Gå til innhold

Vi elskerhverandre, men stoler ikke på hverandre++(langt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta på din egen maske før du hjelper andre. Her må du bare ta et laaaangt steg vekk fra elendigheten. Dette er en jente som ikke er klar for å være i et forhold i det hele tatt. Hun har så mange issues at det er vanskelig å se hvor en skal begynne, og det vil ødelegge deg fullstendig om du skal være en del av hennes tilværelse.

Du beskriver handlinger og uttalelser fra henne som er helt hinsides, likevel sier du innledningsvis at  forholdet er "greit" og unskylder reaksjonene hennes. Det betyr at manipuleringen har kommet langt. Hun hjernevasker deg. På samme måte som kvinner ikke kommer seg vekk fra voldelige menn. Og dette er det viktig at du innser.  Reaksjonene hennes er ikke akseptable, de er urimelige og bevisst sårende og manipulerende. Resonementene hennes om utroskap er fullstendig forvirret, og at hun forsvarer handlingen med å kaste telefonen og ikke ser at det er langt utenfor det som mennesker med normal psyke gjør, er i høyeste grad et varsko om å komme seg vekk.

Det er sikkert synd på henne og hun trenger hjelp, men det sirkuset hverken trenger eller bør du være en del av. Slutt å tenk på henne som "kvinnen du elsker" , men se henne som hun er, en mentalt ustabil person som manipulerer og ødelegger sine nærmeste, og som setter helt andre standarder for sin egen adferd enn for hva hun aksepterer fra andre. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at du kvir deg intenst til det dramaet som vil bli når du går, og ikke minst hva hun kan finne på etterpå, og derfor håper på bedring, men det vil aldri bli bedre så lenge hun ikke trenger å gjøre noe med seg selv, men har en tålmodig kjæreste som tåler alt, kan kjøre henne dit hun vil, og har sin verden på internett. Hun har ingen venner, men har hun jobb og familie?

Uansett, denne reddejobben er ikke din etter et knapt års bekjentskap. Betro deg til en god kamerat, lag en plan for veien videre, skaff deg et annet sted å bo. Dere bor på et lite sted, men prøv å unngå henne til hun roer seg. Blokker henne på sosiale medier og tlf. Du vil sikkert få oppleve alle strategiene som gode manipulatorer bruker, gråt, raseri, appell til at det er synd på henne, etc. men det går over. Og hun hopper over til en ny.  Jeg håper du klarer å lukke dette kapittelet i livskrøniken din, og kan starte på et nytt kapittel med blanke ark. Du vil garantert ikke angre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha videre medisinsk kompetanse enn sanitetstjeneste i forsvaret tør jeg likevel å driste meg til å stille diagnosen "sprøytegal"  Kom deg vekk!! 

Endret av Lucky_Jack
typo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest alt.

 

Normalt pleier jeg å mislike den unisone "dump partneren"-tiraden som kommer fra alle når man ikke har satt seg skikkelig ned og drøftet alt, sett situasjonen fra partners side osv. Men, i dette tilfellet, om det du beskriver er nært objektivt sant, så støtter jeg alle de som sier at du bør gjøre forberedelser til å forlate relasjonen.  

Det er jo godt mulig at en slik handling vil vise henne at det er kniven på strupen for forholdet og at dere klarer å få igang en dialiog, selv om jeg tviler, ut ifra hva jeg leser.

Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går. (Ikke bare fordi vi er nysgjerrig, men fordi en "forpliktelse" fra oss til å få vite fremgangen vil kunne motivere deg til å faktisk ta tak i dette.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lucky_Jack skrev:

Uten å ha videre medisinsk kompetanse enn sanitetstjeneste i forsvaret tør jeg likevel å driste meg til å stille diagnosen "sprøytegal"  Kom deg vekk!! 

Man burde bruke ordet psykopat langt mindre og ordet sprøytegal langt mer ;)

Anonymkode: 6fd71...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...