Gå til innhold

En egoistisk mor som ikke gidder å bruke penger på sin egen datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat startet i åttende klasse på ungdomsskolen, og her så er miljøet helt annerledes enn den pleide å være på barneskolen. Alle jentene i klassen sminker seg og fikser håret. Imens jeg må gå uten sminke pga moren min ikke gir meg lov. Det mamma ikke forstår er at ingen vil være venn med en eller sammen en som er outsider, og på skolen vår er det kun de pene jentene som bruker sminke som for oppmerksomhet. Jeg jobber jo ikke så har ingen penger jeg kan kjøpe sminke for, så jeg spurte mamma om hun kunne kjøpe for meg, så kjøpte hun bsre billig sminke fra nyx. De på skolen bruker Anastasia, dior, Chanel. Selv så har mamma masse sminke fra Chanel, dior, tom Ford osv. Hun har en hel hylle full av Chanel produkter på badet bare. Imens jeg for nyx. Mamma har til og med ansiktsvask og hudpleie dra Bobbi brown og jeg får ikke en leppestift derifra en gsng. Og den ene gangen da jeg tok litt av dior pudderet hennes, så klikket hun helt og mente det var et dyrt produkt og jeg ikke skulle bruke det fordi det er for voksne dsmer oh ikke barn som meg, og hun hadde kjøpt nok sminke til en på min alder, som jeg skulle bruke. Men jeh skjønner ikke. Hun kjøpte to leppestifter, en mascara og en øyenskyggepslett og mente det var nok. Imens selv har hun 17 forskjellige solpudderet og alle er fra merker som dior, Chanel, tom fors, Guerlain. Jeg syns det er dårlig gjort jeg ikke kan få sminke fra de merkene. Hva mener dere? Er ikke det frekt sv moren min å ikke dele sminke med meg?

Anonymkode: 8999d...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de ikke vil være venn med deg kun på bakgrunn av at du bruker feil sminkemerke er de nok ikke mye å samle på uansett. 

Anonymkode: 24ddf...126

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat startet i åttende klasse på ungdomsskolen, og her så er miljøet helt annerledes enn den pleide å være på barneskolen. Alle jentene i klassen sminker seg og fikser håret. Imens jeg må gå uten sminke pga moren min ikke gir meg lov. Det mamma ikke forstår er at ingen vil være venn med en eller sammen en som er outsider, og på skolen vår er det kun de pene jentene som bruker sminke som for oppmerksomhet. Jeg jobber jo ikke så har ingen penger jeg kan kjøpe sminke for, så jeg spurte mamma om hun kunne kjøpe for meg, så kjøpte hun bsre billig sminke fra nyx. De på skolen bruker Anastasia, dior, Chanel. Selv så har mamma masse sminke fra Chanel, dior, tom Ford osv. Hun har en hel hylle full av Chanel produkter på badet bare. Imens jeg for nyx. Mamma har til og med ansiktsvask og hudpleie dra Bobbi brown og jeg får ikke en leppestift derifra en gsng. Og den ene gangen da jeg tok litt av dior pudderet hennes, så klikket hun helt og mente det var et dyrt produkt og jeg ikke skulle bruke det fordi det er for voksne dsmer oh ikke barn som meg, og hun hadde kjøpt nok sminke til en på min alder, som jeg skulle bruke. Men jeh skjønner ikke. Hun kjøpte to leppestifter, en mascara og en øyenskyggepslett og mente det var nok. Imens selv har hun 17 forskjellige solpudderet og alle er fra merker som dior, Chanel, tom fors, Guerlain. Jeg syns det er dårlig gjort jeg ikke kan få sminke fra de merkene. Hva mener dere? Er ikke det frekt sv moren min å ikke dele sminke med meg?

Anonymkode: 8999d...1ef

Det første sist: Man skal ikke dele sminke av hygieniske årsaker.

Hvis du skal ha de dyreste sminkemerkene får du betale for dem selv; bruke av ukelønna di, skaffe deg en jobb, ønske deg til jul eller bursdag.

