Gå til innhold

Sims 3 eller 4?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heeei! 

Skal snart kjøpe meg ny Macbook Pro og tenker også da å kjøpe meg nytt Sims! Hadde Sims 3 når det kom ut, uten noen tilleggspakker. 
Lurer på om noen har erfaring med Sims 4 på pro'en? Hvordan er det i forhold til 3'en? Er grafikken bra? Orker ikke å spille om det er dårlig grafikk. Hvordan er det å bygge hus i 4´eren kontra 3? 

Vil dere anbefale meg å kjøpe Sims 3 eller 4? 

Anonymkode: 8eded...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Mac så er Sims 4 best. Den er skapt for å passe til Mac, ift til hva Sims 3 egentlig er. Jeg er ikke så teknisk på akkurat dette, men det fins en rekke forklaringer på internett. Uansett, jeg spiller Sims 4 på MacBook Pro 13" Retina (ny 2016). Den har alle anbefalte krav, ikke bare minimum, og kan dermed kjøre alt på høy grafikk. Min forrige Mac var en 2011 Macbook Pro 15" og klarte bare middels lav grafikk. Det gikk også helt greit. Kjører uten problem, men gamle macen kunne bli varm. Da jeg hadde Sims 3 spilte jeg på PC, så har ikke erfaring hvorvidt dette er mulig på Mac, men den hang seg jevnlig på PC i alle fall. Det var jo et spill som krevde ekstremt mye for å fungere ordentlig. Sims 4 krever minimum 4 GB RAM, minst 10 GB ledig plass, grafikkort som er fra 2011 eller bedre, og nyere IOS software (husker ikke specs helt i hodet). Å bygge hus i Sims 4 er jo nesten det beste. Her har det skjedd MYE.

Ellers er Sims 4 et veldig strippa spill enn Sims 3, men det fins utvidelsespakker fra 89kr til 379kr alt ettersom. Anbefaler uansett 4.

Anonymkode: e6b77...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til Mac så er Sims 4 best. Den er skapt for å passe til Mac, ift til hva Sims 3 egentlig er. Jeg er ikke så teknisk på akkurat dette, men det fins en rekke forklaringer på internett. Uansett, jeg spiller Sims 4 på MacBook Pro 13" Retina (ny 2016). Den har alle anbefalte krav, ikke bare minimum, og kan dermed kjøre alt på høy grafikk. Min forrige Mac var en 2011 Macbook Pro 15" og klarte bare middels lav grafikk. Det gikk også helt greit. Kjører uten problem, men gamle macen kunne bli varm. Da jeg hadde Sims 3 spilte jeg på PC, så har ikke erfaring hvorvidt dette er mulig på Mac, men den hang seg jevnlig på PC i alle fall. Det var jo et spill som krevde ekstremt mye for å fungere ordentlig. Sims 4 krever minimum 4 GB RAM, minst 10 GB ledig plass, grafikkort som er fra 2011 eller bedre, og nyere IOS software (husker ikke specs helt i hodet). Å bygge hus i Sims 4 er jo nesten det beste. Her har det skjedd MYE.

Ellers er Sims 4 et veldig strippa spill enn Sims 3, men det fins utvidelsespakker fra 89kr til 379kr alt ettersom. Anbefaler uansett 4.

Anonymkode: e6b77...e88

Tusen takk for godt svar! Skal prøve å lese meg litt opp på nettet, men er så lenge siden jeg spilte så er helt nybegynner på alt dette. Spilte Sims 3 på macen(fra 2011) selv og det gikk greit. Har sett så masse på youtube fra Sims 4 og må si at det ser utrolig bra ut! Blir nok Sims 4 på meg da :jepp:

Anonymkode: 8eded...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...