Gå til innhold

Vond klitoris


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klitorisen min gjør vondt når jeg gnir på den, litt når jeg sitter og går. På den ene siden. Den føles hard, eller som om det er en kul bak/ved den.

Farge er normal, og kan ikke se at det er noe hevelse..

Noen som har noe peiling på hva dette kan være?

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klitorisen min gjør vondt når jeg gnir på den, litt når jeg sitter og går. På den ene siden. Den føles hard, eller som om det er en kul bak/ved den.

Farge er normal, og kan ikke se at det er noe hevelse..

Noen som har noe peiling på hva dette kan være?

Anonymkode: 7af8a...3dd

Bruker du trange bukser, f.eks. dongeri som er tettsittende? Det kan gnage litt. Prøv å bruke luftige bomullstruser og luftige bukser, vær forsiktig når du vasker deg nedentil, ikke bruk såpe, og la være å gni deg på noen dager... om ikke bedring, søk lege.

 

Anonymkode: 6c02a...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du trange bukser, f.eks. dongeri som er tettsittende? Det kan gnage litt. Prøv å bruke luftige bomullstruser og luftige bukser, vær forsiktig når du vasker deg nedentil, ikke bruk såpe, og la være å gni deg på noen dager... om ikke bedring, søk lege.

 

Anonymkode: 6c02a...86d

Ja bruker litt trange bukser og truser. Sov naken i natt og går med løsere bukse nå, men har ikke blitt bedre. Begynte å gjøre vondt i går. Men får gi det litt tid. Håper det bare er pga trange bukser...

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja bruker litt trange bukser og truser. Sov naken i natt og går med løsere bukse nå, men har ikke blitt bedre. Begynte å gjøre vondt i går. Men får gi det litt tid. Håper det bare er pga trange bukser...

Anonymkode: 7af8a...3dd

Om det er en liten betennelse, kan det hjelpe å kjøle ned klitoris med en isbit, ikke direkte på, legg noe tynt bomullsaktig imellom. 

 

Anonymkode: 6c02a...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klitorisen min gjør vondt når jeg gnir på den, litt når jeg sitter og går. På den ene siden. Den føles hard, eller som om det er en kul bak/ved den.

Farge er normal, og kan ikke se at det er noe hevelse..

Noen som har noe peiling på hva dette kan være?

Anonymkode: 7af8a...3dd

Jeg blir vond og sår på klitoris hvis jeg har soppinfeksjon. Pleier å smøre med Canesten rundt klitoris og inn i skjeden 2 ganger daglig i 3-4 dager, så går det bort :)

I tillegg til vond og øm klitoris får jeg ekstra mye utflod og ubehag under samleie...

Anonymkode: 1f03a...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir vond og sår på klitoris hvis jeg har soppinfeksjon. Pleier å smøre med Canesten rundt klitoris og inn i skjeden 2 ganger daglig i 3-4 dager, så går det bort :)

I tillegg til vond og øm klitoris får jeg ekstra mye utflod og ubehag under samleie...

Anonymkode: 1f03a...546

Canesten, kjøpes det reseptfritt på apoteket?:)

 

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Canesten, kjøpes det reseptfritt på apoteket?:)

 

Anonymkode: 7af8a...3dd

Jepp

Anonymkode: 97e3b...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Canesten, kjøpes det reseptfritt på apoteket?:)

 

Anonymkode: 7af8a...3dd

Ja, det er reseptfritt. Du kan også bruke Pevaryl, som er litt billigere men akkurat samme virkestoffet.

Anonymkode: 1f03a...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

kjøpte krem igår. Håper det hjelper.

Men nå har det hovnet opp:s det som skal være innafor de ytre kjønnslepper henger liksom ut. Og det gjør vondere å gå og sitte. Fremdeles tegn på sopp eller?

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. august 2016 at 21.14, AnonymBruker skrev:

Ja, det er reseptfritt. Du kan også bruke Pevaryl, som er litt billigere men akkurat samme virkestoffet.