Anonymkode: 0c9c0...0a1

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Kan love deg at INGEN på skolen din kan se om du har på deg maskara fra nyx, dior, loreal, chanel eller u name it! 

Tror du heller kan være glad for at moren din faktisk kjøpte deg sminke, istedenfor at du går uten. Vil også virkelig anbefale deg å holde deg borte fra brunkrem, solpudder og alt slikt, du kan fort bli plaget med uren hud, mye kviser osv. 

Anonymkode: 7a708...11a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat startet i åttende klasse på ungdomsskolen, og her så er miljøet helt annerledes enn den pleide å være på barneskolen. Alle jentene i klassen sminker seg og fikser håret. Imens jeg må gå uten sminke pga moren min ikke gir meg lov. Det mamma ikke forstår er at ingen vil være venn med en eller sammen en som er outsider, og på skolen vår er det kun de pene jentene som bruker sminke som for oppmerksomhet. Jeg jobber jo ikke så har ingen penger jeg kan kjøpe sminke for, så jeg spurte mamma om hun kunne kjøpe for meg, så kjøpte hun bsre billig sminke fra nyx. De på skolen bruker Anastasia, dior, Chanel. Selv så har mamma masse sminke fra Chanel, dior, tom Ford osv. Hun har en hel hylle full av Chanel produkter på badet bare. Imens jeg for nyx. Mamma har til og med ansiktsvask og hudpleie dra Bobbi brown og jeg får ikke en leppestift derifra en gsng. Og den ene gangen da jeg tok litt av dior pudderet hennes, så klikket hun helt og mente det var et dyrt produkt og jeg ikke skulle bruke det fordi det er for voksne dsmer oh ikke barn som meg, og hun hadde kjøpt nok sminke til en på min alder, som jeg skulle bruke. Men jeh skjønner ikke. Hun kjøpte to leppestifter, en mascara og en øyenskyggepslett og mente det var nok. Imens selv har hun 17 forskjellige solpudderet og alle er fra merker som dior, Chanel, tom fors, Guerlain. Jeg syns det er dårlig gjort jeg ikke kan få sminke fra de merkene. Hva mener dere? Er ikke det frekt sv moren min å ikke dele sminke med meg?

Anonymkode: 8999d...1ef

Nei det er ikke frekt av din mor! Sånn er verden.. Du kan kjøpe din egen dyre sminke når du er voksen bok til og tjene penger til det selv. Det er en skam at man ikke skal være "inn i gjengen" om man ikke har dior og chanel sminke?! Her burde skolen ta tak. Og da blir det jo som og kjøpe seg venner, hvis du ikke er god nok for de uten dyre sminke produkt. Ikke lett og være tenåring i dag skjønner jeg😓

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk andres sminke på grunn av bakterier. Hvis jeg hadde gått i en klasse der jeg var outsider for å enten ikke bruke sminke eller bruke feil sminkemerke, så tror jeg at jeg hadde vært outsider med glede. 

Anonymkode: bddf3...3a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Få deg en jobb og kjøp den sminken du selv ønsker.

I mellomtiden bruker du den sminken du har. Sminke er ingen menneskerett eller nødvendighet, Mat, varme klær og et tak over hodet er det. 

