Gå til innhold

Vi elskerhverandre, men stoler ikke på hverandre++(langt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei..

Skal prøve og være kort. Har skrevet ++ i topic fordi jeg vi skrive om litt forskjellig.

Jeg er en mann på 30 som er sammen med ei på 26. Vi har vært sammen i snart ett år.

Vi har hatt ett ganske greit forhold der vi har bodd sammen i 9mnd.

Selvfølgelig har vi hatt diskusjoner som vanlige par har tror jeg, men vi har også hatt en del diskusjoner om sjalusi.

Jeg har selv hatt ett stoort problem med sjalusi tidligere. Men i mitt forrige forhold opplevde jeg at exen min va veldig sjalu.

Tror dette har hjulpet litt fordi jeg er ikke så sjalu lengre nå. (Mulig jeg bare har vokst opp :D)

Men hun har ett veldig problem med tilliten til meg.

Vi bor på landet og hun har ikke førerkort. Hun har ikke venner, fordi hun sier hun ikke vil ha venner.

 Så om jeg vil ut å besøke venner føler jeg omtrent at det blir feil av meg og "etterlate" henne igjen hjemme?

En episode var når jeg skulle besøke en kamerat. Han og kona er gravid og jeg ville ned og hilse på dem en tur.

Dama har truffet kompisen min flere ganger før, men aldri kona hans.

Jeg spør om dama vil være med og besøke dem, men hun sier nei.

Jeg spør hvorfor og sier hun kan bli kjent med kona hans som er kjempehyggelig og som jeg har kjent siden før hun ble sammen med kompisen min.

Dama svarer at hun ikke trenger og bli kjent med "That bitch"

Vi har en diskusjon om dette men ender opp med og legge det bort. Dama sier bare at jeg ikke kan tvinge henne til og bli kjent med noen om hun ikke vil.. Fair fair, men synes det er dårlig at hun kaller henne for "Bitch"

Får som svar at hun kjenner henne jo ikke, så hun kan jo være en "bitch"

Jeg gidder ikke og diskutere mer når jeg får sånne dumme svar så det blir liggende.

Så skal jeg gå ut og dama spør om ikke jeg heller kan dra på besøk til dem dagen etter, fordi hun vil være med meg ikveld.

Greit nok så blir jeg hjemme.

Dagen etter henter jeg henne på jobb, og på vei hjem sier jeg at jeg drar ned til kompisen min etter middag.

Da blir hun helt stille, og spør hvor lenge jeg blir. Sier til henne at jeg ikke vet akkurat, men kommer nok ikke til og snu i døra for å si det sånn.

Men da blir hun sur og spør hvorfor jeg må dra dit idag. Sier til henne at det var hun som spurte om jeg kunne dra idag isteden for igår.

Jeg drar ned til kompisen min og sender henne en snap av bengal katten deres.(Vi er veldig glad i katter)

Får surt svar om at jeg ikke trenger og sende henne skit! Så spør hun hvor lenge jeg blir. Sier at jeg ikke vet enda, men at jeg nettopp har kommet så drar ikke hjem enda.

Hun sender meg flere sure mld hvor hun kaller meg foskjellige stygge ting... Så sier hun at jeg må sende en mld når jeg drar derfra.

Jeg tenker at hun sier vel det for at jeg skal spørre om hvorfor og så skal vi begynne og diskutere over mld. Og det er jeg ikke interessert i når jeg er på besøk. Så jeg sier at ja det skal jeg.

får bare surt svar tilbake.

Etter å ha vært der i to timer drar jeg hjem da de skulle begynne og lage mat og sånn. Sender mld om at jeg reiser hjem men får ikke svar.

Når jeg kommer hjem er det spørsmål om hva vi har gjort og om jeg synes kona hans er pen osv osv..

Dette synes jeg ikke er noe greit, men svarer at vi har egentlig bare snakket og at nei, jeg synes ikke hun er spesielt pen. Hun er kjempe grei og passer perfekt sammen med kompisen min. Men hun er ikke noe annet for meg enn en go venn. Aldri har vi hatt noe som helst annen kontakt heller.