Anonymkode: 1f03a...546

Det er to ulike virkestoff i canesten og pevaryl. 

Synes det høres litt voldsomt ut til å være sopp uansett, ikke vanlig å bli så hoven. Om det gjør vondt også, så vil det være viktig å oppsøke lege. Det kan være bakterielt eller virus. Har du sår? Herpes kan gjøre vondt, men det kan også en bakteriell infeksjon. Sopp klør og svir mest.

Anonymkode: 1827d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Har ingen sår. Helt normal farge. Gjør vondt på den ene siden av klitoris/indre kjønnsleppe. Tar jeg på klitoris så gjør det Veldig vondt.

Hadde skikkelig utflod i overigår da. Husker det liksom bare rant da jeg var på vei hjem, så jeg måtte rett og skifte. Men den er klar/hvit.

Etter mensen sist (en uke sia den ble ferdig ca) så hadde jeg også brun utflod lenge etterpå. Har ikke pleid å ha det før, den har fått normal farge raskt etter mensen. Men jeg måtte ta en angrepille så tenkte det hadde noe med det å gjøre.

Får ringe legen imorgen og bestille time over helga... 

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du kjenner en klump på den ene siden, så kan det være en abcess, altså en stor verkebyll. Det kan også være en betent kjertel av noe slag. Tror også du burde kontakte lege ganske raskt, med en gang om du har feber i tillegg.

Anonymkode: 1827d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

har ikke feber. Føler meg frisk egentlig.

Hva kan jeg gjøre om det blir ille i helga? Legevakta? Får nok ikke legetime før etter helga en stund altså..

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

har ikke feber. Føler meg frisk egentlig.

Hva kan jeg gjøre om det blir ille i helga? Legevakta? Får nok ikke legetime før etter helga en stund altså..

Anonymkode: 7af8a...3dd

Siden det lukter fisk må det være bakteriell vaginose. Du må nok oppsøke legen din for å få behandling.

Anonymkode: 1f03a...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff får ringe legen imårra og prøve å få time på mandag. Håper bare de ikke er fullbooket :s kan jeg dra på legevakta hvis jeg ikke får time hos legen kjapt? Aldri vært på legevakta så vet ikke hvor akutt ting må være? Men jeg holder snart ikke ut.

 

TS

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden det lukter fisk må det være bakteriell vaginose. Du må nok oppsøke legen din for å få behandling.

Anonymkode: 1f03a...546

Det kan være det også, men klumpen og hevelsen ved klitoris er nok andre typer bakterier/mikrober.

Anonymkode: 1827d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff får ringe legen imårra og prøve å få time på mandag. Håper bare de ikke er fullbooket :s kan jeg dra på legevakta hvis jeg ikke får time hos legen kjapt? Aldri vært på legevakta så vet ikke hvor akutt ting må være? Men jeg holder snart ikke ut.

 

TS

Anonymkode: 7af8a...3dd

Du kan be om akuttime hos legen don, de har ålikt til å gi det. Alternativt er det god nok grunn til å gå på legevakta.

Anonymkode: 1827d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Hevelsen gikk noe ned Idag, men denne kulen hadde blitt større. Plutselig nå når jeg sjekket på den, så jeg noe litt mørkt. Den har sprukket og det kommer ut blod. Har klemt litt på den. Minner meg veldig om en kvise!! Kommer ut sånn som ligner på det man har i kviser, bare blandet med blod.

Hjelp???!!!

 

 

Anonymkode: 7af8a...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Hevelsen gikk noe ned Idag, men denne kulen hadde blitt større. Plutselig nå når jeg sjekket på den, så jeg noe litt mørkt. Den har sprukket og det kommer ut blod. Har klemt litt på den. Minner meg veldig om en kvise!! Kommer ut sånn som ligner på det man har i kviser, bare blandet med blod.

Hjelp???!!!

 

 

Anonymkode: 7af8a...3dd

Det er bra at det kommer ut, det er nok en byll. Rens gjerne etterpå med pyrisept e.l.

Anonymkode: 1827d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...