Gå til innhold

Kjærester på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min fikk seg fb for et og halvt år siden.  Vi har vært sammen over 12 år,  men han nekter å sette i et forhold når jeg har spurt om han kan gjøre det etter at flere ukjente jenter lurer på hvem han er og i tillegg hatt kontakt med en ex bak min rygg som han ikke har hatt kontakt med hele tiden vi har vært sammen disse årene (møtt henne ala hatt hun på besøk når jeg ikke har vært der osv. Skrevet veldig klissete flørtekosemeldinger osv. Og nektet å slutte å kontakte henne osv) (jeg er ikke på fb). Nå lover han å ikke ha kontakt. Synes det er greit at det står i et forhold slik at det ikke er noe å misforstå når folk ser profilen hans. Men men..  Skjønner at folk som bor på fb og bytter forhold heletiden ikke gidder å ha noe på infoen om sivilstatus, men oss som har vært sammen i mange år så skjønner jeg ikke hva som er så farlig. 

Anonymkode: efdef...069

Enig. Og man må ikke ha navnet, kun at man står i ett forhold.

Anonymkode: 3eae1...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, kattepusen skrev:

Man kan velge å IKKE ha noe status i det hele tatt da :)For morsomt, siden jeg er i et Dom/sub forhold, har jeg satt det som "det er komplisert", mens Kjære ikke har noe :) Funker for oss, da vi ikke ser vitsen med å dele livene våre på fb. Vi har real life til sånn, og det er sånn våre venner og familie har fått vite det. 

1. Er ikke det det minst kompliserte forholdet av de alle?

2. Finnes virkelig den valgmuligheten enda?

(Kjenner forresten en som går fra det ene "It's complicated" til det neste, så det er kanskje like greit?)

:) 

Anonymkode: d5c5f...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

1. Er ikke det det minst kompliserte forholdet av de alle?

2. Finnes virkelig den valgmuligheten enda?

(Kjenner forresten en som går fra det ene "It's complicated" til det neste, så det er kanskje like greit?)

:) 

Anonymkode: d5c5f...7c9

1: ikke for alle ;) Og D/s forhold er ikke et alternativ, heller ikke poly forhold :) Så da ble det komplisert.

2: Nå har jeg ikke byttet på 5 år, så aner ikke om det er en valgmulighet enda.. *ler* 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Forundret.. skrev:

Hehehe, det burde da heller ikke være nødvendig. En må da vel tåle å bli flørta med uten at en kaster forholdet på dør av den grunn eller at partner skal kaste en på dør. 

 

Hvem snakker om å kaste forholdet på dør? Jeg henviste til kleine situasjoner fordi tredjepersonen ikke har fått med seg at jeg er i et forhold, og enten sender flørtemeldinger eller prøver å sjekke meg opp på byen. Forklarer da at jeg er i et forhold med denne fine karen, men jeg syns fortsatt det er kleint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kjærestepraten, synes det var greit å få det avklart. Samtidig så ble vi enige om at forholdet skulle være på Facebook. For meg var det en selvfølge å ha forholdet på facebook. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte oss i et forhold på facebook etter ca 4 måneder. Ikke at det var så viktig, men etter som vi tagget hverandre og sjekket inn sammen her og der, kom det etter hvert en del spørsmål fra andre, så da gjorde vi det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke ha forholdet mitt på face, alle som søker meg opp trenger ikke vite alt om meg liksom. Prøver å ha så lite personlig info der som mulig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Prestekragen skrev:

Orker ikke ha forholdet mitt på face, alle som søker meg opp trenger ikke vite alt om meg liksom. Prøver å ha så lite personlig info der som mulig

Du kan gjør innstillingene slik at det er kun de på vennelisten ser det, du behøver heller ikke ha navnet til den du er i ett forhold.

Stor foskjell at det står at man er i forhold mot å legge ut privat nr sitt...

Anonymkode: 3eae1...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mjauritz skrev:

Jeg ser virkelig ikke hvorfor å ikke ha det på facebook!

