Gå til innhold

lagt på meg av mystiske grunner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir så frustrert!

Har trent 4 ganger i uken, ogvært mye mer aktiv enn før. Spiser 1600-1700 kcal om dagen. Sluttet til og med på  p-pillen for å unngå å bli holdt tilbake. 

 

Nå har jeg gått opp  fire kg på fire uker! Ikke drikker jeg eller inntar skjulte kcal heller.

Dunveksten har blitt mørkere og spredd seg fra overleppen. Så i det hele tatt så er jeg kjempedeppa. Føles som om kroppen forfaller, selv om jeg kjemper så hardt for å bli sunnere. vet ikke hva jeg vil med innlegget..litt råd, kanskje? 

Anonymkode: 283c7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket om det er noe galt med hormonene dine? Hvis ikke oppsøk en endokrinolog. 

Anonymkode: 42d0c...fbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Har lyst tilå få det gjort..

Anonymkode: 283c7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så frustrert!

Har trent 4 ganger i uken, ogvært mye mer aktiv enn før. Spiser 1600-1700 kcal om dagen. Sluttet til og med på  p-pillen for å unngå å bli holdt tilbake. 

 

Nå har jeg gått opp  fire kg på fire uker! Ikke drikker jeg eller inntar skjulte kcal heller.

Dunveksten har blitt mørkere og spredd seg fra overleppen. Så i det hele tatt så er jeg kjempedeppa. Føles som om kroppen forfaller, selv om jeg kjemper så hardt for å bli sunnere. vet ikke hva jeg vil med innlegget..litt råd, kanskje? 

Anonymkode: 283c7...9ff

Hva trener du?

Kan noe av vektoppgangen skyldes at du bygger muskler?

Hva er din høyde og vekt?

Anonymkode: 98693...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så frustrert!

Har trent 4 ganger i uken, ogvært mye mer aktiv enn før. Spiser 1600-1700 kcal om dagen. Sluttet til og med på  p-pillen for å unngå å bli holdt tilbake. 

 

Nå har jeg gått opp  fire kg på fire uker! Ikke drikker jeg eller inntar skjulte kcal heller.

Dunveksten har blitt mørkere og spredd seg fra overleppen. Så i det hele tatt så er jeg kjempedeppa. Føles som om kroppen forfaller, selv om jeg kjemper så hardt for å bli sunnere. vet ikke hva jeg vil med innlegget..litt råd, kanskje? 

Anonymkode: 283c7...9ff

Gå til legen og be om å bli utredet for PCOS og andre hormonforstyrrelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan være det går på gener har du flere overvektige i familien ?

Anonymkode: dd6c9...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva trener du?

Kan noe av vektoppgangen skyldes at du bygger muskler?

Hva er din høyde og vekt?

Anonymkode: 98693...7f5

Kondisjon. 160 cm, 95 kg.. tror neppe det blir no muskler.

23 minutter siden, summesumbi skrev:

Siden ingen har nevnt det...Gravid?

Men..da burde jeg ha tegn nå. Må være ihvertfall to måneder siden.

16 minutter siden, Anoia skrev:

Gå til legen og be om å bli utredet for PCOS og andre hormonforstyrrelser.

Will do! Takk.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan være det går på gener har du flere overvektige i familien ?

Anonymkode: dd6c9...479

Alle er overvektige. 

Anonymkode: 283c7...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var du før du "la på deg av mystiske grunner" , du sier du har lagt på deg 4 kg på fire uker, var du ca 90 kg lenge før det eller har vekten svingt mye generelt? Hvor lenge har du vært sånn som du er? Høres også ut som du spiser for lite siden du trener så mye, og lurer også på hvordan kostholdet ditt er. Er det næringsrikt, eller spiser du bare sånne lettprodukter? Nytter ikke å bare telle kalorier, der gjør mange folk feil. Er selv naturlig slank og har aldri telt en kalori i mitt liv.

Og husk : fett er livsviktig for helsa! Siden du nevnte de med dun på overleppa , tenkte jeg også på hormoner.

Anonymkode: 716cc...7b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett kommer ikke på av mystiske grunner. Det er fordi du inntar flere kalorier enn du forbrenner. Årsaken til dette kan f.eks. være hormonelle forstyrrelser, PCOS etc. Få sjekket deg hos legen.

Anonymkode: 2e9a4...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var du før du "la på deg av mystiske grunner" , du sier du har lagt på deg 4 kg på fire uker, var du ca 90 kg lenge før det eller har vekten svingt mye generelt? Hvor lenge har du vært sånn som du er? Høres også ut som du spiser for lite siden du trener så mye, og lurer også på hvordan kostholdet ditt er. Er det næringsrikt, eller spiser du bare sånne lettprodukter? Nytter ikke å bare telle kalorier, der gjør mange folk feil. Er selv naturlig slank og har aldri telt en kalori i mitt liv.

Og husk : fett er livsviktig for helsa! Siden du nevnte de med dun på overleppa , tenkte jeg også på hormoner.

