Gå til innhold

Hvordan "gå langt" med en valp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å ta valpen min med på telttur. Her i området må vi gå et lite stykke for å komme vekk fra folk og fe. Valpen er for stor og tung til å bæres i sekk, dog er den bare 3,5 måneder.

Strekningen jeg tenker er omtrent 1,5 km, grus og åpent terreng, men noe høyt gress mot slutten. Er det realistisk å bruke mange timer på denne ruten? Ta mange pauser og leke og slappe av, så slå opp telt når vi kommer frem. Og så gå tilbake neste dag? Eller blir det for langt? Noen andre måter å "gå langt" på?

Anonymkode: ce065...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer at man ikke skal gå lange turer med valper, men 1,5 km er ikke langt selv for en valp. Bare gå rolig og ta det i valpens tempo. Lange pauser er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du 1.5 mil?

Anonymkode: fc77a...ab6

Nei, mente km... Men etter nærmere beregninger er det nok nærmere 2,5 km. Vi har ikke gått noe særlig langt til nå, mer lekt og trent og godbitsøk.

Anonymkode: ce065...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ikke mer enn en halvtime å gå i terreng med sekk. Så det er ingen problem for valpen. 

Anonymkode: eedfa...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå bra. Jeg gikk ikke så lange turer med min valp da han var 3,5 mnd, men han lekte mye med nabohunden, og da fikk han sprunget ganske lange strekninger (i ring) i hagen uten at det var et problem.

Anonymkode: 28a73...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har en stor og tung rase så kjør på! Det at valper ikke skal gå turer er overhysteri, så sant det ikke er stor og tung rase.

Anonymkode: 2ee35...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Men hvis du ser at den begynner å bli sliten, så må du selvfølgelig ta pause. :)

 Kommer dere til å gå forbi bekk eller lignende, eller skal du ta med vann som den kan drikke?

Anonymkode: 8f1b2...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎08‎.‎2016 at 12.06, Aamu skrev:

Du trenger ikke å gå noe særlig, det holder å VÆRE ute:)

Jo, men vi har jo en rute jeg vil gå...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har en stor og tung rase så kjør på! Det at valper ikke skal gå turer er overhysteri, så sant det ikke er stor og tung rase.

Anonymkode: 2ee35...c31

Det er en stor rase som har fare for HD og vil veie 40-45 ish som voksen...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men hvis du ser at den begynner å bli sliten, så må du selvfølgelig ta pause. :)

 Kommer dere til å gå forbi bekk eller lignende, eller skal du ta med vann som den kan drikke?

Anonymkode: 8f1b2...55a

Ja, tenkte å ta pauser. Tror ikke det er bekk på veien, men vi skal til et vann. Skal uansett ta med vann ja :)

Anonymkode: ce065...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...