Gå til innhold

Tenk positive tanker, si positive ord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

gjør positive gjerninger og det positive gror! Har hatt en litt vrang innstilling til slike ordtak siden jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg angrer litt. 

Kan jeg bruke denne i dag? Har gått glipp av første dag på studiene, og skal dra på første forelesning i dag. Jeg gruer meg sånn!! Jeg vil jo gå dette, egentlig. Har kjøpt en bok, lest ett kapittel, semesterregistrert meg, kjøpt kladdebok og det er det. 

Jeg er bare så nervøs nå. Jeg får ikke gjort noe med at jeg ikke var der forrige uke, må bare ta det fra nå.

"Problemet mitt" akkurat nå er latterlig lite egentlig; tjukk, gammel, lite sosial, stygg, og ikke godt nok forberedt. 

Er det noen som kan trøste meg med å si at det ikke er grunn til å bli hysterisk og få skolevegring? Det er jo bare å ta det fra nå, møte opp, lese, og kanskje jeg til og med blir kjent med noen kjekke folk? 

Fiske....

Anonymkode: 600e4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

gjør positive gjerninger og det positive gror! Har hatt en litt vrang innstilling til slike ordtak siden jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg angrer litt. 

Kan jeg bruke denne i dag? Har gått glipp av første dag på studiene, og skal dra på første forelesning i dag. Jeg gruer meg sånn!! Jeg vil jo gå dette, egentlig. Har kjøpt en bok, lest ett kapittel, semesterregistrert meg, kjøpt kladdebok og det er det. 

Jeg er bare så nervøs nå. Jeg får ikke gjort noe med at jeg ikke var der forrige uke, må bare ta det fra nå.

"Problemet mitt" akkurat nå er latterlig lite egentlig; tjukk, gammel, lite sosial, stygg, og ikke godt nok forberedt. 

Er det noen som kan trøste meg med å si at det ikke er grunn til å bli hysterisk og få skolevegring? Det er jo bare å ta det fra nå, møte opp, lese, og kanskje jeg til og med blir kjent med noen kjekke folk? 

Fiske....

Anonymkode: 600e4...bd8

Vel, du er der ikke for å være sosial, du er der for å få en utdannelse!

Tenk på - om du er eldre enn de andre, at du kan være en ressurs for de! Du kan gi de råd og være en trygg havn :)
Vær engasjert student, lær deg stoffet, kanskje du kan hjelpe andre! Folk vil slåss om å få deg i sin gruppe pga du er kunnskapsrik og løsningsorientert, og ikke minst samarbeidsvillig!. 

 

Anonymkode: d77f1...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at du kommer deg i veg! Jeg jobber på universitetet, og det er mange som ikke kommer de første dagene. Noen står på venteliste og får ikke studieplass før etter et par uker, vi tar inn nye studenter fra ventelistene hele tiden, så du er absolutt ikke alene om å ikke ha fått med deg starten.

 

Anonymkode: 18975...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

I førre episode av "Folkeopplysningen" viser dei til at det meste av forskinga tyder på at det å tenkje positivt er anten ikkje til hjelp eller til og med direkte kontraproduktivt. 

Så då føreslår eg heller: du kjem deg nok ikkje på forelesning denne gongen heller. Prov meg gjerne feil! ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Danielle
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra at du kommer deg i veg! Jeg jobber på universitetet, og det er mange som ikke kommer de første dagene. Noen står på venteliste og får ikke studieplass før etter et par uker, vi tar inn nye studenter fra ventelistene hele tiden, så du er absolutt ikke alene om å ikke ha fått med deg starten.

 

Anonymkode: 18975...def

Så langt har ikke jeg tenkt. Det er faktisk litt beroligende å lese. Alt som kan avdramatisere :). Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Danielle
2 timer siden, Tigress skrev:

I førre episode av "Folkeopplysningen" viser dei til at det meste av forskinga tyder på at det å tenkje positivt er anten ikkje til hjelp eller til og med direkte kontraproduktivt. 

Så då føreslår eg heller: du kjem deg nok ikkje på forelesning denne gongen heller. Prov meg gjerne feil! ;-) 

He, he..... jeg kom meg på forelesning! Nå var det ikke mine egne positive tanker, men dere her inne. Er dårlig på å produsere slikt selv. Det var godt å få støtten, jeg bare sluttet å tenke, dro avgårde, hadde god tid til en kopp te. Rett før jeg skulle inn følte jeg meg egentlig ganske rolig, det gikk helt fint (altfor mange studenter til å så mye diskusjon), ble veldig tissetrengt i slutten av timen - mitt største problem hittil :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
1 time siden, Danielle skrev:

He, he..... jeg kom meg på forelesning! Nå var det ikke mine egne positive tanker, men dere her inne. Er dårlig på å produsere slikt selv. Det var godt å få støtten, jeg bare sluttet å tenke, dro avgårde, hadde god tid til en kopp te. Rett før jeg skulle inn følte jeg meg egentlig ganske rolig, det gikk helt fint (altfor mange studenter til å så mye diskusjon), ble veldig tissetrengt i slutten av timen - mitt største problem hittil :-) 

Bra! 

Då held eg fram: ja, du klarte det denne gongen, men eg veddar på at du ikkje kjem deg dit neste gong! 

;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Danielle
12 minutter siden, Tigress skrev:

Bra! 

Då held eg fram: ja, du klarte det denne gongen, men eg veddar på at du ikkje kjem deg dit neste gong! 

;-) 

Joho, gjør jeg det så, gjør jeg det så! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
12 minutter siden, Danielle skrev:

Joho, gjør jeg det så, gjør jeg det så! :tommelsmil:

Yeah, right. 

 

 

 

 

(",) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Danielle
Den 30.8.2016 at 15.01, Tigress skrev:

Yeah, right. 

 

 

 

 

(",) 

 

Jada, kom meg avgårde :Hehe:. Tusen takk for støtten, morsomt og koselig :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
1 time siden, Danielle skrev:

Jada, kom meg avgårde :Hehe:. Tusen takk for støtten, morsomt og koselig :goodbye:

OK, nybyrjarflaks, du kjem aldri til å komme deg avgarde ein tredje gong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Danielle
Den 31.8.2016 at 18.55, Tigress skrev:

OK, nybyrjarflaks, du kjem aldri til å komme deg avgarde ein tredje gong. 

Jeg gjorde det. Jeg satt midt i salen.

Må liksom svare deg, greier ikke å la være... Håper ikke jeg blir noldusen her inne nå :blush:. Første uke er over, neste uke braker det løs :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Danielle skrev:

Jeg gjorde det. Jeg satt midt i salen.

Må liksom svare deg, greier ikke å la være... Håper ikke jeg blir noldusen her inne nå :blush:. Første uke er over, neste uke braker det løs :cool:

Det er verre ting enn å vere noldus. 

Neste veke skal du sjå ting kollapsar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...