Gå til innhold

Hvordan i heiteste huleste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..skal jeg få kjøpt leilighet i forpulte Oslo når jeg tjene 450K og har 300K i EK!?!?!? Tydeligvis er jeg nødt til å bo i sokkelleilighet resten av livet.  Har leid leilighet fra jeg var 20, og har hatt råd til å betjene leia hver jævla måned i 12 år, alt fra 5000-7000 kr. Men lån? Neida, det får jeg ikke. 32 år nå og holder på å gå på veggen. Hater de sinnsyke prisene og horebankene som er så sabla strenge. Takk for meg, jeg klikker snart. Var deilig å få ut litt her, unnskyld språkbruken.  Antar dette blir slettet😉

Anonymkode: 08081...654

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytt ut av Oslo. Mange steder i landet får du store,flotte hus til samme pris som en liten leilighet i Oslo. Det er også lettere å få boliglån hvis du er interessert i å kjøpe et hus med utleiedel. 

Skjønner heller ikke hvorfor du ikke får lån med de summene. Jeg hadde EK på 250K og årslønn på 460K. Fikk da lån uten problem. 

Anonymkode: b3b47...a04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..skal jeg få kjøpt leilighet i forpulte Oslo når jeg tjene 450K og har 300K i EK!?!?!? Tydeligvis er jeg nødt til å bo i sokkelleilighet resten av livet.  Har leid leilighet fra jeg var 20, og har hatt råd til å betjene leia hver jævla måned i 12 år, alt fra 5000-7000 kr. Men lån? Neida, det får jeg ikke. 32 år nå og holder på å gå på veggen. Hater de sinnsyke prisene og horebankene som er så sabla strenge. Takk for meg, jeg klikker snart. Var deilig å få ut litt her, unnskyld språkbruken.  Antar dette blir slettet😉

Anonymkode: 08081...654

Må du bo i Oslo, da?

Anonymkode: 7a77b...2a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvorfor må du egentlig bo midt i svarteste hovedstaden da?

Anonymkode: 76531...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..skal jeg få kjøpt leilighet i forpulte Oslo når jeg tjene 450K og har 300K i EK!?!?!? Tydeligvis er jeg nødt til å bo i sokkelleilighet resten av livet.  Har leid leilighet fra jeg var 20, og har hatt råd til å betjene leia hver jævla måned i 12 år, alt fra 5000-7000 kr. Men lån? Neida, det får jeg ikke. 32 år nå og holder på å gå på veggen. Hater de sinnsyke prisene og horebankene som er så sabla strenge. Takk for meg, jeg klikker snart. Var deilig å få ut litt her, unnskyld språkbruken.  Antar dette blir slettet😉

Anonymkode: 08081...654

Dersom dette er alt du klarer har du jo ikke så veldig sterk økonomi.

Anonymkode: 7a77b...2a6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener litt mindre enn deg, er nyutdannet og har litt mindre egenkapital enn deg, men jeg fikk da lån helt fint. Mener du at du ikke får nok i lån? 

Forslaget mitt er å flytte ut av Oslo om du ikke har råd i noe i Oslo. Mange fine steder utenfor hvor du også kan pendle o, du jobber i Oslo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dette er alt du klarer har du jo ikke så veldig sterk økonomi.

Anonymkode: 7a77b...2a6

PS: Dersom du kun kan betale mellom 5-7000,- i mnd. med en årsinntekt på 450.000,- så stusser jeg litt. Og hvor mye lån mener du at du trenger? Og hvilke banker har du snakket med? Har du fast jobb?

Anonymkode: 7a77b...2a6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dette er alt du klarer har du jo ikke så veldig sterk økonomi.

Anonymkode: 7a77b...2a6

Hæ? Ikke det det handler om da, smart ass. Har bare prøvd å ikke finne leiligheter med dyrest mulig leie.

Anonymkode: 08081...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS: Dersom du kun kan betale mellom 5-7000,- i mnd. med en årsinntekt på 450.000,- så stusser jeg litt. Og hvor mye lån mener du at du trenger? Og hvilke banker har du snakket med? Har du fast jobb?

Anonymkode: 7a77b...2a6

Les over! 

