Gå til innhold

Kjæresten vil ikke bruke kondom....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom over noen andre tråder her om andre jenter som sliter med prevensjonen og tenkte jeg kunne lufte mitt eget problem. Saken er at kjæresten ikke vil bruke kondom, og jeg kan ikke bruke annen prevensjon. Til nå har det blitt at jeg har nektet ham penetrering om han ikke bruker kondom, men lurer på hvordan jeg skal overtale ham? Evt prøve meg på en slik babycomp(?) for å se hvilke dager som er "sikre", men usikker på hvor sikkert det faktisk er... 

Anonymkode: c027f...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil han ikke bruke kondom? Og hvorfor kan ikke du bruke annen prevansjon? 

Anonymkode: 9baa0...775

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si du har tatt en test da, som sier du er gravid. La det gå en stund før du sier det er kødd. Noen dager.(om han ikke brenner for barn da..) la ham svette litt. Si du skal ha det og nå blir det giftemål innen 9 måneder eller barnebidrag i 18 år. Kanskje han skifter mening. ;)

Anonymkode: 9d426...5d6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om dere alt har hatt ubeskyttet sex selvsagt...

Anonymkode: 9d426...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bruke prevensjon? Han bør bruke kondom da. 

Anonymkode: c591b...6cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom over noen andre tråder her om andre jenter som sliter med prevensjonen og tenkte jeg kunne lufte mitt eget problem. Saken er at kjæresten ikke vil bruke kondom, og jeg kan ikke bruke annen prevensjon. Til nå har det blitt at jeg har nektet ham penetrering om han ikke bruker kondom, men lurer på hvordan jeg skal overtale ham? Evt prøve meg på en slik babycomp(?) for å se hvilke dager som er "sikre", men usikker på hvor sikkert det faktisk er... 

Anonymkode: c027f...381

Babycomp/fertilitetsmonitor er overhodet ikke sikkert. Hvorfor kan du ikke bruke annen prevensjon? 

Hva om du blir gravid (noe du garantert blir om dere dropper kondom og satser på "sikre" perioder), hva gjør han da? Greit å få den samtalen ut av verden. 

Anonymkode: d62e3...28c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare si du har tatt en test da, som sier du er gravid. La det gå en stund før du sier det er kødd. Noen dager.(om han ikke brenner for barn da..) la ham svette litt. Si du skal ha det og nå blir det giftemål innen 9 måneder eller barnebidrag i 18 år. Kanskje han skifter mening. ;)

Anonymkode: 9d426...5d6

Nei, herregud. Synes det er litt psycho å spøke om slikt!

Ts- Hvorfor kan ikke du bruke annen prevensjon? Babycomp og fertilitetsmålere er ikke helt trygge. Det blir litt som å spille en form for Russian roulette. 

Anonymkode: c1bdd...41e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du TS og hvor lenge har dere vært sammen? Med mindre dere er klare for å få barn sammen er jo dette ren idioti fra begges side (det er ikke alle som klarer å ta abort selv om de i utgangspunktet har tenkt at det er det de vil gjøre).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom over noen andre tråder her om andre jenter som sliter med prevensjonen og tenkte jeg kunne lufte mitt eget problem. Saken er at kjæresten ikke vil bruke kondom, og jeg kan ikke bruke annen prevensjon. Til nå har det blitt at jeg har nektet ham penetrering om han ikke bruker kondom, men lurer på hvordan jeg skal overtale ham? Evt prøve meg på en slik babycomp(?) for å se hvilke dager som er "sikre", men usikker på hvor sikkert det faktisk er... 

Anonymkode: c027f...381

Synes din løsning høres fornuftig ut jeg. Ingen kondom, ingen penetrering. Noe sier meg at han kommer til å gi seg først :)

HVORFOR vil han ikke bruke kondom forresten?!

Anonymkode: 5b2bb...f8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd flere typer men ingen har fungert for meg. Kjæresten vil ikke bruke kondom fordi han mener det ødelegger opplevelsen.. Vi har ikke at ubeskyttet sex da han gikk med på kondom i begynnelsen... Hvordan kan jeg overtale ham? Eller er forholdet dødfødt om dette oppstår allerede...

Anonymkode: c027f...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke vil ha barn er sex uten beskyttelse/prevensjon idioti. Risikoen for graviditet er høy uansett om man finner ut hvilken dag man har eggløsning. Om han kun vil det for nytelses skyld, og driter i risikoen så er han idiot. Dump and run. 