Dette er en episode, ser nå at det blir veldig langt.. Så om dere ikke orker lese mer kan dere bare svare på "Episode1" :P

 

Litt andre ting.

Jeg har stolt på henne tidligere men hun har hatt etter min mening upassende kontakt med andre. Dette har vi snakket om og hun har sagt hun ikke skal gjøre slikt mer,

Hun har, med unntak av en liten periode etter første diskusjon om upassende kontakt med andre, hatt tlf sin med kode som jeg har vist om så jeg har på en måte hatt full tilgang til tlf hennes om jeg vil.

Men dette har ikke vært så interessant iom at jeg har valgt og stole på henne.

Hun bruker mye tid på tlf og det plinger i ett sett av forskjellige lyder til de forskjellige programmene hun har.

Hun har så masse chatte apps og jeg skjønner ikke hva hun skal med alle og hvorfor hun ikke bare snakker med folk på samme "kanal"?

Har skrevet ett innlegg tidligere ang dette. Hun har rundt 2000 venner på facebook og rundt samme antall følgere på Instagram.

Hun har Messenger, WhatsApp, Viber, Kik, Skype, Line, Facebook, Instagram, Twitter + flere jeg ikke vet navnet på.

Klart blir jeg av og til nyskjerrig på hvem hun snakker med og hva som er så viktig at hun sitter klistret i tlf flere timer.

Så nå har hun i en lang tid hatt hemmelig passord på tlf og er veldig påpasselig på tlf og skrur av skjermen om jeg kommer.

Noen ganger lurer jeg på om hun gjør det for at jeg skal reagere og nevne noe, og andre ganger lurer jeg faktisk på om hun skjuler noe.

Hun har fortalt meg om tidligere forhold hun har vært i og fortalt meg (nesten med stolthet) om hvordan hun var utro mot forskjellige folk.

Når jeg spør hva som er forskjellig med meg og de andre, hvorfor hun ikke skal være utro mot meg, svarer hun at det er fordi hun elsker meg. 

Men om jeg spør om hvem hun feks skriver med så vil hun ikke fortelle meg og sier at jeg har ingen rett på å vite hvem eller hva hun skriver på sine private chatter..

jeg har valgt og bare stole på henne.

Men så har det vært to episoder nå i nærmeste tid som har fått meg til og tenke litt mer.

Ene gangen skrev jeg med en kamerat på messenger. Han skrev noe som jeg synes var vittig og lo litt høyt for meg selv.

Vi var på besøk hos en av tantene hennes og vi satt ute med ett bort og dama satt rett over meg. 

Da jeg lo, dro hun tlf ut av hånden min og spurte: Hva er det du ler av? Hvem er det du snakker med?

Jeg sa til henne at det var en kompis og fortalte hvorfor det han skrev var vittig(noe internt)

Hun sa bare "wooow" og himlet med øynene, så jeg sa at det er intern humor og jeg synes det var vittig.

 

Andre episoden skjedde nå på lørdag faktisk. Vi hadde vært ute og kom hjem og jeg lå i senga og kikket igjennom noen snapstories. Dama hadde vært på badet og pusset tenner og når hun kom inn døra, så hun på meg og spurte "Hva gjør du?"

Jeg skrudde av skjermen på mobilen og la den bort(prøvde og late som jeg skjulte skjermen for at hun ikke skulle se) men jeg hadde selvfølgelig ikke gjort noe "Galt"

Hun hoppet på meg og dro tlf ut av hånda mi. "Hva driver du med!?" Skrek hun.

Jeg begynte og le og sa at jeg gjorde ikke noe spesiet, kikket bare på stories på snap av venner.

"Har du sett på masse sexy damer" spør hun. Jeg ler enda og sier nei, jeg bare tullet når jeg latet som jeg skulle skjule skjermen.

"Synes du dette er morro?" spør hun. Jeg sier igjen jeg bare tulla med henne og ler litt.