Ja, fast jobb

Anonymkode: 08081...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Ikke det det handler om da, smart ass. Har bare prøvd å ikke finne leiligheter med dyrest mulig leie.

Anonymkode: 08081...654

For en elendig holdning du har.

Anonymkode: 7a77b...2a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å flytte; men liker meg jo i byen og har fast jobb her. Er ikke gjort i en fei og flytte.. Har nettverket mitt her og det er ikke det største i verden heller akkurat..Kom gjerne med gode alternativer til Oslo. Tenkt på Drammen 

Anonymkode: 08081...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt ut av Oslo. Mange steder i landet får du store,flotte hus til samme pris som en liten leilighet i Oslo. Det er også lettere å få boliglån hvis du er interessert i å kjøpe et hus med utleiedel. 

Skjønner heller ikke hvorfor du ikke får lån med de summene. Jeg hadde EK på 250K og årslønn på 460K. Fikk da lån uten problem. 

Anonymkode: b3b47...a04

Kanskje litt misvisende innlegg. Får lån, men maks 1,5 mill. Har ingen som kan stille i sikkerhet. 

Har tenkt tanken på å flytte. Men endelig funnet meg et sted jeg liker å bo..

Anonymkode: 08081...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Cambria skrev:

Jeg tjener litt mindre enn deg, er nyutdannet og har litt mindre egenkapital enn deg, men jeg fikk da lån helt fint. Mener du at du ikke får nok i lån? 

Forslaget mitt er å flytte ut av Oslo om du ikke har råd i noe i Oslo. Mange fine steder utenfor hvor du også kan pendle o, du jobber i Oslo :) 

Ja, var det jeg mente:) Kokte litt i topplokket da jeg skrev innlegget😉 Hvor mye fikk du i lån da? Om du vil si det. 

Anonymkode: 08081...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Voldsomt språk, da.

Ja, omforlades... en smule lei skjønner du. Nesten så jeg kasta nettbrettet og telefonen i veggen😲😉

Anonymkode: 08081...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ingen som du kan kjøpe sammen med da?

Ellers er det fult mulig å kjøpe i Ski, Asker, Drammen, Lillestrøm, etc. For så å hive masse inn på lånet og på den måten sitte igjen med mer når du selger og har mulighet til å kjøpe større :) 
Og hvem vet, kanskje du møter på en du ønsker å kjøpe sammen med på veien, og det åpner mange dører!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, omforlades... en smule lei skjønner du. Nesten så jeg kasta nettbrettet og telefonen i veggen😲😉

Anonymkode: 08081...654

Dersom du faktisk vil ha råd bør du kanskje jekke deg litt ned. 

Anonymkode: 7a77b...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 300 i EK, lønn på 480K og fikk lån på 2,2 MNOK. men uansett: jeg kjøpte i Bærum i nærheten av jernbanelinja. Jeg bruker 14 minutter fra meg til kontoret i Oslo. Jeg kan ikke si det er problematisk for hverken jobben eller nettverket mitt at jeg ikke bor i Oslo. En kollega bor i Holmenkollen og bruker 40 min for å komme seg til byen til sammenligning. 

Og dra på låneshopping! Det skilte ca 1MNOK fra det laveste til det høyeste lånetilsagnet jeg fikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, dyptvann skrev:

Jeg hadde 300 i EK, lønn på 480K og fikk lån på 2,2 MNOK. men uansett: jeg kjøpte i Bærum i nærheten av jernbanelinja. Jeg bruker 14 minutter fra meg til kontoret i Oslo. Jeg kan ikke si det er problematisk for hverken jobben eller nettverket mitt at jeg ikke bor i Oslo. En kollega bor i Holmenkollen og bruker 40 min for å komme seg til byen til sammenligning. 

Og dra på låneshopping! Det skilte ca 1MNOK fra det laveste til det høyeste lånetilsagnet jeg fikk.

Oi! Hvilken bank? Eller hvordan fikk du til det? Bærum kunne gjerne bodd, superkort avstand til Oslo, og som du nevner kortere tid derfra til Oslo enn mange steder innad i byen. Tar jo bare 15 min fra Østerås til Majorstua! 

Anonymkode: 08081...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...