Gå til innhold

Fikk bot på toget i dag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nevnte ruter og NSB (jernverket!). OK. Og hvordan vet du at det ikke er på østlandet?  Utrolig nok har vi tog her og.

Det er det samma ulla, selvom det ikke er helt det samme selskapet,eller selskapene, vekterne jobber ikke for nsb/ruter, konuktørene jobber ikke for de, men er ansatt gjennmom ett annet firma, og de fratar seg ansvaret, og ber deg om å kontakte noen andre osv,

de har ingen kundeservice, de bryr seg ikke og dette igjen gjør det vanskelig å klage.

Oppførsel til den mannen og de andre innlegg om de som sjekker billett , er ikke unik.

Verken på TOG, trikk, buss osv.

Anonymkode: 554ac...514

Du har så lite peil på dette at det er skummelt. Nsb og jernbaneverket er ikke det samme, blei delt for mange år siden. Jernbaneverket har sin egen kundeservice (de er ansatt i jernbaneverket) og har ansvar for plattformer, skur, skilting og høyttalerinfo. 

Nsb sine konduktører er ansatt i Nsb. Kontrollørene er konduktører som har søkt seg en internjobb og fått egen opplæring. Nsb sin kundeservice er også deres. Alle er egne ansatte.

Anonymkode: 70171...c42

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ISeeYouCreep
Charmander skrev (På 30.8.2016 den 16.42):

Finnes muligens også en nemnd man kan klage til, evt. forbrukerrådet. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om billetter kjøpt i Kolumbusappen er gyldig på NSB må du undersøke med Kolumbus, hvis den er det så skal du hvertfall klage til NSB og vise til billettkjøpet. Du får kvittering på mail, så du kan bruke det som vedlegg i klagen. 

Satt du på ikke betjent vogn? I så fall er det jo formelt riktig at du fikk gebys hvis kolumbusbilletter ikke er gyldige hos NSB. 

Uansett skal ikke kontrolløren oppføre seg dårlig eller truende. Jeg kunne klikket om noen hadde fysisk tilnæremt seg meg, og hadde ikke kontrolløren tatt et steg unna innen 10 sekunder så hadde det blitt knyttneveslag. 

Anonymkode: 46629...3e0

Dæven, så tøff du er. Trenger du hjelp til sinnemestring?

TS, bare klag så får du bare håpe det ordner seg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her

Det handlet i bunn og grunn om selve boten, og ikke at jeg felte et par tårer, som forresten er en helt naturlig ting vi mennesker gjør. 

Noen gråter aldri, noen gråter til filmer, noen gråter når de er stresset, under press eller blir lei seg. Noen gråter aldri. I dag ble jeg litt lei meg og frustrert fordi dette er noe jeg aldri har opplevd før og ikke forventet. I tillegg var det mye penger for meg personlig, som jeg skulle bruke på mat fram til stipendet. Jeg ble lei meg av dette; noen ville kanskje blitt sint, mens andre ville kanskje ikke brydd seg så mye. Ikke alle er helt like, og ikke alle er manipulerende sniker. Men så var det jo ikke snakk om tydelig gråting; heller et par tårer som jeg skjulte.

Jeg er en person som betaler for meg om det omså er snakk om en tikroning. Jeg får dårlig samvittighet av de minste ting. Dette fikk meg til å føle meg lavt nede, og da fikk jeg tydeligvis den reaksjonen jeg fikk. I tillegg har jeg begynt på p-piller, som ikke hjelper på saken. Men det er vel ikke god nok grunn det heller for å bli lei seg, regner jeg med... Det er jo fy-fy uansett.

Folk klarer ikke å forstå at vi mennesker er ulike, og noen har virkelig ikke tro på at det finnes gode mennesker der ute. Alt blir vridd om til det negative her. Nå er jeg plutselig manipulerende, tydeligvis... 

Er så mye unødvendig krangel her, så jeg orker ikke skrive eller lese mer enn dette. Dere får ha en flott dag alle sammen! Tusen hjertelig takk for hjelp folkens.

Og husk, prøv å være mer positiv og åpen! :) Det hjelper på altså. 

Anonymkode: 5e389...b27

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er e mysterium for meg, jeg skjønner virkelig ikke hvilken voldsom utett som er gjort ovenfor TS her. Kanskje kontrolløren har vært spydig i tonen, og det er selvsagt ikke bra. Men ingen av sitatene TS har skrevet er spesielt stygge synes jeg. 

