, lang tid). Eller så ville jeg meldt til barnevernet. 

Og det ikke for å skade deg, men for å beskytte barna opp i dette. 

Anonymkode: 46416...a75

Akkurat det samme ville jeg gjort. Om datteren min ikke klarte å sette barna sine først, så hadde jeg satt de foran henne. Barna trenger noen på sin side.

Anonymkode: e4855...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal i parterapi kan dere sikkert også få henvisning eller veiledning til rusbehandling. Kommunen skal tilby hjelp til folk som sliter med avhengighet.

Hvorfor røyker han så mye? Hva skjer når han lar være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dattern din var sammen med en som røyket hasj og de har barn sammen?

Anonymkode: ca39e...756

Jeg hadde ringt barnevernet

Anonymkode: 1e2f6...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...