Selvfølgelig står jeg i et forhold som alle vennene mine kan se at jeg gjør! Og nei, vi poster ikke klissete veggemeldinger til hverandre, men at vi står som kjærester når vi har vært sammen såpass lenge er for meg en selvfølge.

Når jeg ser en person på facebook stå som singel så går jeg utifra at personen er singel. Hadde jeg og vært singel hadde jeg kanskje prøvd meg om jeg likte fyren, for jeg vet da ikke.

Å stå som ingenting (eller ha det skjult) er noe annet. Men jeg syntes det er rart. Med mindre det er gode grunner for å holde det privat så skjønner jeg virkelig ikke hva som er så privat med det. Viser bare at man er i et forhold med en mann er glad i, og ikke er tilgjengelig på den måten :) 

Jeg synes det er helt latterlig at du synes det er rart å ha sivilstatusen sin skjult på Facebook. Facebook er ingen datingside. Det er heller ikke alle som har behov for å markere at man er i et forhold. 

Anonymkode: 28ec3...1b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjør innstillingene slik at det er kun de på vennelisten ser det, du behøver heller ikke ha navnet til den du er i ett forhold.

Stor foskjell at det står at man er i forhold mot å legge ut privat nr sitt...

Anonymkode: 3eae1...ac0

Neinei, det er sant. Likevel så foretrekker jeg å ikke ha forholdet mitt på face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mjauritz skrev:

Jeg ser virkelig ikke hvorfor å ikke ha det på facebook!

Selvfølgelig står jeg i et forhold som alle vennene mine kan se at jeg gjør! Og nei, vi poster ikke klissete veggemeldinger til hverandre, men at vi står som kjærester når vi har vært sammen såpass lenge er for meg en selvfølge.

Når jeg ser en person på facebook stå som singel så går jeg utifra at personen er singel. Hadde jeg og vært singel hadde jeg kanskje prøvd meg om jeg likte fyren, for jeg vet da ikke.

Å stå som ingenting (eller ha det skjult) er noe annet. Men jeg syntes det er rart. Med mindre det er gode grunner for å holde det privat så skjønner jeg virkelig ikke hva som er så privat med det. Viser bare at man er i et forhold med en mann er glad i, og ikke er tilgjengelig på den måten :) 

Jeg er helt enig her. Jeg syns det bare er koselig så lenge man ikke legger ut masse på hverandres vegg om hvor høyt man elsker hverandre. 

Da jeg og typen la ut at vi var sammen på facebook var det en fyr både jeg og typen kjente fra barndommen som ikke hadde fått det med seg før nå. Tror han fikk seg en stor overraskelse, for vi er ikke akkurat noen man kunne forvente at ble sammen hvis man kjenner oss hver for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt latterlig at du synes det er rart å ha sivilstatusen sin skjult på Facebook. Facebook er ingen datingside. Det er heller ikke alle som har behov for å markere at man er i et forhold. 

Anonymkode: 28ec3...1b0

Det er helt greit, men jeg har til gode å få et godt argument til å ikke ha det på facebook :)

At man vil ha ting privat - vel, hvorfor har man da Facebook i det hele tatt? Er det hemmelig at du er i et forhold? Er du flau over partner?

Du får det til å virke som noe skikkelig negativt ved å si at det ikke er alle som har et behov for å markere at de er i et forhold. Det blir en rar vending. De aller fleste av oss har bilder av oss selv, noen statusoppdateringer, hvor man er fra, hvilken by man bor i, og det stusser ingen på, MEN Gud forby om man skal markere at man er i et forhold. 

Det er ingen datingside, nei, men jeg (og som mange andre jeg kjenner) går gjerne ut ifra om personen er singel / i et forhold via nettopp Facebook. Hvis det opprettes ett arrangement og en gjeng blir invitert på fest så har jeg opplevd at mine single venner har sjekket litt på hvem som er singel og hvem som ikke er. Godt å vite på forhånd.