Når folk begynner å snakke om å klage til Forbrukerrådet skjønne jeg virkelig ingenting. Har kontrolløren vært ubehagelig så klag til hand arbeidsgiver. Jeg kan også være med på at det kan være verd det å forsøke å klage på selve boten, men det må være med all mulig ydmykhet all den tid det faktisk er TS som har gjort en (ærlig) feil.

TS har gått på toget uten å ha gyldig billett. Hun hadde en bussbillett, men hva hjelper det når man sitter på toget? Jeg forutsetter at TS har satt seg i en ubetjent vogn, evt i en betjent vogn men unnlatt å betale når konduktøren kom. I ubetjent vogn skal billetten kjøpes på forhånd. Hvis hun satt i en betjent vogn og konduktøren enda ikke hadde vært der da kontrolløren kom skulle hun fått tilbud om å betale ordinær billett.

Det er gjerne en ærlig misforståelse gjort av TS, men det endrer ikke faktum. Det står faktisk tydelig i Kolombus appen, og det er uansett den reisende sitt ansvar å sørge for å ha gyldig billett.  Hvis man velger 24 timers billett i appen står det "reise med buss" og teksten endres først til "reise med buss og tog" hvis man velger 30 dager eller mer. Så for å i det hele tatt ha sett "..og tog" alternativet må TS først ha valgt 30 dagers billett, for deretter endre til 24 timers og ikke fanget opp at teksten/bilettnavnet endret seg. Slikt kan selvsagt skjer, men faktum er uansett at man sitter på toget med kun gyldig bussbillett. Det står også tydelig i appen på infosiden om billettyper at 24 timers og 7 dagers billetten ikke er gyldig på tog. 

Det finnes mange grunner for å ikke ha gyldig billett, noen av dem bedre enn andre. Noen sniker hver dag og gambler på at det skal gå bra, og andre har bare gode intensjoner men har av en eller annen grunn likevel klart å rote det til. Jeg har sympati for TS, og kan se for meg at hun kanskje kan få et positivt svar hvis hun dender en klage sol blir behandlet av en smidig saksbehandler. Men, saken er jo at TS rett og slett ikke har tatt seg tid til å sjekke at hun kjøpte riktig billett og har selv gjort en feil. For kontrolløren er det ikke godt å skille mellom TS sitt tilfelle og de tåredryppende forklaringene andre snikere kommer med. 

Anonymkode: 83fab...e3f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mibella
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er e mysterium for meg, jeg skjønner virkelig ikke hvilken voldsom utett som er gjort ovenfor TS her. Kanskje kontrolløren har vært spydig i tonen, og det er selvsagt ikke bra. Men ingen av sitatene TS har skrevet er spesielt stygge synes jeg. 

Når folk begynner å snakke om å klage til Forbrukerrådet skjønne jeg virkelig ingenting. Har kontrolløren vært ubehagelig så klag til hand arbeidsgiver. Jeg kan også være med på at det kan være verd det å forsøke å klage på selve boten, men det må være med all mulig ydmykhet all den tid det faktisk er TS som har gjort en (ærlig) feil.

TS har gått på toget uten å ha gyldig billett. Hun hadde en bussbillett, men hva hjelper det når man sitter på toget? Jeg forutsetter at TS har satt seg i en ubetjent vogn, evt i en betjent vogn men unnlatt å betale når konduktøren kom. I ubetjent vogn skal billetten kjøpes på forhånd. Hvis hun satt i en betjent vogn og konduktøren enda ikke hadde vært der da kontrolløren kom skulle hun fått tilbud om å betale ordinær billett.

Det er gjerne en ærlig misforståelse gjort av TS, men det endrer ikke faktum. Det står faktisk tydelig i Kolombus appen, og det er uansett den reisende sitt ansvar å sørge for å ha gyldig billett.  Hvis man velger 24 timers billett i appen står det "reise med buss" og teksten endres først til "reise med buss og tog" hvis man velger 30 dager eller mer. Så for å i det hele tatt ha sett "..og tog" alternativet må TS først ha valgt 30 dagers billett, for deretter endre til 24 timers og ikke fanget opp at teksten/bilettnavnet endret seg. Slikt kan selvsagt skjer, men faktum er uansett at man sitter på toget med kun gyldig bussbillett. Det står også tydelig i appen på infosiden om billettyper at 24 timers og 7 dagers billetten ikke er gyldig på tog. 

