Gå til innhold

Kjæresten vil ikke bruke kondom....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig ingenting du kan bruke selv også? Kondom alene er ikke så trygt. Skjedd mange uhell med kondombruk. 

Spør han rett ut om han vil bli far nå, ellers får han bruke kondom siden du ikke kan bruke noe. Hans valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dvs de har fungert, men du er ikke villig til å ha slike bivirkninger for å unngå graviditet. Det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 731bb...837

TS skrev jo det åpenbart på en måte som forklarer at det ikke fungerer/passer for henne. Bivirkningene kan for enkelte være fryktelig problematiske. Det er ikke noe poeng i å gjøre seg så vanskelig. 

Anonymkode: 4def1...443

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skrev jo det åpenbart på en måte som forklarer at det ikke fungerer/passer for henne. Bivirkningene kan for enkelte være fryktelig problematiske. Det er ikke noe poeng i å gjøre seg så vanskelig. 

Anonymkode: 4def1...443

Men nå er hun i en situasjon hvor typen nekter å bruke kondom. Ergo bør det bli en ny avveiing om hva som er viktigst. Å kunne ha sex uten å bekymre seg for en gravditet og tåle bivirkninger, eller å risikere uønsket graviditet og abort. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt. 

Anonymkode: 731bb...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes mye annet enn p-piller da :) Nuva-ring, hormonspiral, p-stav osv. Det er også mye mindre hormoner i minipiller enn i p-piller.

Anonymkode: d62e3...28c

Greit at der finnes i bøtter og spann av hormonprevensjon, men ikke alle kan, av medisinske årsaker bruke hormonprevensjon. Så la ts få beholde sine grunner uten å måtte utlevere dem her. 

Vil ikke mannen bruke kondom, så er sex uaktuelt får du informere han om, ts. Vil han ikke respektere det ultimatumet, så har han ikke resepkt for deg. 

Anonymkode: 63899...63d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes prevensjon uten hormoner også, f eks kobberspiral.

Anonymkode: f3f75...a01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår kjæresten din godt. Å bruke kondom er virkelig noe dritt. Dreper mye av spenninga, nytelsen og er en fin måte å drepe ereksjonen.

Jeg har måttet gi opp under sex pga ereksjonen dør. Kjenner lite når den er på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Har prøvd minipiller, p-piller, p-plaster, p-ring og spiral så har virkelig forsøkt.. Får vel bare sette meg ned å ha en skikkelig samtale med ham, kan han ikke leve med det får vi nesten bare avslutte forholdet.

Anonymkode: c027f...381

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dvs de har fungert, men du er ikke villig til å ha slike bivirkninger for å unngå graviditet. Det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 731bb...837

Hvorfor skal hun være villig til slike bivirkninger men ikke mannen fordi han får nedsatt sexlyst av kondom?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er hun i en situasjon hvor typen nekter å bruke kondom. Ergo bør det bli en ny avveiing om hva som er viktigst. Å kunne ha sex uten å bekymre seg for en gravditet og tåle bivirkninger, eller å risikere uønsket graviditet og abort. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt. 

Anonymkode: 731bb...837

Jeg ville valgt en annen mann...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har prøvd minipiller, p-piller, p-plaster, p-ring og spiral så har virkelig forsøkt.. Får vel bare sette meg ned å ha en skikkelig samtale med ham, kan han ikke leve med det får vi nesten bare avslutte forholdet.

Anonymkode: c027f...381

Du får forklare ham at du faktisk blir syk av de andre prevansjonsmidlene, og at kondom er det eneste alternativet dersom dere skal ha sex.

Forskjellene med og uten kondom er marginal når det kommer til følsomhet. Kondomer er kjempetynne. Noen kondomer kan derimot gi deg økt følelse igjen, de finnes jo måte med riller, nupper og kremer på. Å tre på kondomen kan bli en del av akten. Kan være lurt å øve da mange menn ikke kan å tre på en kondom, det kan jo være tilfellet her også.

 

Anonymkode: 39083...814

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellene med og uten kondom er marginal når det kommer til følsomhet. Kondomer er kjempetynne. Noen kondomer kan derimot gi deg økt følelse igjen, de finnes jo måte med riller, nupper og kremer på.

Jøss!!! "Marginal" faktisk xD Dette har du ikke prøvd så mange ganger, har du vel ? 

Personlig så er jeg veldig lite fan av kondom, men om jeg måtte velge mellom å bruke kondom eller at partneren brukte tradisjonelle p-piller så hadde lett valgt kondom... Få legemidler jeg er like skeptisk til som p-piller!

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd flere typer men ingen har fungert for meg. Kjæresten vil ikke bruke kondom fordi han mener det ødelegger opplevelsen.. Vi har ikke at ubeskyttet sex da han gikk med på kondom i begynnelsen... Hvordan kan jeg overtale ham? Eller er forholdet dødfødt om dette oppstår allerede...

Anonymkode: c027f...381

Du burde gå litt hardere inn på hvorfor han ikke vil bruke gummi.

 

For min egen del har jeg aldri hatt noe imot det men det tok lang tid før jeg fant en som passet. Mest fordi jeg ikke var klar over at det var forskjeller fra merke til merke..