Å stå som singel når man er i et forhold er faktisk å lyve. Akkurat som at jeg skal ha at jeg studerer medisin, mens jeg egentlig jobber i kassa på Rema :) 

Hvorfor ha Facebook om man skal være så privat?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mjauritz skrev:

Det er helt greit, men jeg har til gode å få et godt argument til å ikke ha det på facebook :)

At man vil ha ting privat - vel, hvorfor har man da Facebook i det hele tatt? Er det hemmelig at du er i et forhold? Er du flau over partner?

Du får det til å virke som noe skikkelig negativt ved å si at det ikke er alle som har et behov for å markere at de er i et forhold. Det blir en rar vending. De aller fleste av oss har bilder av oss selv, noen statusoppdateringer, hvor man er fra, hvilken by man bor i, og det stusser ingen på, MEN Gud forby om man skal markere at man er i et forhold. 

Det er ingen datingside, nei, men jeg (og som mange andre jeg kjenner) går gjerne ut ifra om personen er singel / i et forhold via nettopp Facebook. Hvis det opprettes ett arrangement og en gjeng blir invitert på fest så har jeg opplevd at mine single venner har sjekket litt på hvem som er singel og hvem som ikke er. Godt å vite på forhånd.

Å stå som singel når man er i et forhold er faktisk å lyve. Akkurat som at jeg skal ha at jeg studerer medisin, mens jeg egentlig jobber i kassa på Rema :) 

Hvorfor ha Facebook om man skal være så privat?

Jeg er en privat person, og det er nettopp derfor jeg har sivilstatusen skjult. Nei, jeg er ikke i et hemmelig forhold eller er flau over partner, men jeg deler ikke personlige opplysninger på Facebook. Jeg er kun på Facebook av praktiske årsaker. Det er vanskelig å være inkludert i et sosialt miljø på høyere utdanning uten å være medlem. All kullinformasjon foregår på Facebook. I tillegg er det en god del gruppeinndelinger på min studieretning, og all informasjonsutveksling foregår gjennom grupper på Facebook.  Dette gjelder også informasjon til linjeforeninger, påmeldinger og diverse arrangementer. I tillegg avtaler jeg kollokvie og lignende gjennom Messenger. 

Men ja, hvorfor skal jeg ha Facebook av disse årsakene når jeg ikke vil vise sivilstatusen min? Det er jo til å undre seg over...

Kommentaren om å markere at man er i et forhold var da ikke noe negativt ment. Den var kun rettet mot din kommentar at man vet at en person er opptatt. Det er ikke alle som har et behov for å markere nettopp dette. 

Anonymkode: 28ec3...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en privat person, og det er nettopp derfor jeg har sivilstatusen skjult. Nei, jeg er ikke i et hemmelig forhold eller er flau over partner, men jeg deler ikke personlige opplysninger på Facebook. Jeg er kun på Facebook av praktiske årsaker. Det er vanskelig å være inkludert i et sosialt miljø på høyere utdanning uten å være medlem. All kullinformasjon foregår på Facebook. I tillegg er det en god del gruppeinndelinger på min studieretning, og all informasjonsutveksling foregår gjennom grupper på Facebook.  Dette gjelder også informasjon til linjeforeninger, påmeldinger og diverse arrangementer. I tillegg avtaler jeg kollokvie og lignende gjennom Messenger. 

Men ja, hvorfor skal jeg ha Facebook av disse årsakene når jeg ikke vil vise sivilstatusen min? Det er jo til å undre seg over...

Kommentaren om å markere at man er i et forhold var da ikke noe negativt ment. Den var kun rettet mot din kommentar at man vet at en person er opptatt. Det er ikke alle som har et behov for å markere nettopp dette. 

Anonymkode: 28ec3...1b0

Da tror jeg vi missforstår hverandre :)

Jeg har ikke reagert på de som har den skjult, jeg har reagert litt på de som står som singel når de har en partner og sier det er fordi de vil være privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mjauritz skrev:

Da tror jeg vi missforstår hverandre :)

Jeg har ikke reagert på de som har den skjult, jeg har reagert litt på de som står som singel når de har en partner og sier det er fordi de vil være privat. 

