Gå til innhold

Prospekt på hus.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står dette i prospektet på det huset jeg er intressert i: .

På kommunekartet går det frem at boligen er plassert delvis inn på naboeiendommen, trolig går grensa ca. 1 meter nord for boligen og skråner. Tomta er ikke oppmålt, arealet er tatt ut ifra skylddelingsforretning og arealet kan derfor avvike noe ved en eventuell oppmåling. Dette behøver ikke å utgjøre en mangel.

Hva har dette å si for kjøp av huset hvis huset står delvis på naboens tomt? Trodde ikke det gikk Ann. Ser også på tomtegrensa på finn.no at grensa går midt i huset. Hva hvis naboen vil ha hele grensa si selv og må rive huset?

Anonymkode: 553c5...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør megleren. Uten et godt svar så hadde jeg ikke kjøpt huset..

Anonymkode: 094e2...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset står på en annen manns tomt, eller for nær grensen. Du har blitt gjort oppmerksom på saken og kan derfor ikke påberope deg dette som en mangel dersom tomteier får medhold i at huset må fjernes fra hans tomt. (Les huset må rives). Da står du igjen med tomten og huset revet. Velbekommen -> løp og kjøp!

Anonymkode: 8edcf...7b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der tror jeg ikke jeg hadde turt å begi meg inn på, uansett hvor jovial og hyggelig naboen hadde vært. Ha det hengende over seg....nei.

Anonymkode: 60b56...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der tror jeg ikke jeg hadde turt å begi meg inn på, uansett hvor jovial og hyggelig naboen hadde vært. Ha det hengende over seg....nei.

Anonymkode: 60b56...46c

Den naboen som nå bor der. Han bor der ikke til evig tid. 

Anonymkode: 8edcf...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vel være tinglyst en eller annen avtale, og den kan ikke brytes selv om nabohuset skifter eier. Samme gjelder f.eks en vei eller innkjørsel som går over naboens tomt. 

Anonymkode: b62af...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å forhøre seg med naboen om det er en eiendomstvist på gang, tenker jeg..

Anonymkode: 93021...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg hørt med megleren om han har mer informasjon rundt dette. Dersom dette er et hus du virkelig ønsker ville jeg tatt kontakt med en advokat for å komme til en løsning. Hadde aldri vurdert å kjøpe dette huset uten dialog med advokat.

Dette avviket må tinglyses, evt at deler av tomten kjøpes av naboen. Her har tydeligvis de som satte opp huset driti seg ut big time.

Anonymkode: 94a8a...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først ville jeg hørt med megleren om han har mer informasjon rundt dette. Dersom dette er et hus du virkelig ønsker ville jeg tatt kontakt med en advokat for å komme til en løsning. Hadde aldri vurdert å kjøpe dette huset uten dialog med advokat.

Dette avviket må tinglyses, evt at deler av tomten kjøpes av naboen. Her har tydeligvis de som satte opp huset driti seg ut big time.

Anonymkode: 94a8a...84d

Nja, spørs jo litt hvor huset ligger, hvem som er naboene, hvor gammelt det er etc...Kan jo hende huset er 50 år gammelt.

Anonymkode: 50914...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...