Gå til innhold

En egoistisk mor som ikke gidder å bruke penger på sin egen datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pengene er ikke lommepenger, og hun får kr 100 pr uke for å ha til MAT.:

Hun får 200 pr 14. dag, og pengene får hun for å kunne kjøpe varmlunsj i løpet av de 14 dagene hvis hun er sulten etter at hun har spist det som hun hadde med seg av mat. Hvor mange varmlunsjer får man for 200 kr?

Anonymkode: ea9a0...7d2

Jeg fikk aldri penger til lunsj, verken varm eller kald. Ville jeg ha noe annet enn brøskiver smurt med hjemefra så fikk jeg betale for det selv. Jeg fikk kanskje 200 kroner / mnd, og det var det, og jeg greide meg helt topp uten å skulle kjøpe varmmat og slikt, for jeg smurte meg nemlig niste hjemmefra slik at jeg kunne spare opp pengene mine til å kjøpe det jeg hadde lyst på. Jeg startet også som avisbud når jeg var 13 slik at jeg fikk noen ekstra kroner per mnd, noe jeg vil anbefale at TS gjør fremfor å klage på at moren ikke kjøper alt til hun.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tigress skrev:

Folkens, blir de ikkje glade for å sjå at det finst foreldre som foreldra til TS?!

Jo!

Forresten, veldig mange make up artister bruker Nyx! Ser sjelden noe Chanel, da isåfall gjerne en spesiell farge e.l. 

Er det bra nok for profesjonelle er det jammen meg bra nok for prinsesser på ungdomsskolen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var lurt. For da må hun betale de. Ellers blir det inkasso. Skal gjøre det. Takk💗💗

Anonymkode: 8999d...1ef

Og du tror virkelig du får lov til å beholde de varene etter å ha gått slik bak ryggen på dine foreldre? Tipper at da blir det også slutt på sponset "billigsminke". 

Du oppfører deg veldig bortskjemt hvis du skal ty til slikt for å få viljen din når du har allerede fått nei. Så jeg tror m.a.o ikke noe på at dine foreldre er så egoistiske og gjerrige som du antyder, det høres mer ut som du er ikke vant til å få nei og har et ganske urealistisk syn på verden og hva du har "krav" på. Saken er at du har ikke noe som helst krav på å velge fra øverste (og dyreste) hylle når det gjelder sminke, så lenge du ikke betaler med egne penger; Dior og Chanel er rett og slett en luksusvare som mange voksne kan ikke engang tillate seg. 

Gjør som de andre sier, skaff deg en jobb, gå med avisen, pass barn etc og ikke minst fokuser på skolearbeidet så du kan ta den utdanningen du trenger for å få den jobben du trenger for å opprettholde det forbruket du allerede legger opp til.. 

Og til slutt, din mor er ikke egoistisk som setter grenser for deg - for det trenger du åpenbart. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var lurt. For da må hun betale de. Ellers blir det inkasso. Skal gjøre det. Takk💗💗

Anonymkode: 8999d...1ef

Denne gjør at jeg lurer på om det er tull. Finnes det virkelig SÅ infame ungdommer?? Hadde dette vært min datter hadde det vært rett til India for å leve i slummen en periode! Jeg tuller ikke!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev:

Denne gjør at jeg lurer på om det er tull. Finnes det virkelig SÅ infame ungdommer?? Hadde dette vært min datter hadde det vært rett til India for å leve i slummen en periode! Jeg tuller ikke!!!

Jeg tror dessverre TS er neppe alene om denne tankegangen, nei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten kun NYX. Det er kjempegod kvalitet på sminken samtidig som de ikke tester på dyr. Det gjør dessverre Chanel, Dior og de andre merkene av den typen. 

Hilsen dame 30 år med veldig høy inntekt

Anonymkode: 4adcc...15f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Tigress skrev:

Folkens, blir de ikkje glade for å sjå at det finst foreldre som foreldra til TS?!

JOOOOOO! Gir meg tilbake litt av trua på menneskeheten.

TS: Vet du hvorfor sminken som mora di (og venninnene dine) bruker er så dyr? Det har ingenting med at den er overlegen billigere merker i kvalitet - den høye prisen forsvares kun av en ting, nemlig at det er et kjent merke. For øvrig er Dior-sminke generelt ganske hard mot huden (det blir det uren hud av, men enda verre - du kan få eksem), den er parfymert og testet på dyr.

Jeg har økonomi til å reise på de turene jeg vil og kjøpe meg det meste jeg vil (innen rimelighetens grenser - blir ikke veske til 30 000 kr hvert år, for å si det sånn), og handler stort sett sminken min på Kicks eller Vita. Jeg har prøvd, og kastet, utrolig mange maskaraer, og ender alltid opp med å velge L'Oreal. I promise you: Hvis du bruker tid på å lære deg å legge denne maskaraen skikkelig (husk å rense vippene hver kveld før du legger deg), så ser det faktisk ut som om du har vippeextension. Ellers vil jeg advare deg mot å bruke concealer, foundation og pudder daglig. Du har ungdomshud, og dersom den ikke får puste skikkelig (noe den ikke gjør under tykke lag med sminke), vil den fort bli fryktelig stygg. Og da snakker vi dype akner, som gir varige arr. Bruk en lett dagkrem med solfaktor året rundt (80-90% av hudens aldring kommer av UV-stråling) tilpasset ung hud, evt en BB-cream med solfaktor tilpasset ung hud. Deretter legger du maskara (bruk tid!) og avslutter med et lag lipgloss. Perfekt hverdagssminke for en ungdomsskoleelev.

Selv har jeg i dag concealer for å skjule ringer under øynene og litt andre ujevnheter, solkrem med faktor 15, maskara, pudder for å matte ned min glinsende panne og rød leppestift. Jeg er 25 år eldre enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Belbus skrev:

Når man har blitt ungdom tåler man det. Skummelt hvor mye puter noen vil sy under armene på unger.

 

Det er jo ikke snakk om puter. Poenget er at dersom tråden er sann, sier det svært mye om modenhetsnivået til TS, og tror dermed en mer pedagogisk tone kan være mer formålstjenlig.

Anonymkode: 0c9c0...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...