Gå til innhold

Dere som var langtidsprøvere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Dere her inne som har vært langtidsprøvere, hvor mange PP tok det før du ble gravid? Fikk dere det til på egenhånd eller måtte dere ha hjelp?

- Har dere andre graviditeter bak dere? Tok disse også like lang tid?

Anonymkode: 41462...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Dere her inne som har vært langtidsprøvere, hvor mange PP tok det før du ble gravid? Fikk dere det til på egenhånd eller måtte dere ha hjelp?

- Har dere andre graviditeter bak dere? Tok disse også like lang tid?

Anonymkode: 41462...6ec

Kan du spesifisere hva du definerer som langtidsprøver?

For oss tok det 9 måneder/10 på før det klaffet. Det var førstemann. Har foreløpig bare 1.

Selv om alt innenfor et år er normalt gikk jeg allikevel og tenkte mye og bekymret meg om det var noe galt med meg eller han hver gang testene viste negativt. Om man leser seg opp på sannsynligheten for klaff hver måned er det en mager trøst. Det er tross alt bare et lite vindu som man må treffe på, samt er det bare 25% av de befruktede eggene som fester seg igjen. 

Anonymkode: e6205...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du spesifisere hva du definerer som langtidsprøver?

For oss tok det 9 måneder/10 på før det klaffet. Det var førstemann. Har foreløpig bare 1.

Selv om alt innenfor et år er normalt gikk jeg allikevel og tenkte mye og bekymret meg om det var noe galt med meg eller han hver gang testene viste negativt. Om man leser seg opp på sannsynligheten for klaff hver måned er det en mager trøst. Det er tross alt bare et lite vindu som man må treffe på, samt er det bare 25% av de befruktede eggene som fester seg igjen. 

Anonymkode: e6205...5f8

Alt over ett år regnes som lang tid vil jeg tro fordi det er da man kan få hjelp. 9-10 mnd er egentlig helt normalt. 

Anonymkode: 9470b...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år og til slutt prøverør 😊 venter tvillinger om noen uker😀

Anonymkode: ee251...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel egentlig ingen prøveperioder da jeg aldri hadde eggløsning (men hadde mensen annenhver uke), så hver syklus gikk til å håpe at det ble en prøveperiode. Gravid etter 13 mnd, da lyktes vi med prøverør på første forsøk (gikk privat). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første tok det 18 mnd (med ganske intens prøving) før vi fikk klaff. Med nr to klaffet det på første forsøk, men endte i MA. Deretter klaffet det igjen på første forsøk etter MA, noe som resulterte i en baby. Etter det ble jeg enda en gang gravid, helt uplanlagt, i noe vi trodde var en sikker periode. (Første og eneste gang vi har tatt sjansen i en såkalt "sikker periode"). Så etter å ha slitt ganske mye med å få til førstemann, er jeg nå plutselig tydeligvis blitt superfruktbar :overrasket: 

 

Anonymkode: 2dfe8...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann brukte vi 13 mnd på å bli gravid, hadde syklusser opp til 50 dager og helt ned i 26. Var hos legen etter 11 mnd og fikk avtalt at hvis jeg ikke ble gravid innen avtalt dato skulle vi bli henvist videre. Da ble jeg gravid :) 

Andremann satt før jeg fikk mensen tilbake etter pille slutt. :) 

Anonymkode: 4637a...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt 3-4 år her. Ble gravid etter ca 6 mnd som endte i SA også etter ca 2 år etter det hadde vi ett prøverør som ikke gikk. Men helt uventa nå så ble vi det helt naturlig er kun 6 uker på vei men håper det sitter. 

Anonymkode: 9acff...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 1,5 år med prøving, men hadde ingen regelmessig mens, så husker ikke hvor mange "PP". Jeg var gjennom kikkhulloperasjon i oktober i fjor, og i januar i år bestemte vi oss for å slutte å prøve. Jeg gikk ikke på prevansjon, men vi prøvde heller ikke. Har aldri vært gravid før heller. 

I mai måned, til min store overraskelse- stod jeg med positiv test i hånda og er nå 20 uker på vei ! :) 

Det var ikke før februar/mars i år syklusen ble stabil, og etter det funket tydligvis resten av kroppen også😅😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10år og har ennå ikke fått barn. X-antall prøverør har det blitt, men har ennå ikke gitt opp håpet😊 

 

Anonymkode: 3995a...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år. Lykkes med første prøverørsforsøk.

Anonymkode: db104...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. ICSI- lyktes på andre forsøk etter 17 mnd som prøvere

2. Ble gravid på egenhånd etter å ha prøvd i 6 mnd. Mistet relativt fort. Ble gravid igjen 2 mnd etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble plutserlig gravid av oss selv etter 2 år. Venter nr. 1 i desember :) 

Anonymkode: 9badf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 2 år og et mislykket prøverørsforsøk. Måneden etter prøverørsforsøket klaffet det plutselig av seg selv. Tok slimløsende hostesaft (kjerringråd) måneden det klaffet, men vet ikke om det har noe å si. 

Anonymkode: 82268...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 2 år på å bli gravid med første, så to år med prøving for å bli gravid med andre. Begge er lagd på gamlemåten. 

Anonymkode: 73c46...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tok 4 og 1/2 år. Hadde tre SA på veien. Usikker på om det var (enda) en Provera-kur eller omlegging til lavkarbo-kosthold som fikk det til å klaffe. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte noen år inkludert tre IVF uten å lykkes. Deretter spontant gravid uten egentlig å prøve. Andremann kom vel etter sånn 5-6 pp, mens tredjemann kom før vi egentlig hadde bestemt oss for om vi ville ha en til (men Guri Malla hvor glade vi er for at vi fikk ham!).

Anonymkode: 02bb4...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...