Gå til innhold

En go stemor??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn jeg kun ser i ferier.

Er sammen med ei som ikke bryr seg om og bli kjent med han. Dama er fra Karibien og har bodd i norge i 7 år.

På disse syv år har hun ikke lært seg skikkelig Norsk.

Hun snakker litt gebrokkent men hun skjønner en del.

Jeg sier jeg vil gjerne hun skal lære norsk. Ikke bare fordi da kan hun snakke med sønnen min skikkelig, men synes det er viktig siden hun bor i norge og kunne norsk.

Hun sier:

Hun trenger ikke lære norsk fordi hun kommer ikke til og være her for alltid. Hun snakker bra engelsk og det holder.

Hun trenger ikke snakke med sønnen min, fordi når han er her så er jeg alltid med han. Trenger han noe har han meg.

Han har sine skikker og er kun med oss i ferier så hun trenger ikke invollvere seg så mye..

Dette mener jeg blir feil.

Hva mener dere? 

Vil ha en go stemor for han, men som hun sier. Han er der så lite, skal hun liksom ikke trenge og være noe stemor da?

Anonymkode: b91ea...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å få folk til å gjøre det de selv ikke vil. 

I forhold til å lære norsk er det vel andre grunner som bør være vel så viktige. 

En annen ting er jo at sønnen din lærer jo engelsk og kanskje det kan være en anledning til å praktisere litt. 

Det viktigste er jo at hun behandler gutten på en god måte, uansett språk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hun behandler han ikke dårlig. Men hun gjør liksom ikke noe for og få noe kontakt med han.

Hun prøver ikke snakke med han eller gjøre noe med han. Og jeg vil jo gjerne at de skal kunne ha ett greit forhold sammen siden hun er dama mi.

Tenker at det blir jo litt "feil" om han ikke blir kjent med henne før han eventuelt lærer skikkelig engelsk? Og det at han skal måtte lære engelsk for og kunne snakke med henne synes jeg også blir litt "feil"

Er det jeg som tenker feil da?

 

TS

Anonymkode: b91ea...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å være sammen med noen som ikke er interessert i å snakke med barnet ditt? Dette burde du vel oppdaget ganske tidlig. 

Finn deg ei annen dame, ei som faktisk bryr seg om de du er glad i. 

Anonymkode: 53d8b...cd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kan være sammen med noen som gir f i barna enten det er egne eller stebarn forundrer meg. Du burde ønske bedre for barnet ditt

Anonymkode: b02c1...8a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier:

Hun trenger ikke lære norsk fordi hun kommer ikke til og være her for alltid. Hun snakker bra engelsk og det holder.
 

Hva mener hun med dette? At hun skal gå fra deg etterhvert?

 

Høres ut som om dere har et litt merkelig forhold..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Britt Banditt skrev:

Hva mener hun med dette? At hun skal gå fra deg etterhvert?

 

Høres ut som om dere har et litt merkelig forhold..

Samme tenkte jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at hun sier hun ikke skal være her lenge .hva er vitsen med å være sammen med noen som skal flytte til andre siden av jordkloden  I nærmeste fremtid ?Er selv gift med  en utlending og har barn fra før.  Manglende vilje til å bli kjent med barnet og ingen interesse for å integrere seg i samfunnet man lever i er en dealbrealer.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din er en del av livet ditt hele livet.En viktig del. Det virker ikke akkurat som hun ser for seg å være det? Altså en del av livet ditt? Og hun bryr seg ikke om å bli skikkelig kjent med han en gang? Jeg tror at bare det at du skrev dette innlegget forteller deg det du egenlig føler og vet. Det er feil. Finn deg ei som bryr seg om de du er glad i også, ikke bare om seg og sitt. Både du og ikke minst sønnen din fortjener det.

Anonymkode: f1435...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...