Still deg heller spørsmålet om hvilke type "venner" du har. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat startet i åttende klasse på ungdomsskolen, og her så er miljøet helt annerledes enn den pleide å være på barneskolen. Alle jentene i klassen sminker seg og fikser håret. Imens jeg må gå uten sminke pga moren min ikke gir meg lov. Det mamma ikke forstår er at ingen vil være venn med en eller sammen en som er outsider, og på skolen vår er det kun de pene jentene som bruker sminke som for oppmerksomhet. Jeg jobber jo ikke så har ingen penger jeg kan kjøpe sminke for, så jeg spurte mamma om hun kunne kjøpe for meg, så kjøpte hun bsre billig sminke fra nyx. De på skolen bruker Anastasia, dior, Chanel. Selv så har mamma masse sminke fra Chanel, dior, tom Ford osv. Hun har en hel hylle full av Chanel produkter på badet bare. Imens jeg for nyx. Mamma har til og med ansiktsvask og hudpleie dra Bobbi brown og jeg får ikke en leppestift derifra en gsng. Og den ene gangen da jeg tok litt av dior pudderet hennes, så klikket hun helt og mente det var et dyrt produkt og jeg ikke skulle bruke det fordi det er for voksne dsmer oh ikke barn som meg, og hun hadde kjøpt nok sminke til en på min alder, som jeg skulle bruke. Men jeh skjønner ikke. Hun kjøpte to leppestifter, en mascara og en øyenskyggepslett og mente det var nok. Imens selv har hun 17 forskjellige solpudderet og alle er fra merker som dior, Chanel, tom fors, Guerlain. Jeg syns det er dårlig gjort jeg ikke kan få sminke fra de merkene. Hva mener dere? Er ikke det frekt sv moren min å ikke dele sminke med meg?

Anonymkode: 8999d...1ef

Nei, det er ikke frekt av moren din. Du fremstår veldig bortskjemt. Skaff deg en jobb, delta i hjemmet og kjøp den sminken du vil ha selv. Dere må slutte å forvente å få fra øverste hylle uten å løfte en finger. Blir helt matt av dagens ungdom.

Anonymkode: 912bc...795

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sløv skrev:

Det er du som er frekk og utakknemlig mot moren din, skjerp deg!!

Du, husk at du svarer en åttendeklassing her.

Anonymkode: 0c9c0...0a1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG tilbyr vel fortsatt de under 15år å gå med aviser i helgene? Start der og tjen dine egne penger, så kan du kjøpe så mye chanel og dior du bare vil for de pengene du har til rådighet. Eventuelt sett opp en avtale med din mor om gjøremål og ukepenger.

Det er absolutt ikke egoistisk av din mor å ikke kjøpe dyr sminke til 12åringen sin. Hun dekker dine primære behov, og alt utenfor dette får du se på som noe ekstra og vær takknemlig for det.

Anonymkode: d59e8...2f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første sist: Man skal ikke dele sminke av hygieniske årsaker.

Hvis du skal ha de dyreste sminkemerkene får du betale for dem selv; bruke av ukelønna di, skaffe deg en jobb, ønske deg til jul eller bursdag.

Anonymkode: 0c9c0...0a1

Hehe, ops, mente selvsagt "det siste først". Natta!

Anonymkode: 0c9c0...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, husk at du svarer en åttendeklassing her.

Anonymkode: 0c9c0...0a1

Det må de da tåle å høre.

Anonymkode: 912bc...795

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, husk at du svarer en åttendeklassing her.

Anonymkode: 0c9c0...0a1

Det tålte hun nok

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din nekter deg ikke å bruke sminke for hun har faktisk kjøpt sminke til deg. Hun bruker sine egne penger på et merke som er bra for de fleste. Det er ikke navnet eller prisen som gjør sminke bra, men hvordan den sitter på huden. Utrolig mange voksne som bruker det merket du syns er horribelt. 

Din mor er voksen og tjener sine egne penger. Om hun velger å kjøpe de dyreste merkene er det hennes valg. Ei ung jente som deg har ikke brukt for dyr sminke og ikke er det positivt for huden din å dekke den heller.

Du er gammel nok til å få deg jobb eller hjelpe til i huset for å tjene ukepenger. Jeg har aldri fått min mor til å kjøpe sminke for meg. Derfor fikk jeg meg jobb til å kjøpe meg sminke fra jeg var 13. Som voksen bruker jeg fortsatt "billig" merker. 

Det er ingen som ser hva slags merke du bruker. Hvis dine såkalte venner mener at du må bruke Dior så burde du vokse opp! Greit dere er ungdom og opptatt av slikt, men alikevel er dette et usunt klassemiljø som læreren burde ta tak i. 