 

Jeg brukte RFSU kondomer selv om det var ubehaglig nesten opp til smertefullt å ta dem på. Det hendte de revnet og det hendte de falt av.. Så gikk jeg over til Durex og etter det var kondombruk bare tralala. :)

 

I følge pakka er vel durex sine noen få mm større i omkrets så det er smått utrolig at det skal være *så* stor forskjell men det er det altså, for meg. For meg er durex sine svært behaglige å ta på og bruke, de har aldri falt av eller revnet. Sex er fortsatt bedre uten men det ble altså *mye* bedre av å bytte merke. :)

 

Ta en ny kondomprat med typen, få ham til å prøve forskjellige merker og størrelser. Det er ikke det minste rart at kondombruk 'ødelegger opplevelsen' hvis de er ubehaglige å bruke.

https://www.kondomeriet.no/inspirasjon/slik-gjor-du-det/kondomguiden/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberspiral ;) Jeg tåler ingen form for hormonell prevensjon, og jeg har fått et mye bedre liv etter at jeg fikk satt inn kobberspiral.

Anonymkode: 46a21...19f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er usikker på hvor lett/vanskelig det er å få pesar, om pesar fortsatt er i handel? Men det krever at sex planlegges slik at pesaret settes på plass i forkant av sex. 

 

Anonymkode: 053f0...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom over noen andre tråder her om andre jenter som sliter med prevensjonen og tenkte jeg kunne lufte mitt eget problem. Saken er at kjæresten ikke vil bruke kondom, og jeg kan ikke bruke annen prevensjon. Til nå har det blitt at jeg har nektet ham penetrering om han ikke bruker kondom, men lurer på hvordan jeg skal overtale ham? Evt prøve meg på en slik babycomp(?) for å se hvilke dager som er "sikre", men usikker på hvor sikkert det faktisk er... 

Anonymkode: c027f...381

Kan du ikke bare bli gravid da? Det høres ut som han har skikkelig lyst til å bli far som ikke vil bruke kondom når kjæresten ikke kan bruke annen prevensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes typen din er en egoist. Det er ikke alle kvinner som ønsker å ta piller eller sette inn fremmedlegemer i kroppen, og jeg synes absolutt IKKE at du skal teste ut andre alternativ så lenge typen din nekter kondom fordi han synes det er kjipt. 

Jeg reagerer på så godt som alt av p-piller, p-staver og plaster, men jeg fant "lykken" i Conludag. Det eneste aberet der er at du bare har 3 timer med slingringsmonn, så du må være flink til å ta dem tidsnok. Hjelper heller ikke på menssmerter om du sliter med det, men hey - man kan ikke få alt :)

Men, igjen, jeg synes IKKE du skal prøve noe for typen din sin skyld. Du kan fint si at pulings = kondom, og liker han det ikke så blir det ikke noe på ham. Den dagen han blir voksen nok (om den kommer) og han sier at han bruker kondom for din skyld dersom du er ukomfortabel med å putte noe i kroppen din, DA kan du vurdere om du vil gå videre og finne alternativ prevensjon som fungerer for deg.

Før jeg fant Conludag kunne jeg ikke bruke noe som helst fordi alt jeg hadde prøvd gjorde kroppen eller hodet mitt c-r-a-z-y, men fordi mannen min var så støttende (selv om han synes det er usexy med kondom) så ville jeg prøve en siste gang å finne noe som virket for meg.

Ikke la deg presse, søk ut alternativer fordi DU ønsker det, ikke fordi han synes kondom er teit. 

Han er teit.

Anonymkode: b729c...5f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kobberspiral ;) Jeg tåler ingen form for hormonell prevensjon, og jeg har fått et mye bedre liv etter at jeg fikk satt inn kobberspiral.

Anonymkode: 46a21...19f

Har prøvd kobber også..

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hvor lett/vanskelig det er å få pesar, om pesar fortsatt er i handel? Men det krever at sex planlegges slik at pesaret settes på plass i forkant av sex. 

 

Anonymkode: 053f0...e58

Pessar har jeg faktisk ikke prøvd, er det sikkert? For meg gjør det ingenting med litt planlegging så lenge jeg er rimelig sikker på at jeg ikke ender opp gravid.

Anonymkode: c027f...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor skal hun være villig til slike bivirkninger men ikke mannen fordi han får nedsatt sexlyst av kondom?

Du svarer nesten på det når du siterer et annet innlegg av meg under :) 

12 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg ville valgt en annen mann...

Jeg hadde heller ikke godtatt dette. Men har man en mann (man vil ha, som jeg tar for gitt siden de er sammen) som nekter å bruke kondom, så blir det jo en avveiing. 

Anonymkode: 731bb...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er hun i en situasjon hvor typen nekter å bruke kondom. Ergo bør det bli en ny avveiing om hva som er viktigst. Å kunne ha sex uten å bekymre seg for en gravditet og tåle bivirkninger, eller å risikere uønsket graviditet og abort. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt. 

Anonymkode: 731bb...837

Dette koker som regel ned til hans lyst vs hennes lyst. Hvorfor er det en selvfølge at hun skal miste sin lyst? Det blir ikke så mye sex av det heller, kan jeg fortelle deg. Han kan jo fortsatt få orgasme ved hand/blowjobs, selv om han bruker kondom, men hennes lyst forsvinner ofte fullstendig på hormonpreparater. Så ja, denne avveiningen er ganske enkel. 

Kondom er også i stor grad en vanesak, så jeg synes ikke synd på menn som ikke har forsøkt å lære seg dette. Prøv ulike typer, og øv masse. 

Anonymkode: 3291b...a48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk her inne fortsetter å pushe Ts om at hun bare skal prøve enda flere prevansjonsmidler. Mannen får ta sitt ansvar han og. 

Jeg nekter å gå på hormonelle medikamenter pga bivirkningene og kober spiral vil jeg heller ikke bruke pga mer smertefulle blødninger.  Jeg hsr prøvd forskjellige tabletter, ring, plaster og stav i armen og blir helt tullerusk i hodet av hormonene. 

Så vi bruker kondomer, har brukt det i over 5 år. Min mann har aldri klaget over dette . Det er viktigere for han at jeg har det bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...