Gå til innhold

Paranoid, og skal ta ferjer i drittværet i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres nok ut som en tåpelig problemstilling.. Jeg er ytterst paranoid og sliter med dødsangst. Dette er noe jeg får hjelp for men jeg har ikke time med terapeuten i dag, og dette kom litt brått på. Må ta tre ferjer i dag, der er ingen annen vei jeg kan kjøre for å unngå ferjene og samtidig komme meg dit jeg skal.. Er livredd med tanke på at det er veldig dårlig vær her jeg bor, og det skal visst bli verre utover dagen.. Redd for at ferjen skal gå på grunn, velte og alt mulig.. :( Jeg skal kjøre, så kan ikke ta beroligende, bruker Valium ved behov når angsten blir som verst. 

Noen som har råd til hvordan jeg skal takle dette? :(

Anonymkode: 5adb7...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres nok ut som en tåpelig problemstilling.. Jeg er ytterst paranoid og sliter med dødsangst. Dette er noe jeg får hjelp for men jeg har ikke time med terapeuten i dag, og dette kom litt brått på. Må ta tre ferjer i dag, der er ingen annen vei jeg kan kjøre for å unngå ferjene og samtidig komme meg dit jeg skal.. Er livredd med tanke på at det er veldig dårlig vær her jeg bor, og det skal visst bli verre utover dagen.. Redd for at ferjen skal gå på grunn, velte og alt mulig.. :( Jeg skal kjøre, så kan ikke ta beroligende, bruker Valium ved behov når angsten blir som verst. 

Noen som har råd til hvordan jeg skal takle dette? :(

Anonymkode: 5adb7...fb3

Du kan jo tenke på at det er utdannede folk som kjører disse ferjene. Du kan også tenke på at for dem er dette 'en vanlig dag på jobb', og at ingen av dem er intr i å risikere livet på jobb. Det betyr at dersom risikoen hadde vært for stor mtp været, ville ferjene blitt innstilt.

Så kan du love deg selv en belønning for gjennomført tur; noe godt, et nytt blad, en film el hva som enn gir deg noe å glede deg til. 

Dessuten vil gjennomført tur bety at du klarte å gjøre noe du hadde gruet deg til og dermed bekjempet redselen din  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk større fare for at du blir påkjørt av en buss en at en ferge skal synke på grunn av dårlig vær. De ligger utrolig stabilt i vannet. Jeg har tatt ferge i flere år og det skal så mye til før været blir for ille for dem :) 

Anonymkode: 4ba54...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at det har vært noe særlig med ulykker med ferger i Norge? Og drittvær har vi hatt mye av! 

Anonymkode: 4997b...1cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...