Du er fortsatt unge, egoistisk og som ungdom flest. Du vil bli mer moden med tiden håper jeg og vil kanskje forstå at sminke ikke er veien for et godt vennskap. 

Fra meg får du ingen sympati for din mor høres fornuftig ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år og mange av mine venninner bruker sminke fra Nyx. Skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem. Skaff deg en ekstrajobb så kan du kjøpe din egen sminke. 

Anonymkode: befa5...3bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow! For første gang i verdenshistorien er kvinneguiden fullstendig enige! Det bør være svar nok for deg TS. Det skjer nemlig aldri!

Slenger meg på resten her. Du er heldig som har en mor som i det heletatt kjøper sminke til datteren sin på 12! Jeg fikk ikke lov til å bruke sminke når jeg var så ung. Vil du ha fancy sminke så kjøp det selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skjønner jo ikke. Moren min er sånn typisk vestkant frue. Som bruker utrolig mye penger på seg selv. Forrige uke så reiste hun til Paris for fire dager med venninnene sine og kjøpte en veske fra Chanel for 30.000. Imens jeg for kun nyx produkter. Og da jeg spurte om å få Anastasia sine sminkeprodukter til bursdagen min, så sa hun; nei. Hun vil ikke kjøpe meg dyre ting fordi hun vil at jeg skal lære meg verdien av penger. Men selv så kaster hun penger i lufta. Hun sa til meg; gir jeg deg sminke til bursdag i år, så vil du kreve noe enda mer til neste bursdag. Og det er ikke sunt. For da vet du at du får noe uten å ha jobbet for det, og det er ikke slik det skal være selv om du har foreldre som er velstående. I klasserommet er du som alle andre barn. Dere står likt. Men hvis du f.eks får 6 i 4 fag. Så skal jeg kjøpe til deg. Det er håpløst. Ingen kan få 6 i fire fag og mamma vil jo bare ikke bruke penger på noen andre enn seg selv, så derfor hun finner på teite grunner hele tida. Vurderer å spørre pappa, men han sender Meg til mamma hele tiden. 

Hvor kan jet søke jobb?

Anonymkode: 8999d...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, denne tråden får meg til å vurdere om det kanskje hadde vært en ide med sminkeforbud på ungdomsskolene..;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skjønner jo ikke. Moren min er sånn typisk vestkant frue. Som bruker utrolig mye penger på seg selv. Forrige uke så reiste hun til Paris for fire dager med venninnene sine og kjøpte en veske fra Chanel for 30.000. Imens jeg for kun nyx produkter. Og da jeg spurte om å få Anastasia sine sminkeprodukter til bursdagen min, så sa hun; nei. Hun vil ikke kjøpe meg dyre ting fordi hun vil at jeg skal lære meg verdien av penger. Men selv så kaster hun penger i lufta. Hun sa til meg; gir jeg deg sminke til bursdag i år, så vil du kreve noe enda mer til neste bursdag. Og det er ikke sunt. For da vet du at du får noe uten å ha jobbet for det, og det er ikke slik det skal være selv om du har foreldre som er velstående. I klasserommet er du som alle andre barn. Dere står likt. Men hvis du f.eks får 6 i 4 fag. Så skal jeg kjøpe til deg. Det er håpløst. Ingen kan få 6 i fire fag og mamma vil jo bare ikke bruke penger på noen andre enn seg selv, så derfor hun finner på teite grunner hele tida. Vurderer å spørre pappa, men han sender Meg til mamma hele tiden. 

Hvor kan jet søke jobb?

Anonymkode: 8999d...1ef


Hvorfor henger du deg sånn opp i sminkemerkene. Nyx eller Isadora kan være like bra som Chanel. 

Jeg fikk i alle fall aldri sminke fra min mor når jeg var mindre. Måtte spare til det selv.
Gå rundt i forskjellige butikker med søknad\CV, og spør om de trenger ekstrahjelp. 

Anonymkode: befa5...3bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...