"La oss se hvor gøy du synes det er og tulle med meg" sier hun og kaster tlf min ut viduet og ned på asfalten ifra andre etasje.

"Sånn, nå vet du at du ikke skal kødde med meg" sier hun. Jeg blir såklart sur og lei og tar på meg klær og går ned for og hente tlf. Er en Iphone 6 plus og den er selvfølgelig helt knust.

Vi har en diskusjon om dette og jeg spør hvorfor hun gjør slikt. Jeg bare kødda med henne. Hun sier hun bare kødda tilbake. Men dette er jo og fysisk ødelegge noe som har verdi.

Hun sier bare at ja, nå kommer jeg vel ikke til og kødde noe mer med henne.

Senere på natta hopper hun på meg i senga og seier jeg ikke må være sur på henne. Hun spør om hun skal be om unnskyldning.

Jeg sier til henne at det er noe hun selv skal gjøre om hun føler for det. Jeg vil ikke at hun ber om unnskyldning kun fordi jeg vil hun skal det. Det må komme  fra henne.

"OK" svarer hun.

Jeg spør om hun ikke synes det var gale det hun gjorde, men nei. Det synes hun ikke. Jeg hadde jo kødda med henne, så da fikke jeg lære at jeg ikke skal kødde med henne.

Sier til henne at det er jo galskap og knuse mobilen min pga dette...

Vi har hatt noen samtaler de siste dagene nå og jeg har sagt til henne at jeg ikke stoler på henne. Hun har lenge sagt at hun ikke stoler på meg, og hun har en innstilling som er som følger.

Hun har flere ganger sagt til meg at jeg kommer nok til og være utro mot henne fordi det er slik alle menn er så da kan hun liksogodt være utro mot meg.

Hun sier at hun ikke bryr seg om hvordan hun er mot meg fordi en dag kommer jeg til og gå fra henne og da må hun tilbake til singelivet og alt blir som før.

Denne innstillingen gjør det selfvølgelig vanskeligere for meg å stole skikkelig på henne. Og det sier jeg.

Svaret hennes er da. Du trenger ikke stole på meg. Jeg ber deg ikke om det.

Jeg sier jeg vet jeg ikke "Trenger" og stole  på henne. Men jeg elsker henne veldig mye og vil gjerne stole på henne. Hun sier hun elsker meg og, men hun stoler ikke på meg.

Jeg sier da at ett forhold uten tillit til hverandre aldri vil gå bra, fordi da vil usikkerheten til hverandre gå overt til sjalusi som igjen vil føre til mer problemer. Spør henne også om hva det er som gjør at hun ikke stoler på meg. Jeg har aldri gitt henne noen grunn til ikke og stole på meg.

Hun sier bare at hun ikke stoler på noen og at jeg er mann. Og alle menn er like.

Jeg spør hva som må til for at hun kan stole på meg, men det har hun ikke noe svar på.

Jeg sier til henne (etter svar jeg fikk fra min tidligere post) at jeg vil i en periode fremover ha full tilgang til tlf hennes. Det betyr ikke at jeg skal snoke på den, men bare det og vite at om jeg eventuelt lurer på noe så er det bare og se. Slik har hun hatt det på min tlf bla.

Hver gang hun har lurt på noe så svarer jeg og viser mld eller text om hun lurer på noe.

Jeg sier at det er ikke noe problem for meg om hun vil se igjennom tlf min, fordi jeg har ingenting og skjule. 

Men hun svarer ikke noe på dette. Virker som hun heller vil skjule det hun har på tlf enn å være i dette forholdet.

Dette blir vist en veldig lang post... Har en ting til jeg ville skrive om, så håper noen iallefall leser alt. Til dere som har lest hit kan skrive "Knust tlf" så vet jeg om dere har orket og lese alt til nå..

Beklager lange posten, men jeg måtte bare få ut litt ting...

Håper noen leser alt og gir innspill på hva dere mener er rett og gjøre i denne situasjonen...

Burde jeg bare dra eller kjempe for dama jeg elsker?

