Gå til innhold

Cocosa - verdt pengene? - Hva brukes det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne kokosoljen imorgen, har hørt den skal være bra til mye rart. Noen som vet hva? 

Anonymkode: 42fef...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Om du har tendenser til å få kviser/tette porer, er kokosolje lurt å holde seg unna, for mange finner kokosolje poretettende. Jeg forsøkte selv kokosolje (RMS Beauty) som sminkefjerner i en periode, men jeg taklet ikke lukta, og syntes ikke den fjernet mascara særlig godt.

Visstnok skal kokosolje være bra som hårkur dersom håret er tørt, men den kan strippe farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosolje fungerer utrolig bra som hårkur. Selv bruker jeg det kun til håret og eventuelt tørre albuer. 
Kjøpte min kokosolje på en innvandrerbutikk for mye billigere penge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. august 2016 at 9.32, Honesty skrev:

 Om du har tendenser til å få kviser/tette porer, er kokosolje lurt å holde seg unna, for mange finner kokosolje poretettende. Jeg forsøkte selv kokosolje (RMS Beauty) som sminkefjerner i en periode, men jeg taklet ikke lukta, og syntes ikke den fjernet mascara særlig godt.

Visstnok skal kokosolje være bra som hårkur dersom håret er tørt, men den kan strippe farge.

Dette gjelder hovedsakelig raffinert kokosolje, Cocosa finnes også som "extra virgin" (uraffinert, grønn etikett) som fungerer mye bedre på huden enn den raffinerte. 

Anonymkode: c12a8...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker den som fuktighetskrem på hele kroppen, inkludert ansiktet. Fungerer helt perfekt for meg iallefall.

Også bruker jeg den av og til i håret mitt og av og til i matlaging. For ordens skyld: ja, jeg bruker forskjellige krukker til hver sin ting. :opplyser:

Har hørt mange gode erfaringer om at det kan brukes som barberingsskum, massere inn i hodebunnen for å forbedre hårveksten, fjerne sminke og hjemmelagde skrubber, bare for å nevne noen eksempler på bruk. Her er en link til en laaang liste. 

Så for å svare på hovedspm. ditt: ja, jeg vil personlig si det er verdt pengene. Kan godt hende billigere merker er minst like god, men kjøper selv som oftest Cocosa pga. det er lettest å få tak i. Har forøvrig ikke merket forskjell de gangene jeg har kjøpt andre merker. Men pass på at det er Extra Virgin/uraffinert du kjøper og ikke raffinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nesten daglig Cocosa extra virgin, hovedsakelig som ingrediens i hudpleie. Har også prøvd andre tilsvarende typer til omtrent samme pris, bruker Cocosa fordi det finnes "overalt". Synes egentlig ikke det er så dyrt, det er ganske drøyt i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Cocosa havnet i søpla... Kjøpte den for å lage hudpleieprodukter sammen med uraffinert sheasmør, avokadosmør og appelsinsmør, men etter en (heller mislykket) runde på kjøkkenet fikk mannen nok av lukta. 

Anonymkode: fb6da...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min Cocosa havnet i søpla... Kjøpte den for å lage hudpleieprodukter sammen med uraffinert sheasmør, avokadosmør og appelsinsmør, men etter en (heller mislykket) runde på kjøkkenet fikk mannen nok av lukta. 

Anonymkode: fb6da...eeb

Lukter jo godt, kokosen i hvert fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...