Gå til innhold

Noen som kan lese mr rygg? (Bilde)


Gjest LadyAntebellum

Anbefalte innlegg

Gjest LadyAntebellum

Hei! Jeg sliter med isjias og var nettopp på mr. Fikk med meg cd rom men aner ingenting om hva de som tok bildene fant i dette her enda. Noen som har peiling på hva dette ser ut som? Dette er nedre del av korsryggen

image.jpeg

Endret av LadyAntebellum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent på radiologirapporten, Det er vanskelig å gi noen konklusiv informasjonfra ett enkelt bilde hvor du ikke kan justere parametre. Svar du får her på bakgrunn av dette enkeltbildet vil ikke være til særlig stor nytte for deg.

Anonymkode: d442b...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Jeg forstår det, jeg er bare svært nysjerrig på hva som forårsaker disse smertene. Dessuten er det ikke slik at jeg tar eventuelle innspill for god fisk. Jeg vil selvsagt bare høre hva noen tror før jeg får rapporten med den faktiske konklusjonen.

Endret av LadyAntebellum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt bilde av bildet med telefon eller noe og lagt det inn her? Siden det er så utrolig dårlig kvalitet. Får jo vondt i øynene av å se på det i mer enn 10 sek. 

Anonymkode: bc7c6...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg... (ikke nedlatende ment).

Dette må du jo spørre en kyndig om. Legen din, MRsenteret. Vi her kan ikke tolke slike bilder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er leger som kan tolke mr-bilder. Vi andre på kg ser i beste fall at det er et haleben der, og at det ser litt ujevnt ut ved de sakrale virvlene. Men hva det betyr, kan ikke jeg si noe om.

Anonymkode: 5cdc9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiologer med spesialkompetanse på MR bilder er det som tolker MR bilder. De sitter ikke på kg og tolker kopibilder. 

Anonymkode: 482db...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LadyAntebellum skrev:

Tok bilde av dataskjermen

Ja, da er det ikke rart at det ikke går an å se på bildet uten å myse! Jeg er ikke lege for å understreke det, men synes det ser ut som en prolaps jeg da.

Anonymkode: bc7c6...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er det ikke rart at det ikke går an å se på bildet uten å myse! Jeg er ikke lege for å understreke det, men synes det ser ut som en prolaps jeg da.

Anonymkode: bc7c6...7b1

Oh, please! 

Det kan du slett ikke se..fordi som du sjøl sier...

Du er ikke lege.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig og få litt dialog her med noen om dette. Den som har hatt isjias smerter vet hvor frustrerende of hemmende det er og gå sånn.. Jeg ber bare om litt hjelp her, om det så bare er spekulering på hva det ser ut som. Jeg har så utrolig vondt. Helt jævlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LadyAntebellum skrev:

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig og få litt dialog her med noen om dette. Den som har hatt isjias smerter vet hvor frustrerende of hemmende det er og gå sånn.. Jeg ber bare om litt hjelp her, om det så bare er spekulering på hva det ser ut som. Jeg har så utrolig vondt. Helt jævlig. 

Det har ingen hensikt. Hvorfor vil du ha svar som er spekulative og sannsynligvis gale? Hvorfor vil du ha ukvalifisert synsing? Jeg har all respekt og sympati for dine smerter, men jeg vil ikke spekulere i noe ut fra et dårlig gjengitt bilde. Du må være tålmodig inntil svaret kommer, og trenger du smertelindring i ventetiden, må du ta det opp med legen din.

Det du ber om er ikke hjelp for deg.

Anonymkode: d442b...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingen hensikt. Hvorfor vil du ha svar som er spekulative og sannsynligvis gale? Hvorfor vil du ha ukvalifisert synsing? Jeg har all respekt og sympati for dine smerter, men jeg vil ikke spekulere i noe ut fra et dårlig gjengitt bilde. Du må være tålmodig inntil svaret kommer, og trenger du smertelindring i ventetiden, må du ta det opp med legen din.

Det du ber om er ikke hjelp for deg.

Anonymkode: d442b...759

Jeg ser ikke at det skal være noe problem når det spekuleres på veldig mye her på kg. Stort sett uten noen vedlegg. Jeg har ihvertfall bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, LadyAntebellum skrev:

Jeg ser ikke at det skal være noe problem når det spekuleres på veldig mye her på kg. Stort sett uten noen vedlegg. Jeg har ihvertfall bilde

Problemet er at slike svar bare vil bidra til å feste tankemønsteret ditt i retninger som kan være gale, og det gjør intet godt for deg i videre behandling. Jeg skjønner frustrasjonen din, men det er både uetisk og uforsvarlig å begi seg ut på å tolke noe ut av det du vedlegger, og uten noen kjennskap til din situasjon.

Dette er og blir en oppgave for lege og radiolog, og det må du dessverre bare avfinnne deg med. Svaret kommer, du får det bare ikke akkurat nå.

Anonymkode: d442b...759

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Oh, please! 

Det kan du slett ikke se..fordi som du sjøl sier...

Du er ikke lege.

Nei, jeg er ikke lege, men jeg kan like fullt si at jeg synes det ser ut som en prolaps. MR og CT og RTG-bilder er som oftest ikke rakettforskning, og jeg har sett en god del slike bilder :) 

Jeg har aldri prøvd å få det til å se ut som at jeg er utdannet lege, så hva kommer denne "oh please" greiene fra? Man kan da i grunn ha litt erfaring uten å være lege. Jeg prøver å hjelpe TS.

Anonymkode: bc7c6...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De to nederste skivene er sorte kontra de hvite skivene. 

Gjetter på en prolaps L5-S1. 

Anonymkode: 853a6...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får denne tråden stå? Det er kun leger som er kvalifisert til å gi en faglig vurdering, og det kan man heller ikke utgi seg for å være på dette diskusjonsforumet. Å synse i øst og vest er uforsvarlig og uetisk og vil ikke gjøre TS noe godt. 

Anonymkode: 15921...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Jeg spør ikke om legemiddelråd, og skriver heller ikke at jeg vil ta livet av meg - så ser ikke problemet med at tråden får stå? Jeg ber om at andre  som kanskje selv har opplevd noe lignende selv har innspill eller andre som har erfaring med mr bilder. Selvsagt skal jeg også vente på rapporten fra radiologen, jeg er jo ikke dum i hodet heller. Takk til dere som svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...