Gå til innhold

Plakater med selskapets verdigrunnlag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På jobben min rulles det nå ut et prosjekt hvor det monteres store plakater på alle ansattes kontorer. 

Plakatene viser verdiene til selskapet - ærlighet, tillit og kvalitet og er veldig forseggjort med proff font og store bilder  

For min del gir dette meg assosiasjoner til ensretting, propaganda og kald krig. 

Jeg opplever kontoret mitt som en arbeidsplass som er min sone. Jeg vet jeg er på jobb men synes dette er både nedlatende og veldig gammeldags. 

Er jeg hypersensitiv ?

Anonymkode: a1313...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg hypersensitiv ?

Anonymkode: a1313...c19

Du er nok litt i overkant sensitiv vil jeg si.

Anonymkode: 41339...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På jobben min rulles det nå ut et prosjekt hvor det monteres store plakater på alle ansattes kontorer. 

Plakatene viser verdiene til selskapet - ærlighet, tillit og kvalitet og er veldig forseggjort med proff font og store bilder  

For min del gir dette meg assosiasjoner til ensretting, propaganda og kald krig. 

Jeg opplever kontoret mitt som en arbeidsplass som er min sone. Jeg vet jeg er på jobb men synes dette er både nedlatende og veldig gammeldags. 

Er jeg hypersensitiv ?

Anonymkode: a1313...c19

Høres litt slitsomt ut, ja. Vi fikk også beskjed om å ha selskapets verdier synlig på kontoret for noen år siden, men det var i kredittkortstørrelse. Ikke noe problem det. Men en svær plakat? Drøyt. Håper det er mulig å plassere seg med ryggen til. :fnise:

Anonymkode: 112e6...aed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått nytt kostebinderi på toppen på jobb, dette har medført en haug med nye plakater og planer. Kampanjer som ruller og går over en lav sko. Velkommen til "moderne lederskap" eller noe i den duren.

 

Kan jo bli bra da, er ikke helt supernegativ ;) Avventer resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.8.2016 at 15.13, AnonymBruker skrev:

På jobben min rulles det nå ut et prosjekt hvor det monteres store plakater på alle ansattes kontorer. 

Plakatene viser verdiene til selskapet - ærlighet, tillit og kvalitet og er veldig forseggjort med proff font og store bilder  

For min del gir dette meg assosiasjoner til ensretting, propaganda og kald krig. 

Jeg opplever kontoret mitt som en arbeidsplass som er min sone. Jeg vet jeg er på jobb men synes dette er både nedlatende og veldig gammeldags. 

Er jeg hypersensitiv ?

Anonymkode: a1313...c19

Nei, syns ikke du er hypersensitiv. Vi har hatt dette i mange år og det kommer alltid nye verdier ved eierskifte men felles for de alle er at det er intetsigende oppgulp av selvfølgeligheter. I tillegg til plakater og masseprodusert billig dritt som skal deles ut til alle ansatte (for så å havne i søpla snarest) skal bedriften bruke penger på seminarer og happenings etc som er relatert til disse verdiene.

Jeg har aldri sett at de ansatte som er i manko på en eller flere av verdiene ta det innover seg så det blir egentlig bare provoserende at så mye arbeidstid skal gå med til dette når man ikke ser en ende på det arbeidet som bedriften faktisk tjener penger på.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, visp skrev:

Nei, syns ikke du er hypersensitiv. Vi har hatt dette i mange år og det kommer alltid nye verdier ved eierskifte men felles for de alle er at det er intetsigende oppgulp av selvfølgeligheter. I tillegg til plakater og masseprodusert billig dritt som skal deles ut til alle ansatte (for så å havne i søpla snarest) skal bedriften bruke penger på seminarer og happenings etc som er relatert til disse verdiene.

Jeg har aldri sett at de ansatte som er i manko på en eller flere av verdiene ta det innover seg så det blir egentlig bare provoserende at så mye arbeidstid skal gå med til dette når man ikke ser en ende på det arbeidet som bedriften faktisk tjener penger på.

 

Uff, du liker ikke forandringer eller nye impulser høres det ut som?

Anonymkode: 21163...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Uff, du liker ikke forandringer eller nye impulser høres det ut som?

Anonymkode: 21163...5c5

Haha, vi er mange som tenker på samme måten når det gjelder "verdiene". Det har ikke så mye med forandringer eller nye impulser å gjøre. Det er ikke innenfor dette feltet motivasjon finnes. Men ja, jeg er veldig negativ til akkurat dette TS tok opp.

Jeg ser en tendens på jobben til at det er de som har mest å gjøre som er mest negative til dette også- tror det bare blir ekstra meningsløst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, du liker ikke forandringer eller nye impulser høres det ut som?

Anonymkode: 21163...5c5

Ironien er jo at disse tingene skjelden fører med seg endringer. Ekte endring får man ved aktiv ledelse, plakater med verdier på er i de aller fleste tilfellene bare kosmetisk. Og derfor meningsløst og sløs av ressurser. Forstår godt at sånne kampanjer oppleves som pinlig og frustrerende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, du liker ikke forandringer eller nye impulser høres det ut som?

Anonymkode: 21163...5c5

Jeg har aldri opplevd at en slik kampanje har ført til noe som helst annet enn bortkastet tid og masse søppel. Jeg er den første til å ta i bruk ny programvare og er veldig positiv til nye rutiner, men slike kjerneverdi-kampanjer kan jeg spare meg for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...