Gå til innhold

Fryse kjøtt i porsjoner


Nuttery

Anbefalte innlegg

Fikk tips av ei venninne om å legge matpapir mellom f.eks koteletter når man fryser det. Da var det bare å "slå" pakka i benken, så løsnet alle fra hverandre og det var bare å ta ut en.

Har nå stått og dælja i benken som bare det, men det sitter jo bom fast... Papiret mellom har jo blitt vått av kjøttet (tenkte ikke på dette da jeg sto og ordnet til), så alt er jo fryst til en stor klump... Ser ut som jeg må ta opp hele pakken og tine det for å få det fra hverandre.. Er jo alt for mye til meg.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til neste gang: Bruk to lag matpapir. Da er det lettere å dytte dem fra hverandre med en kniv om de fryser sammen.

Anonymkode: f1ec2...a5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepapir eller stekepapir. Enklest er ta en kniv mellom og brekke de fra hverandre. Eller bare pakk en og en inn i plastfolie eller pose. 

Anonymkode: 924d2...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pakker vi inn slike ting i brødposer/fryseposer :)

Anonymkode: 34db8...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bakepapir eller stekepapir. Enklest er ta en kniv mellom og brekke de fra hverandre. Eller bare pakk en og en inn i plastfolie eller pose. 

Anonymkode: 924d2...a4b

Hva er forskjellen? Kan ikke si jeg har sett begge deler samtidig i en butikk noen gang (kan faktisk ikke huske å ha sett noe som heter stekepapir i det hele tatt, bare hørt/sett det omtalt), og har bare gått ut ifra at det er forskjellige navn på samme ting. 

Anonymkode: 4add1...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang ligge du koteletter på et brett med bakepapir under, 1 og 1 , og sette i fryseren.  Når alt er frøsne, legge de opp i en plastpose. Da fryser de ikke sammen. 

Endret av Outlander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Outlander skrev:

Neste gang ligge du koteletter på et brett med bakepapir under, 1 og 1 , og sette i fryseren.  Når alt er frøsne, legge de opp i en plastpose. Da fryser de ikke sammen. 

Jeg hadde aldri fått et stekebrett i fryseren. Kanskje en tallerken, men det blir jo litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget med matpapir/bakepapir må være dobbelt og være såpass sort at kjøttbitene ikke kommer i kontakt med hverandre. Pass på at kjøttet ikke blir presset sammen når det fryser, men bare ligger løst oppå hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...