Det finnes mange grunner for å ikke ha gyldig billett, noen av dem bedre enn andre. Noen sniker hver dag og gambler på at det skal gå bra, og andre har bare gode intensjoner men har av en eller annen grunn likevel klart å rote det til. Jeg har sympati for TS, og kan se for meg at hun kanskje kan få et positivt svar hvis hun dender en klage sol blir behandlet av en smidig saksbehandler. Men, saken er jo at TS rett og slett ikke har tatt seg tid til å sjekke at hun kjøpte riktig billett og har selv gjort en feil. For kontrolløren er det ikke godt å skille mellom TS sitt tilfelle og de tåredryppende forklaringene andre snikere kommer med. 

Anonymkode: 83fab...e3f

 Brukervennligheten på Kolumbus sine nettsider er nok langt fra optimal når TS i utgangspunktet mener hun har kjøpt riktig billett når hun trykket på "buss og tog" ikonet på nettsiden. Nettsider fra det offentlige burde være nærmest sagt umulige å misforstå og gjøre slike feil i, dette er sikkert ikke første gang det har skjedd, og sikkert ikke siste hvis brukervennligheten ikke strømlinjeformes ytterligere.

Hvis man ser svart/hvitt på situasjonen så stemmer det sikkert at kontrolløren skulle gitt bot, men skal ikke kontrollører også utvise skjønn i situasjonen (og medmenneskelighet)? Når man jobber med kontroll av mennesker på forskjellige vis er vel dette et veldig viktig verktøy å bruke i jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mibella skrev:

Te Brukervennligheten på Kolumbus sine nettsider er nok langt fra optimal når TS i utgangspunktet mener hun har kjøpt riktig billett når hun trykket på "buss og tog" ikonet på nettsiden. Nettsider fra det offentlige burde være nærmest sagt umulige å misforstå og gjøre slike feil i, dette er sikkert ikke første gang det har skjedd, og sikkert ikke siste hvis brukervennligheten ikke strømlinjeformes ytterligere.

Hvis man ser svart/hvitt på situasjonen så stemmer det sikkert at kontrolløren skulle gitt bot, men skal ikke kontrollører også utvise skjønn i situasjonen (og medmenneskelighet)? Når man jobber med kontroll av mennesker på forskjellige vis er vel dette et veldig viktig verktøy å bruke i jobben?

Jeg har trykket meg en del rundt i Kolumbus appen, og klarer ikke å finne "buss og tog" alternativet noen steder uten først å ha valgt periodebillett. Velger man enkeltbillett kommer ikke det valget opp. Appen kunne sikkert vært bedre, men stas kan umulig ha valgt den logiske måten å kjøpe en enkeltbillett på. Og da skjer slike situasjoner som dette. 

At kontrollører skal vise skjønn og medmenneskelighet er jeg bare tildels enig i. Deres jobb er å bøtelegge de som ikke har betalt for reisen. Feks i fjor var det en storkontroll i Bergen hvor det viste seg at 1 av 10 ikke hadde gyldig billett. At prosenten er veldig ulik andre steder i landet tviler jeg på. Når såpass mange som 10% ikke betaler er det etter min mening bare å forvente at ikke kontrolløren der og da kan ta en medmenneskelig vurdering. Kontrolløren må ta en rask avgjørelse der og da, og hvis det det skulle blitt slik at folk forventet at man kunne snakke det ut av en bot så sant man hadde en troverdig nok forklaring så hadde det blitt kaos (og helt jævlig å jobbe som kontrollør). Da er det bedre at de som mener at de er urettferdig behandlet klager i ettertid. 

Anonymkode: 83fab...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trykket meg en del rundt i Kolumbus appen, og klarer ikke å finne "buss og tog" alternativet noen steder uten først å ha valgt periodebillett. Velger man enkeltbillett kommer ikke det valget opp. Appen kunne sikkert vært bedre, men stas kan umulig ha valgt den logiske måten å kjøpe en enkeltbillett på. Og da skjer slike situasjoner som dette. 