 

TS

Anonymkode: 83085...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Knust telefon. 

Jeg skjønner IKKE at du er villig til å kjempe for det der. Hun virker helt grusom å være sammen med. Jeg skjønner at hun har sine bright sides og, men for en utrolig barnslig måte å håndtere ting på?! Høres ut som du er i et forhold med en 14-åring. Finn deg et ordentlig kvinnfolk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt ærlig så bør du bare dra. Pakk og dra idag. 

Hun er jo helt på vidda og over tid vil hun psyke deg så mye ned at du ikke klarer å komme ut av det. Du vil ende opp som henne - venneløs. Det ønsker du vel ikke??

Hun vil ha kontrollen på deg i begge ender og sånn skal det ikke være.

Reis nå om så er. Ta en dag fri fra jobb, pakk tingene dine og bo hos familie/venner til du finner eget sted å bo

Blir du i det forholdet så kommer du til å klikke totalt en dag og da har det kanskje kommet barn inn i bildet også.

DRA IDAG!!!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. 

Det der hadde jeg ikke giddet. 

Dama de høres umoden og ustabil ut.

Hvorfor så mange apper når hun ikke har venner?

Hvorfor snakke stygt om dine venner?

Jeg ville dratt. Virker ikke som dere er på samme sted i livet eller at hun gir deg glede!

Anonymkode: 78b25...f74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helt forferdelig dame du har. Jeg trodde faktisk det var kødd. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte for å ramse opp alt som er galt med dama di og dette forholdet deres, så jeg lar bare være - hun er så gæren og usympatisk at jeg blir utmattet bare av tanken. Kom deg vekk.

Anonymkode: 8b3c1...98f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er IKKE et sunt og godt forhold! 

Vær så snill og kom deg vekk, jeg får faktisk vondt av å lese hvordan du har det. Ærlighet, tillit og god kommunikasjon er grunnstenene i et forhold og dere har ingen av delene virker det som. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp "that bitch" du. Sorry, TS. Kanskje feil av meg å kalle henne det når jeg ikke kjenner henne, men klarer ikke å holde tilbake, for hun høres ut som en bitch med stor B. 

Løp for livet! Skjønner at du elsker henne, men dette er ikke ditt sirkus. Det skal iallefall ikke være det. Det høres ut som det ligger mye bak her, som hun må få i orden for at dere kanskje skal få et greit forhold. 

Det finnes mange andre damer der ute som vil behandle deg på den måten du fortjener. 

Endret av johma92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama høres jo virkelig ikke god ut. Hun har ingen venner, men chatter med folk hele tiden. Da er det selvfølgelig menn hun chatter med, og jeg kan nesten garantere at hun er utro. Og kom deg vekk fra henne, så raskt du kan. Hvordan tror du det blir hvis dere får barn? Da har hun full kontroll på deg, kommer til å bruke barna for alt det er verdt, du må gi opp hele livet ditt, mens hun kommer til å fortsette å være utro. Og den dama høres gal nok ut, til å lure deg til å få barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Knust telefon". Hun der er voldelig, og det kan bli svært farlig for deg å leve sammen med.

"Alle par kan krangle og være uenige. Det skal likevel ikke være sånn at du er redd eller utrygg når du er sammen med partneren din. Du skal ikke måtte passe på hva du sier og gjør for å unngå at den du er sammen med blir sint. Å være i et forhold skal være trygt. Det skal gå an å være uenige, ha egne meninger og ville noe annet enn den du er sammen med."

Ta politiets test på om du blir utsatt for vold her:
http://www.hvorlite.no/quiz/finner-du-deg-i-for-mye/

Anonymkode: 6fd71...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvaLena skrev:

Ja, helt ærlig så bør du bare dra. Pakk og dra idag. 

Hun er jo helt på vidda og over tid vil hun psyke deg så mye ned at du ikke klarer å komme ut av det. Du vil ende opp som henne - venneløs. Det ønsker du vel ikke??

Hun vil ha kontrollen på deg i begge ender og sånn skal det ikke være.

