Gå til innhold

Tips mot fotstopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt fotsopp i perioder helt siden jeg var barn og holdt på med svømming. I de siste årene har jeg hatt det uten å få det bort. Fikk lysbehandling på sykehuset fordi legen først mente at det var eksem, men etter mange lysbehandlinger fant de ut at det ikke var eksem, men fotsopp. Har brukt Lamisil og andre midler, men får det ikke bort. Tips?

Anonymkode: 99167...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørke føttene godt etter hver dusj. Også mellom tærne, bruk evt føner for å få det helt tørt. Bruk pustende fottøy. Fotdeodorant hvis du svetter mye. Luft føttene / gå barbeint så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørre føtter er et must. Tørk mellom tærne, og du kan også bruke føneren på lav varme. Bruk talkum, ta av deg sko (og sokker) så ofte du kan. Kjøp sko med god ventilasjon og utvid sandalsesongen. Ha et par sandaler stående på jobb for eksempel. Bruk tynne sokker i bommull, ikke syntetiske. Kanskje slike sokker med tær på hjelper?

Og når uhellet er ute setter du deg med føttene i grønnsåpevann en stund.

Har bare hatt det en eneste gang, men jeg var overbevist om at tåa mi var brukket eller noe. Grønnsåpa tok knekken på det etter noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...