Anonymkode: 716cc...7b2

Har gått ned jevnt og trutt de siste 3 månedene. Mistet totalt 20 kg.

Unngår lettprodukter. Teller kalorier - med kjøkkenvekt og alt. Drikker bare et glass helmelk om morgenen, og vann resten av dagen. Kun knekkebrød. Ikke smør. Steker ikke mat, så bruker ikke stekesmør eller olje. Fem om dagen, går ofte i gulrøtter, sukkererter, banan(kun èn)...osv.. 

-ts

Anonymkode: 283c7...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som legger på seg har pcos eller hormonforstyrringer! :roll: 

Anonymkode: 003a5...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått ned jevnt og trutt de siste 3 månedene. Mistet totalt 20 kg.

Unngår lettprodukter. Teller kalorier - med kjøkkenvekt og alt. Drikker bare et glass helmelk om morgenen, og vann resten av dagen. Kun knekkebrød. Ikke smør. Steker ikke mat, så bruker ikke stekesmør eller olje. Fem om dagen, går ofte i gulrøtter, sukkererter, banan(kun èn)...osv.. 

-ts

Anonymkode: 283c7...9ff

Du sier at du unngår lettprodukter, men utifra det du sier høres det ut som at du trenger mer fett. Fett er veldig viktig for hormonproduksjonen. Fett er en byggestein i alle våre celler. Og da er det viktig at du velger naturlig fett og ikke ødelagt fett. Hold deg unna margarin og varmpressede oljer. Og så er det viktig at du ikke ødelegger fettet selv heller ved å steke for eksempel en extra virgin olivenolje i panna.

Anonymkode: 7618e...068

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du tror du spiser mindre enn du gjør. 

Haha, du er så brutal og lite politisk korrekt...Men i mange tilfeller har du nok rett. Dog ikke i alle.

Anonymkode: 312f7...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
Den 31.8.2016 at 17.19, AnonymBruker skrev:

Har gått ned jevnt og trutt de siste 3 månedene. Mistet totalt 20 kg.

Unngår lettprodukter. Teller kalorier - med kjøkkenvekt og alt. Drikker bare et glass helmelk om morgenen, og vann resten av dagen. Kun knekkebrød. Ikke smør. Steker ikke mat, så bruker ikke stekesmør eller olje. Fem om dagen, går ofte i gulrøtter, sukkererter, banan(kun èn)...osv.. 

-ts

Anonymkode: 283c7...9ff

Gratulerer med vekttapet på 20 kilo!

Det du opplever nå vil sikkert gå over. Kanskje det er en reaksjon på de kroppslige endringene det at du opplever depresjon. Jeg fikk en sånn type reaksjon da jeg fikk løst opp i noen spente muskler, men det gikk over. 

La det gå seg til, og fokuser på at du tross alt har gått ned 20 kg. Men har du gått ned så mye på bare tre måneder? Ikke rart at kroppen reagerer i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Thursday, September 01, 2016 at 18.40, Bossa Nova skrev:

Gratulerer med vekttapet på 20 kilo!

Det du opplever nå vil sikkert gå over. Kanskje det er en reaksjon på de kroppslige endringene det at du opplever depresjon. Jeg fikk en sånn type reaksjon da jeg fikk løst opp i noen spente muskler, men det gikk over. 

La det gå seg til, og fokuser på at du tross alt har gått ned 20 kg. Men har du gått ned så mye på bare tre måneder? Ikke rart at kroppen reagerer i så fall.

Brukt omtrent  2 år på 12 kg, mye opp og ned, og de siste har forsvunnet de siste tre månedene med knallhard jobbing. Mens andre harvært på festivaler,  har jeg drukket vann og telt kcal... Føles så tungt at kroppen motarbeider meg nå.

Får håpe at det er noe lignende som du opplevde. Jeg håper at jeg klarer å fortsette.

Men 20 kg er selvfølgelig herlig det. Er bare livredd for å få de tilbake. 

 

-ts

Anonymkode: 283c7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker;

- 4 kg opp på 4 uker er ikke bare fett, mest sannsynlig er mye vann av ymse grunner, evt pga hormonelle årsaker, pms, gravid?

- dun på leppene, mulig pcos 

- kroppen er sliten av å gå ned, skrur ned forbrenningen, forsøk med mer mat og hvile en periode på to uker

- mangel av vitaminer eller mineraler

- stress, dårlig søvn, forstoppelse, mye saltholdig mat

Det mest iøyenfallende er at du bør stoppe opp slankingen en stund, ta det med ro, finne ut av det :) 

Anonymkode: a39f4...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at du ikke trener muskler. Gjør det en stund, legg løping på hyllen og tren bein, rompe og rygg/skuldre evt med vekter. Gjør yoga. Masse proteiner og væske. Det vil gi kroppen en pause fra hardkjøret og føles godt.

Også enig med de som sier fett, gå for høy dose omega3  hvis du ikke allerede spiser mye fet fisk. Gjerne også magnesium.

Anonymkode: a39f4...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...