Gå til innhold

Mødre, kjenner dere på dere om det er noe galt med barna deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om dette er riktig undertema, men hvis ikke får den bare bli flyttet. :)

 

Er noen år siden dette skjedde, men begynte å lure på dette nå. Jeg hadde hatt en ganske hektisk natt med samlivsbrudd som var veldig dramatisk, og jeg hadde ikke sovet noe hele natten. Dette ble så alvorlig at politiet ble koblet inn, og min eks fikk besøksforbud. På morgenen var jeg veldig utav meg, og gikk på skolen med en venn som følge, som forklarte for rektor alt som hadde skjedd og at jeg ikke kunne være på skolen idag. (Hadde heller ikke vært hjemme denne natten.) 

Når vi prater med rektor ringer min mor, som spør om hva som har skjedd, og om det gikk bra med meg. Jeg hadde ikke sagt noen ting, og ble veldig overrasket over at hun ringte, for hun visste tydeligvis at noe var galt. Er dette et slags morsinstinkt? Har dere opplevd noe lignende? 

 

Anonymkode: ba737...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde din mor fått vite fra noen andre at noe hadde skjedd?

Hva har din mor sagt til deg om dette?

Du nevner Politiet. Noen lytter på det som kalles Politiradioen. Kan det være at noen hadde gjort det og deretter fortalt din mor om det?

Anonymkode: be1ee...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun sa hun kjente det på seg, og at hun følte at noe var galt.  TS

Anonymkode: ba737...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun sa hun kjente det på seg, og at hun følte at noe var galt.  TS

Anonymkode: ba737...28d

Jeg forstår.

Kanskje hun la merke til at noe var galt sist dere snakket sammen (før det som hendte), og derfor ble bekymret for deg?

Anonymkode: be1ee...442

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eksen din nektet deg å snakke med moren din? Er det lenge siden du så henne sist? Er mulig at hun bare kom på at det var lenge siden hun hadde hørt fra deg og at det var  uvanlig, så ble hun plutselig veldig bekymret. Om hun har ant at du har hatt en dårlig kjæreste, så kan det være hun så nyheter om han som drepte dama si og ble plutselig bekymret for at det samme skulle skje deg

Anonymkode: 824b2...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår.

Kanskje hun la merke til at noe var galt sist dere snakket sammen (før det som hendte), og derfor ble bekymret for deg?

Anonymkode: be1ee...442

 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde eksen din nektet deg å snakke med moren din? Er det lenge siden du så henne sist? Er mulig at hun bare kom på at det var lenge siden hun hadde hørt fra deg og at det var  uvanlig, så ble hun plutselig veldig bekymret. Om hun har ant at du har hatt en dårlig kjæreste, så kan det være hun så nyheter om han som drepte dama si og ble plutselig bekymret for at det samme skulle skje deg

Anonymkode: 824b2...fa6

Det går ikke an å forklare dette logisk enda dessverre. Det kommer vel til å gå endel år før vitenskapen erkjenner at vi alle er logget på et "internett" av informasjon mellom hverandre og alt som lever.

Jeg har ikke opplevd akkurat det du beskriver, TS, men moren min ville ofte si at hun var "urolig", og så fikk vi en telefon om at noen var syk eller lignende. Og selv driver jeg med dyrekommunikasjon, som tar i bruk noe av det samme.

Anonymkode: 7ed18...747

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd å bli satt ut, ble sterkt bekymret og urolig før jeg visste at det hadde hendt noe, men vil ikke gå i detaljer. Har noe med terror å gjøre. Var så fylt av uro at jeg ikke satte på verken radio eller tv. Det gikk par timer. Så fikk jeg en telefon. Etter det klarer jeg ikke å få tv-bilder av terror inn i stua. Heldigvis gikk det bra med mine, men det sitter enda i.

Dette er kanskje ikke sammenlignbart, men på en stor barselavdeling klarte jeg å høre når min nyfødte gråt når jeg satt på fellesstua selv om det var mange babyer der som gråt samtidig.

Det er mye vi ikke kan forklare. Hvordan kan for eksempel jeg sitte her og skrive hjemme hos meg selv, og like etter kan dere sitte og lese det. Vitenskapen kan ikke forklare alt eller vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er mer følsom for sånne ting. Jeg kan få en sterk følelse av at jeg må ringe den og den. Da har det gjerne skjedd noe, men er ikke alltid det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart å høre, TS. Min mor er også slik! Det har skjedd to ganger at jeg har opplevd noe fælt og vært veldig ute av meg, mens jeg har bodd i en annen by. Da har hun ringt, uten at hun visste om situasjonen, hun sier hun rett og slett kjente på seg at jeg hadde det vondt. Hun har også hatt det slik en gang med min bror.

Jeg synes det er veldig merkelig, selv har jeg aldri kjent på slike følelser overfor noen, eller egne barn.

Anonymkode: e448c...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte på mine egne barn, og kan få en klump i magen ved en strøtanke om de har det bra. Så tenker jeg at hvis ikke, hadde vel barnehagen/skolen ringt, eller jeg vil se det/merke det når jeg møter dem (DET gjør man, jeg kan se om de har frosset eller har vært lei seg). Men: Hvis skolen hadde ring og fortalt at noe hadde skjedd, da ville jeg lett ha koblet det til den strøtanken jeg sikkert hadde hatt tidligere på dagen. For man tenker på barna sine flere ganger om dagen, og det gjør man sikkert når barna er voksne og har flyttet også. Min mor ringer jo meg et par ganger i uken og det første hun spør om hver gang er jo om VI har det bra.

Anonymkode: 5fdbf...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan merke hvis datteren min blir f.eks syk. En gang satt jeg på jobb og følte på meg at hun hadde blitt syk. To minutter senere ringte barnehagen. 

Anonymkode: c6cf8...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...