Gå til innhold

Ny i dating-verden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på date om en ukes tid og kjenner jeg er så nervøøøøs:hoppe:Vi skal ut å ta et glass vin, men jeg har noen spørsmål; 

- Er det ok å møte opp ti minutter tidligere for å finne en fin plass til oss, og kjøpe et glass vin før han kommer, eller er det rart? Skal ikke drikke det altså, men vil ha det klart til han kommer så han kan kjøpe til seg selv :) Da slipper jeg det stresset med at vi skal finne plass og betaling 

-Er det greit å avvente å ta kontakt etter daten? Jeg hater spill, men siden jeg tok initiativ til daten så vil jeg ikke være for pågående. Se om han tar kontakt etterpå, og deretter ta det som det kommer.

- Hva tenker dere på med dating? Tips? :) 

Anonymkode: 446dd...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, du kan jo godt gjøre det. Selv om du kanskje kan komme til å virke litt veldig ivrig når du sitter der klar? Det er vel kanskje mer vanlig å møtes ved inngangen og så finne en plass sammen? Det er jo ikke noe problem å si at du vil betale for vinen selv.

Det der med å vente med å ta kontakt etter daten syns jeg er litt tullete. Jeg syns man skal gjøre som man føler for. Om daten går veldig bra så kan det jo faktisk tenkes at dere avtaler en ny date der og da. Og om det ikke klaffer så sier man det der og da, eller i en melding rett etterpå. Hvis ny date ikke blir avtalt, men du gjerne vil møte han igjen, så ville jeg nok sendt en melding og takket for hyggelig date senest dagen etter, og så kanskje foreslått å møtes igjen ganske raskt.

Sist gang jeg datet en ny så avsluttet vi daten med en klem, og han sa at han gjerne ville møte meg igjen hvis jeg ville. Og det ville jeg (dette var en mandag). Vi avtalte å møtes på fredagen. Men etter litt meldinger i etterkant så endte vi opp med å møtes på onsdagen også.:fnise: Føler man at kjemien er der så syns jeg ikke man skal være redd for å kjøre på.

Anonymkode: e3568...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, du kan jo godt gjøre det. Selv om du kanskje kan komme til å virke litt veldig ivrig når du sitter der klar? Det er vel kanskje mer vanlig å møtes ved inngangen og så finne en plass sammen? Det er jo ikke noe problem å si at du vil betale for vinen selv.

Det der med å vente med å ta kontakt etter daten syns jeg er litt tullete. Jeg syns man skal gjøre som man føler for. Om daten går veldig bra så kan det jo faktisk tenkes at dere avtaler en ny date der og da. Og om det ikke klaffer så sier man det der og da, eller i en melding rett etterpå. Hvis ny date ikke blir avtalt, men du gjerne vil møte han igjen, så ville jeg nok sendt en melding og takket for hyggelig date senest dagen etter, og så kanskje foreslått å møtes igjen ganske raskt.

Sist gang jeg datet en ny så avsluttet vi daten med en klem, og han sa at han gjerne ville møte meg igjen hvis jeg ville. Og det ville jeg (dette var en mandag). Vi avtalte å møtes på fredagen. Men etter litt meldinger i etterkant så endte vi opp med å møtes på onsdagen også.:fnise: Føler man at kjemien er der så syns jeg ikke man skal være redd for å kjøre på.

Anonymkode: e3568...25d

Takk for svar! 

Enig at det kan virke litt overivrig. Da kommer jeg heller tidsnok og venter inne på han hvis han er litt senere, så kan vi bestille sammen. Synes det er så kleint å bli påspandert, men også å avvise et forslag om at han tar reningen, så da tar vi heller en runde hver om det skjer. 

Igjen, jeg liker ikke å spille, men må spørre fordi jeg ønsker å være bevisst på hvilke signaler jeg sender ut. Vil ikke være for pågående i og med at jeg ba han ut. Om vi ikke avtaler noe samme kveld, så sender jeg nok en melding løpet av morgendagen. Samtidig er ballen på hans side, så han får ta initiativ om det skal bli noe videre, tenker jeg? :) 

Anonymkode: 446dd...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...