At kontrollører skal vise skjønn og medmenneskelighet er jeg bare tildels enig i. Deres jobb er å bøtelegge de som ikke har betalt for reisen. Feks i fjor var det en storkontroll i Bergen hvor det viste seg at 1 av 10 ikke hadde gyldig billett. At prosenten er veldig ulik andre steder i landet tviler jeg på. Når såpass mange som 10% ikke betaler er det etter min mening bare å forvente at ikke kontrolløren der og da kan ta en medmenneskelig vurdering. Kontrolløren må ta en rask avgjørelse der og da, og hvis det det skulle blitt slik at folk forventet at man kunne snakke det ut av en bot så sant man hadde en troverdig nok forklaring så hadde det blitt kaos (og helt jævlig å jobbe som kontrollør). Da er det bedre at de som mener at de er urettferdig behandlet klager i ettertid. 

Anonymkode: 83fab...e3f

TS kjøpte periodebillet, ikke enkeltbillett. Står i HI. Og da står det buss og tog først som man klikker seg inn på, og så står det buss på den billetten ts skulle ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. august 2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Brukerfeil. Om det hadde vært systemfeil, så ville alle som brukte den appen fått feil.

Anonymkode: 5a48d...914

Dette. 

Står også tydelig på hjemmesidene til Kolumbus at 24-timersbillett ikke gjelder for tog. 

https://www.kolumbus.no/Billetter/-priser-og-produkter/

Anonymkode: c0792...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎08‎.‎2016 at 13.06, AnonymBruker skrev:

Sitter her med klump i halsen enda etter en time.

Bestilte billett på kolumbus sin app, gikk på toget (nsb), så var det kontroll som de av og til har. Jeg var jo ikke bekymra fordi jeg hadde jo bestilt billett. Kontrolløren sa at "nei denne er ugyldig, så det blir bot på deg på 950 kroner", satte seg ned på setet ganske tett opp i meg og sperret veien med foten sin. Jeg skjønte jo absolutt ingenting, og først smilte jeg litt fordi jeg trodde det var en slags spøk. Men han var helt seriøs og fortsatte å fortelle hvordan jeg kunne betale denne boten.

Jeg sa at jeg hadde bestilt billett for buss og tog, som det står på kolumbus-appen. Han ba meg vise hvordan jeg gjorde det (spydig), og jeg viste han. Jeg trykket på buss og tog og 24 timers-billett. Da sa han at det var feil... Jeg skjønte fortsatt ingenting, siden jeg trykte på buss og tog. Men det gjelder visst kun hvis man bestiller en 30-dagers billett eller mer. Dersom man skal ha for 24 timer gjelder det ikke for tog, tydeligvis... Noe jeg ikke visste. 

Da sa jeg "ja, da får jeg bare kjøpe en billett nå, siden jeg nettopp kom inn", men han nektet for det, og jeg måtte betale bot på 950 kroner bare på grunn av at billetten jeg hadde kjøpt var ugyldig, selv om jeg tydelig ikke hadde sneket og i tillegg sa at jeg kunne kjøpe billett. Kan man ikke kjøpe billett på toget også? Har jo hørt at man kan kjøpe billett på toget, men at det blir litt dyrere, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det var nødvendig. Tårene mine rant ukontrollert mens jeg tastet inn koden min og betalte det syke beløpet... og han oppførte seg som en drittsekk om det hele. Han var rett og slett ekkel... Til slutt sa han til meg: "Og det er ikke vits å klage til oss; du må heller klage til kolumbus for å ha et rotete system".

Er dette noe de kan gjøre? Det var jo en ærlig feil, og jeg sa jo i tillegg at jeg kunne kjøpe billett der og da. Er det KUN pga at jeg gikk inn på toget med en ugyldig billett? Skjønner ingenting. :( Er mest irritert på kolumbus, som gjør systemet så rotete. Det burde stått mer tydelig, og kanskje heller blitt delt inn i flere kategorier. 

Hilsen en nesten blakk jente. Hehe..

Anonymkode: 5e389...b27

Jeg synes du skal klage inn han fyren, det går virkelig ikke an å oppføre seg slik! Hvis du ikke har navnet så vær nøye med å oppgi toge, dato og tidspunktet du reiste.

