Gå til innhold

Sende en liten pakke, hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal sende en veldig liten pakke og må da betale for frakten. Pakken inneholder en sminke, veldig liten med andre ord. Gidder lissom ikke betale for norgespakken, andre altenativer?

Frimerke? Må evt kjøpe via nettet, da posten er litt langt unna her jeg bor :)

Anonymkode: c010e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brevpost. 

Anonymkode: 884b3...973

Dette koster? Og kan kjøpes online fra posten?

Anonymkode: c010e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Postens hjemmeside finner du porto for vekt på det som skal sendes. Videre gjelder bare å putte på nok frimerker. Var litt enklere før når man kunne kjøpe frimerker stort sett hvor som helst, men frimerker fås iallefall bestilt på posten.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den som brevpost, da frankerer du bare med porto. Den sendes da uten sporing. Prisen kommer an på tykkelsen og vekt. Pakk så flatt som mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom pakken veier under 5kg så sendes den som brevpost, altså uten sporing. Gå til den plassen du henter pakker (Rema 1000 eller kiwi eller hva det blir for deg) og velg ut hvor stor boks du skal ha. Så pakker du varene og sier du skal sende den.

Anonymkode: 00da3...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom pakken veier under 5kg så sendes den som brevpost, altså uten sporing. Gå til den plassen du henter pakker (Rema 1000 eller kiwi eller hva det blir for deg) og velg ut hvor stor boks du skal ha. Så pakker du varene og sier du skal sende den.

Anonymkode: 00da3...289

Under 2 kg takk. 

Anonymkode: ef985...f8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom pakken veier under 5kg så sendes den som brevpost, altså uten sporing. Gå til den plassen du henter pakker (Rema 1000 eller kiwi eller hva det blir for deg) og velg ut hvor stor boks du skal ha. Så pakker du varene og sier du skal sende den.

Anonymkode: 00da3...289

Under 2 kg, ikke 5 kg. 

På posten.no finner du portotakster.  Disse er avhengig av vekt samt størrelse/tykkelse på det som skal sendes. 

Anonymkode: 85fa8...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ego skrev:

På Postens hjemmeside finner du porto for vekt på det som skal sendes. Videre gjelder bare å putte på nok frimerker. Var litt enklere før når man kunne kjøpe frimerker stort sett hvor som helst, men frimerker fås iallefall bestilt på posten.no.

Ok. Putte på nok frimerker, hæ? Holder det ikke bare med en frimerke?

Anonymkode: c010e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FantasDick skrev:

Send den som brevpost, da frankerer du bare med porto. Den sendes da uten sporing. Prisen kommer an på tykkelsen og vekt. Pakk så flatt som mulig! :)

Får jeg med brev når jeg sender som brevpost eller bare sånn adresselapp? 

Dette må gjøres i butikk, eller kan jeg kjøpe det online hos posten og?

Anonymkode: c010e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom pakken veier under 5kg så sendes den som brevpost, altså uten sporing. Gå til den plassen du henter pakker (Rema 1000 eller kiwi eller hva det blir for deg) og velg ut hvor stor boks du skal ha. Så pakker du varene og sier du skal sende den.

Anonymkode: 00da3...289

Jeg trenger egentlig ikke noe boks eller slik. Kunne bare trengt en lapp som jeg kan lime på og skrive vedkommendes adresse på :)

Anonymkode: c010e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Putte på nok frimerker, hæ? Holder det ikke bare med en frimerke?

Anonymkode: c010e...492

 

Om ett frimerke dekker portoen holder det så klart, men om du er som meg har du kanskje mange "små" frimerker liggende, og da må man av og til bruke flere :)

Sjekk vekt og brevtykkelse på denne siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk inn gaven og skriv på adresse, gå på posten og si du vil sende den som et brev. De som jobber deg setter på frimerker for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, venus_ skrev:

Pakk inn gaven og skriv på adresse, gå på posten og si du vil sende den som et brev. De som jobber deg setter på frimerker for deg.

Hørtes intressent ut

Men hvor kan jeg skrive på adressen? På den lille esken, rett på? Og hvor mye koster frimerkene ca?

Anonymkode: c010e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ha brunpapir utenpå gavepapiret eller ha gaven i en boblekonvolutt, skriver adressen utenpå. Pris kommer an på størrelse og vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, venus_ skrev:

Jeg bruker å ha brunpapir utenpå gavepapiret eller ha gaven i en boblekonvolutt, skriver adressen utenpå. Pris kommer an på størrelse og vekt. 

Så jeg kan skrive adressen utenpå konvolutten bare?

Pakken er under kiloen, og veldig liten. Er vel under 50kr?

Anonymkode: c010e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg kan skrive adressen utenpå konvolutten bare?

Pakken er under kiloen, og veldig liten. Er vel under 50kr?

Anonymkode: c010e...492

 

Du skriver adressen hvor som helst hvor den er godt synlig. Prisene for ulike størrelser og vekt på pakker finner du på posten.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått på postkontoret og kjøpt en liten boblekonvolutt, puttet sminken oppi der og skrevet adressen på konvolutten. Så veier den ansatte brevet, putter på frimerker, og du betaler konvolutten og frimerkene. Veldig enkelt og greit, og hen på posten hjelper deg så alt blir riktig :)

Anonymkode: 3c04f...dd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Putte på nok frimerker, hæ? Holder det ikke bare med en frimerke?

Anonymkode: c010e...492

Veier brevposten over 20 gram, så må du nok ha mer enn et frimerke, ja. Sminken din veier antageligvis litt mer enn et papirark eller to, som er typisk for hva man kan få ned i en konvolutt og veie under grensen på 20 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Putte på nok frimerker, hæ? Holder det ikke bare med en frimerke?

Anonymkode: c010e...492

Det kommer jo an på verdien på hvert enkelt merke

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes intressent ut

Men hvor kan jeg skrive på adressen? På den lille esken, rett på? Og hvor mye koster frimerkene ca?

Anonymkode: c010e...492

Gjør som AB #18 skriver, send det i boble-konvolutt :) Det er da mye enklere å bare bruke boblekonvolutt for noe så lite! Hvor mye det blir i porto kommer jo an på hvor mye det veier. Det finner du ut på posten, evt kan du jo veie den selv først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...