Reis nå om så er. Ta en dag fri fra jobb, pakk tingene dine og bo hos familie/venner til du finner eget sted å bo

Blir du i det forholdet så kommer du til å klikke totalt en dag og da har det kanskje kommet barn inn i bildet også.

DRA IDAG!!!!!

Enig. Pakk og dra. Ta kontakt med et krisesenter og snakk litt med de der om hva vold er og om hva det gjør med deg.

Anonymkode: 6fd71...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knust telefon.

Dette er veldig trist å lese om. Jeg har vært akkurat som din kjæreste. Det har tatt med 4 år å bli "frisk". Alene. Jeg er enda ikke helt der hvor jeg vil kalle meg kvitt det, men går nå i terapi for å samle resten av dritten. Dette må hun fikse opp i selv og helt uten kjæreste.  

Mange her skriver dritt om kjæresten din og det skjønner jeg for det høres helt sykt ut, men jeg syns veldig synd på henne og alt det vonde hun går igjennom. ( Og deg selvfølgelig). Jeg forstår henne så godt. Men det er ikke et sunt forhold og du burde vurdere det sterkt å gå fra henne. Da vil hun kanskje skjønne at dette ikke er greit og at hun sliter en del psykisk. Mitt forrige forhold gikk i dass etter 2,5 år som dette og jeg var så letta selv da jeg "slapp å oppføre meg" sånn. Jeg slapp å være bekymret hele tiden og det var da jeg begynte å innse hvor mye jeg selv sleit. Da var jeg singel en god stund for å prøve å "finne meg selv". Tok som sagt 4 år og litt til. Så om du ikke går nå så har du mange vonde år fremover :(

Sender mange gode klemmer! 

Anonymkode: 71f14...7d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg aldri holdt ut. Hadde vært en ting om hun var klar over at hun var sykelig sjalu, og villig til å jobbe med det. Men det virker som hun prøver å isolere deg og tråkke deg ned, og det syns jeg ikke du skal godta. 

Endret av Elliespelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres fryktelig manipulerende og kontrollerende ut.. ikke ei jente jeg hadde satset på å bygge et liv videre med.

Anonymkode: 41046...ec8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres forferdelig ut å være sammen med. Det er ikke grei oppførsel å reagere på den måten hun gjør. Synes også det var unødvendig av deg å skjule skjermen på mobilen din, men uansett helt uakseptabelt av henne å kaste den.

Det første jeg tenkte på angående henne og hvorfor hun ikke stoler på deg: "På seg selv kjenner man andre"

 

I et forhold ønsker man hverandre det beste. Hvis partneren ønsker å dra på besøk, gjøre noe, dra på noe, så ønsker den andre ham/henne godt og vil at partneren skal hygge seg. Det virker ikke som dette i deres forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et kasus. Det finnes massevis av hyggelige og snille damer der ute, du trenger ikke å ta til takke med noe sånt noe. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortjener du virkelig ikke bedre, TS? Hva i all verden er det du elsker ved dette mennesket? Hun er en kontrollerende, manipulerende, ustabil type, og du kommer garantert til å finne deg en bedre dame bare du går utafor døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg hadde heller funnet meg en bra dame som var mer i vater, hun virker jo helt sprø... Vil du leve slik som dette? Dame som blir sur hver gang du skal gjøre et eller annet og melder seg helt ut. Nok av damer der ute. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste alt og dette er et usunt forhold som antagelig ikke kommer til å bli bedre enn det er akkurat nå. Forandrer det seg, så blir det til det verre. Jeg anbefaler deg å avslutte forholdet og ikke gå tilbake igjen uansett hva hun måtte gjøre for å få deg til å snu. Vær singel en stund før du går videre til et nytt forhold. Få alt gammelt gruff ut av systemet ditt før du inviterer ei ny dame inn i livet ditt. Håper at du finner deg ei hyggelig og mentalt frisk jente. Forhold blir mye bedre da. Lykke til videre. :) 

Anonymkode: c27cd...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...