Anonymkode: b0130...12b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke skulle få igjen de 950, så gi han kontrolløren en smekk ved å sende inn klage på han. Beskriv han så godt som mulig, skriv hvilken stasjon det skjedde på, dato og klokkeslett, så finner de ut av hvem det er.

Er så lei av kontrollører som oppfører seg dårlig; er ikke få av dem og det er sykt provoserende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å lese drittsekkoppførsel fra kontrolløren ut fra det TS har skrevet. Ja, han lot seg ikke smelte av snørr og tårer. Men jeg kan love at han har sett utallige mengder snørr og tårer og hørt alle unnskyldninger som finnes utallige ganger.

TS spør om det ikke er lov til å gjøre en ærlig feil. Jo, det er det, så lenge man tar konsekvensene. I dette tilfellet hadde ikke TS satt seg inn i transportbetingelsene, en ærlig feil, og da må hun naturligvis betale boten hun fikk.

Dersom TS bestemmer seg for å klage på bota, er det Kolumbus hun må klage til. Ikke NSB. Men jeg skjønner helt ærlig ikke hva hun skal klage på, siden hun ikke hadde satt seg inn i transportbetingelsene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jeg var griseheldig da jeg glemte å validere billetten en gang. Smekkfullt, barnevogn, ammetåke og hei hvor det går med vannflaske og dikkedikk så gullet ikke skulle skrike hull i hodet på alle passasjerene inkludert meg selv. Glemte hele kortet, og der kom det kontroll.

Ja, ja, ikke noe å gjøre med det, viste kortet og sa jeg hadde prestert å glemme å klippe og ventet meg kontrollgebyr. Men nei, kontrolløren sjekket kortet, merket seg muligens alle de foregående, betalte reisene, klippet for meg og lot meg gå. Sikkert tjenesteforsømmelse, men takk for kontrollører som viser skjønn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.8.2016 at 13.53, Fru Uperfekt skrev:

Send en klage til kolumbus med kopi til NSB 

Den 30.8.2016 at 13.22, AnonymBruker skrev:

Synes dette var rart. Er jo normalt å få kjøpe billett på toget om man har glemt å kjøpe det på automatene? 

Anonymkode: eedc9...36f

Enig. Hun burde absolutt klage. Send en godt skrevet høflig klage, med all info og alle kvitteringer til NSB, siden de gav boten. Jeg har fått medhold i 2 klager på bøter på T banen. Det nytter å si ifra hvis man har en nogenlunde grei sak og det er åpenbart at man ikke er en kronisk sniker. :ph34r:

 

Den 30.8.2016 at 13.06, AnonymBruker skrev:

Sitter her med klump i halsen enda etter en time.

Bestilte billett på kolumbus sin app, gikk på toget (nsb), så var det kontroll som de av og til har. Jeg var jo ikke bekymra fordi jeg hadde jo bestilt billett. Kontrolløren sa at "nei denne er ugyldig, så det blir bot på deg på 950 kroner", satte seg ned på setet ganske tett opp i meg og sperret veien med foten sin. Jeg skjønte jo absolutt ingenting, og først smilte jeg litt fordi jeg trodde det var en slags spøk. Men han var helt seriøs og fortsatte å fortelle hvordan jeg kunne betale denne boten.

Jeg sa at jeg hadde bestilt billett for buss og tog, som det står på kolumbus-appen. Han ba meg vise hvordan jeg gjorde det (spydig), og jeg viste han. Jeg trykket på buss og tog og 24 timers-billett. Da sa han at det var feil... Jeg skjønte fortsatt ingenting, siden jeg trykte på buss og tog. Men det gjelder visst kun hvis man bestiller en 30-dagers billett eller mer. Dersom man skal ha for 24 timer gjelder det ikke for tog, tydeligvis... Noe jeg ikke visste. 

Da sa jeg "ja, da får jeg bare kjøpe en billett nå, siden jeg nettopp kom inn", men han nektet for det, og jeg måtte betale bot på 950 kroner bare på grunn av at billetten jeg hadde kjøpt var ugyldig, selv om jeg tydelig ikke hadde sneket og i tillegg sa at jeg kunne kjøpe billett. Kan man ikke kjøpe billett på toget også? Har jo hørt at man kan kjøpe billett på toget, men at det blir litt dyrere, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det var nødvendig. Tårene mine rant ukontrollert mens jeg tastet inn koden min og betalte det syke beløpet... og han oppførte seg som en drittsekk om det hele. Han var rett og slett ekkel... Til slutt sa han til meg: "Og det er ikke vits å klage til oss; du må heller klage til kolumbus for å ha et rotete system".

