Gå til innhold

Helt lost i sminkeverdenen, noen som vil hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Håper dere har hatt en suuper mandag :-D

Som overskriften kanskje tilsier, så strever jeg sånn med å finne riktig makeup. Trenger egentlig alt nytt innen sminke.. Jeg har tørr hud og opplever at foundationen flaker seg, noe som er svært irriterende. Har i tillegg dype porer samt noen kviser, så trenger en foundation som dekker _bra! (har sett på Kat Von D sin, den ser bra ut, meen??) Den må også tåle varme da jeg flytter til varmere strøk. Trenger også primer, concealer, mascara og pudder... Har sett på Anastasia contour kit, men noen sier det er waste of money. Gosh, har prøvd å finne produkter i flere uker, men drukner i alle merkene og alle anbefalningene! Håper noen flinke sjeler kan hjelpe meg, jeg gråter snart her haha. Takk, tuusen takk, på forhånd:hjertesmil:

Anonymkode: 336ce...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg tenker er at du absolutt bør fokusere på å bli kvitt tørrheten i huden din, før du legger tusenvis inn i sminke! Jeg kan varmt anbefale deg en gruppe på facebook som heter Koreansk Kosmetikk, her får du mange gode råd, samt du kan kjøpe en hel HAUG med knallgode, rimelige hudpleieprodukter! :) Sånn jeg opplevde det var plutselig ikke behovet for sminke like stort når jeg først fikk kontroll på huda!

Ellers kan jeg tipse om disse produktene jeg bruker til daglig; 

- Smashbox Photo Finish Color Correcting Foundation Primer
- Dior skin Forever Fluid Foundation
- The Balm bahama mama solpudder
- The Balm Mary-Lou manizer highlighter 
- Anastasia Brow Powder Duo
- Lancôme Hypnôse Doll Eyes Mascara 

 

Lykke til på jakten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arianna skrev:

Det første jeg tenker er at du absolutt bør fokusere på å bli kvitt tørrheten i huden din, før du legger tusenvis inn i sminke! Jeg kan varmt anbefale deg en gruppe på facebook som heter Koreansk Kosmetikk, her får du mange gode råd, samt du kan kjøpe en hel HAUG med knallgode, rimelige hudpleieprodukter! :) Sånn jeg opplevde det var plutselig ikke behovet for sminke like stort når jeg først fikk kontroll på huda!

Ellers kan jeg tipse om disse produktene jeg bruker til daglig; 

- Smashbox Photo Finish Color Correcting Foundation Primer
- Dior skin Forever Fluid Foundation
- The Balm bahama mama solpudder
- The Balm Mary-Lou manizer highlighter 
- Anastasia Brow Powder Duo
- Lancôme Hypnôse Doll Eyes Mascara 

 

Lykke til på jakten! :) 

Jeg anbefaler også The balm Bahama mama som solpudder (og contour), mary lou manizer og lancome hypnose doll eyes mascara! Favoritten. Ellers så anbefaler jeg Anastasia sin dipbrow pomade og liquid lipsticks, de er best! Nyx har også fine liquid lipstick. Er også veldig fornøyd med photo finish primer fra smashbox og setting spray fra Mac. Synes egentlig at contour kitet fra abh er litt waste, liker ikke så godt fargene utenom banana pudderet, det liker jeg å sette concealeren med under øynene. Og angående concealer, NARS og Mac sine er bra! 

Hilsen sminke guri hehe

Anonymkode: 4e922...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde velge en foundation som er for tørr hud. Jeg bruker MAC sin Mineralize moisture foundation og er veldig fornøyd med den. MAC Pro Longwear concealer er veldig god og dekkende, Urban Decay Naked skin weightless concealer også veldig god, føles ikke så tung som MAC sin, men begge er mine favoritter. Vil også anbefale MAC Mineralize skinfinish pudder. Fin glød, og føles ikke tungt og tørt på huden. Skriver også under på The Balm sitt Bahama Mama! Og min favorittmascara er faktisk Maybelline Lash sensational. 

Bare å spørre om du lurer på noe, har tørr hud som deg, og elsker sminke 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel vitalumiere er også kjempegod for tørr hud hvis du har lite å dekke og liker glød!

Liker best Armani og Urban Decay sine puddere, men har hørt at Laura Mercier sitt translucent er superbra.

Maybelline har desidert de beste mascaraene, har prøvd omtrent alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare Urban Decay. Kjempebra kvalitet, og også dyrevennlige produkter, som er et pluss (Det kan man ikke si om de andre merkene, og i hvert fall ikke korea-sminke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Eg trur du bør vente med å kjøpe produkt til du har flytta til varmare strøk, eg. Det kan godt vere at huda di vil te seg annsleis når du kjem i varmen. Sjølv har eg dehydrert hud, og slit med det same - at foundationen flakar seg. Men i varmt klima har eg ikkje det problemet, og eg kan bruke heilt andre produkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/31/2016 at 8.53, Tigress skrev:

Eg trur du bør vente med å kjøpe produkt til du har flytta til varmare strøk, eg. Det kan godt vere at huda di vil te seg annsleis når du kjem i varmen. Sjølv har eg dehydrert hud, og slit med det same - at foundationen flakar seg. Men i varmt klima har eg ikkje det problemet, og eg kan bruke heilt andre produkt. 

Støtter og denne! Kjøp deg god fuktighetskrem til huden. I første omgang ville jeg droppe alt Dior, Chanel, Armani osv. Det finnes mange gode produkter til en brøkdel av prisen. Se på youtube og søk på foundation til tørr hud. Hvis du ikke har mye peiling trenger du heller ikke noe contour cit eller pudder. En fin blush, maskara og en øyenbrynspenn er egentlig det eneste du trenger annet enn foundation i første omgang. 

Anonymkode: 9b394...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...