Anonymkode: 1a8d5...f25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd flere typer men ingen har fungert for meg. Kjæresten vil ikke bruke kondom fordi han mener det ødelegger opplevelsen.. Vi har ikke at ubeskyttet sex da han gikk med på kondom i begynnelsen... Hvordan kan jeg overtale ham? Eller er forholdet dødfødt om dette oppstår allerede...

Anonymkode: c027f...381

Mener du p-piller eller hva har du prøvd? Burde finnes en type som funker på deg. P-plaster eller spiral? 

Anonymkode: c591b...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hvorfor du har lyst til å være med en person som er så ansvarsløs og egoistisk. En mann som hadde prøvd seg på noe sånt på meg (dersom jeg ikke hadde kunnet gå på noen annen prevensjon) ville ha tapt seg drastisk i mine øyne. 

Jeg synes imidlertid det er flott at du sier nei til penetrering når han ikke er villig til å bruke kondom. Jeg mener likevel at dette ikke burde være en problemstilling engang. Du får jo vurdere det selv, men jeg synes du bør gå noen runder med deg selv om dette er en oppførsel du er begeistret for. 

Anonymkode: 4def1...443

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd flere typer men ingen har fungert for meg. Kjæresten vil ikke bruke kondom fordi han mener det ødelegger opplevelsen.. Vi har ikke at ubeskyttet sex da han gikk med på kondom i begynnelsen... Hvordan kan jeg overtale ham? Eller er forholdet dødfødt om dette oppstår allerede...

Anonymkode: c027f...381

Ingen har fungert? Du har blitt gravid på alle typer? Eller mener du noe annet? 

Anonymkode: 731bb...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd flere typer men ingen har fungert for meg. Kjæresten vil ikke bruke kondom fordi han mener det ødelegger opplevelsen.. Vi har ikke at ubeskyttet sex da han gikk med på kondom i begynnelsen... Hvordan kan jeg overtale ham? Eller er forholdet dødfødt om dette oppstår allerede...

Anonymkode: c027f...381

Kjæresten din er en egoist. Er det andre deler av forholdet der han kun tar hensyn til seg selv? Dette hadde jeg ikke giddet....

Men har du prøvd andre typer prevensjon enn p-piller? F.eks p-ring? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd flere typer men ingen har fungert for meg. Kjæresten vil ikke bruke kondom fordi han mener det ødelegger opplevelsen.. Vi har ikke at ubeskyttet sex da han gikk med på kondom i begynnelsen... Hvordan kan jeg overtale ham? Eller er forholdet dødfødt om dette oppstår allerede...

Anonymkode: c027f...381

"Ingen av fungert"? Jeg er enig med kjæresten din i at kondom ødelegger mye av opplevelsen, ja det er kjipt å bruke hormonbaserte prevensjonspreparater, men jeg hadde ikke fikset kondom selv (og jeg er dame). Har du prøvd hormonspiral eller p-stav? Anbefales på det sterkeste :)

Anonymkode: d62e3...28c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har fungert? Du har blitt gravid på alle typer? Eller mener du noe annet? 

Anonymkode: 731bb...837

Kan bare snakke for meg selv, men jeg har prøvd mange typer p-piller som ikke har passet for meg. Nedsatt sexlyst, økt vekt, nedsatt humør etc. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ingen av fungert"? Jeg er enig med kjæresten din i at kondom ødelegger mye av opplevelsen, ja det er kjipt å bruke hormonbaserte prevensjonspreparater, men jeg hadde ikke fikset kondom selv (og jeg er dame). Har du prøvd hormonspiral eller p-stav? Anbefales på det sterkeste :)

Anonymkode: d62e3...28c

TS skriver at hun ikke kan bruke annen prevensjon enn kondom. 

Anonymkode: 4def1...443

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Bokdamen skrev:

Kan bare snakke for meg selv, men jeg har prøvd mange typer p-piller som ikke har passet for meg. Nedsatt sexlyst, økt vekt, nedsatt humør etc. 

Finnes mye annet enn p-piller da :) Nuva-ring, hormonspiral, p-stav osv. Det er også mye mindre hormoner i minipiller enn i p-piller.

Anonymkode: d62e3...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bokdamen skrev:

Kan bare snakke for meg selv, men jeg har prøvd mange typer p-piller som ikke har passet for meg. Nedsatt sexlyst, økt vekt, nedsatt humør etc. 

Dvs de har fungert, men du er ikke villig til å ha slike bivirkninger for å unngå graviditet. Det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 731bb...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...