Er dette noe de kan gjøre? Det var jo en ærlig feil, og jeg sa jo i tillegg at jeg kunne kjøpe billett der og da. Er det KUN pga at jeg gikk inn på toget med en ugyldig billett? Skjønner ingenting. :( Er mest irritert på kolumbus, som gjør systemet så rotete. Det burde stått mer tydelig, og kanskje heller blitt delt inn i flere kategorier. 

Hilsen en nesten blakk jente. Hehe..

Anonymkode: 5e389...b27

Legg ved mest mulig informasjon til å underbygge din side av saken.

Forøvrig er det din jobb som kunde å sørge for at du til enhver tid innehar korrekt bilett, men alle kan vi gjøre feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hun prøvde virkelig ikke å snike på toget, hun trodde hun hadde betalt. Det er jammen meg lett å gjøre feil med all denne teknikken og denne app-verden vi lever i. Det bør virkelig være rom for skjønn og sunn fornuft  ovenfor en kunde som i bunn og grunn tror hun har betalt gjennom  en app. Særskilt når man er på toget og det faktisk er lov å kjøpe billett av konduktøren, selv om man er i vogn for månedskort.  At hun har vist ham appen i god tro forklarer alene  at hun tror hun har betalt. Jeg er temmelig sikker på at hun vil få medhold hvis hun sender inn en god og saklig klage med all info og kvitteringer. 

Endret av Lyckliga Gatan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 30.8.2016 at 14.18, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Ja, man kan kjøpe billetter gjennom kolumbus til nsb. Og i dag lærte jeg meg også at det kun gjelder dersom man skal reise i med tog mye oftere enn en dag. Nå vet jeg i alle fall det. Heldigvis reiser jeg aldri med tog. Var kun i dag. Rart at de ikke har engangsbilletter for tog, men for 30 dager eller mer. Merkelig system. 

At jeg tok feil billett-type er en misforståelse fra min side, så klart. Det er det jo ikke tvil om. Jeg reiser aldri med tog, som sagt og visste ikke om noe annet. Kanskje de som reiser mye med buss og tog synes appen er super-enkel og forstår alt. Men jeg gjør ikke det og misforsto dessverre i dag. Akkurat det kan ikke gjøres noe med nå.

Kan jo i alle fall klage på oppførselen hans, for den synes jeg ikke noe om. Var ikke så komfortabelt å bli sperret inne og føle meg som en kriminell. Jeg er den personen som ikke kunne gjort en flue fortred og får lett dårlig samvittighet for små ting, så det var ikke en god følelse.

Anonymkode: 5e389...b27

Hadde klaget på boten også. jeg. Dersom appen er uoversiktlig og du handlet i god tro er det synd hvis du ikke klager. Det er faktisk en reell mulighet for at du får tilbake pengene. Men det er til NSB klagen på boten skal rettes.

Endret av Lyckliga Gatan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lyckliga Gatan skrev:

 Hun prøvde virkelig ikke å snike på toget, hun trodde hun hadde betalt. Det er jammen meg lett å gjøre feil med all denne teknikken og denne app-verden vi lever i. Det bør virkelig være rom for skjønn og sunn fornuft  ovenfor en kunde som i bunn og grunn tror hun har betalt gjennom  en app. Særskilt når man er på toget og det faktisk er lov å kjøpe billett av konduktøren, selv om man er i vogn for månedskort.  At hun har vist ham appen i god tro forklarer alene  at hun tror hun har betalt. Jeg er temmelig sikker på at hun vil få medhold hvis hun sender inn en god og saklig klage med all info og kvitteringer. 

Man må jo ikke kjøpe billetter med app dersom man ikke klarer å henge med i svingene samt lese transportvilkårene før man kjøper billett. 

Spiller ingen rolle hva intensjonen BSK snokingen var, faktum er at hun snek og ble tatt i kontroll. Shit happens. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appenes verden er ikke perfekt. Nsb kundeservice har mange dyktige folk som ikke alltid er så svart/ hvitt eller avstumpede.

Endret av Lyckliga Gatan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...