Nå skrev du jo faktisk dette om å ha sivilstatusen skjult på Facebook: 

20 timer siden, mjauritz skrev:

Å stå som ingenting (eller ha det skjult) er noe annet. Men jeg syntes det er rart. Med mindre det er gode grunner for å holde det privat så skjønner jeg virkelig ikke hva som er så privat med det. Viser bare at man er i et forhold med en mann er glad i, og ikke er tilgjengelig på den måten :) 

 

Anonymkode: 28ec3...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, mjauritz skrev:

Da tror jeg vi missforstår hverandre :)

Jeg har ikke reagert på de som har den skjult, jeg har reagert litt på de som står som singel når de har en partner og sier det er fordi de vil være privat. 

Jeg tror ikke jeg har sett noen her skrive at de står som single på fb, bare fordi de ikke har forholdet sitt markert der! :)

Jeg er såpass gammel, at jeg var i forhold før både nettby OG facebook.. Jeg har faktisk ikke hatt noen av forholdene mine markert på fb, og jeg satte meg på singel for første gang når jeg flyttet fra Bergen til Stavanger etter et kjipt brudd. Ellers har sivilstatusen min vært skjult eller som nå på komplisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt latterlig at du synes det er rart å ha sivilstatusen sin skjult på Facebook. Facebook er ingen datingside. Det er heller ikke alle som har behov for å markere at man er i et forhold. 

Anonymkode: 28ec3...1b0

Facebook er ingen datingside, men som sitert under er det mange som bruker Facebook som ett "sjekkemarket" tror jeg. Nettopp som det er skrevet under. På arrangement sjekker folk hvem av motsatt kjønn som drar dit og om de er single.

Og ha det skjult er vel ikke noe problem. Selv synes jeg det er greit personlig og ha status som i forhold. Men jeg har brent meg noen ganger med dette.

Har vært i tre forhold over tid og det har blitt postet ditt og datt på facebook. Har begynt og tenke litt på de som følger litt med. De vil jo se at jeg går fra i forhold til singel, til forhold til ingenting, til nytt forhold igjen :P Så jeg vet det at om ikke dette forholdet holder så kommer jeg nok ikke til og ha noe offentlig med det første igjen om jeg kommer i ett nytt forhold :P

Å stå som singel når man er i forhold synes jeg blir galt. Da kan man heller ha det skjult.

Har også opplevd at folk pløyer igjennom kommentarer og ser på bildene der for så og gå inn på profilen og så prøve seg på vedkommende. Så folk bruker det nok litt mer som ett sjekkested enn man kanskje tror ;)

 

1 time siden, mjauritz skrev:

Det er helt greit, men jeg har til gode å få et godt argument til å ikke ha det på facebook :)

At man vil ha ting privat - vel, hvorfor har man da Facebook i det hele tatt? Er det hemmelig at du er i et forhold? Er du flau over partner?

Du får det til å virke som noe skikkelig negativt ved å si at det ikke er alle som har et behov for å markere at de er i et forhold. Det blir en rar vending. De aller fleste av oss har bilder av oss selv, noen statusoppdateringer, hvor man er fra, hvilken by man bor i, og det stusser ingen på, MEN Gud forby om man skal markere at man er i et forhold. 

Det er ingen datingside, nei, men jeg (og som mange andre jeg kjenner) går gjerne ut ifra om personen er singel / i et forhold via nettopp Facebook. Hvis det opprettes ett arrangement og en gjeng blir invitert på fest så har jeg opplevd at mine single venner har sjekket litt på hvem som er singel og hvem som ikke er. Godt å vite på forhånd.

Å stå som singel når man er i et forhold er faktisk å lyve. Akkurat som at jeg skal ha at jeg studerer medisin, mens jeg egentlig jobber i kassa på Rema :) 

Hvorfor ha Facebook om man skal være så privat?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo absolutt finne ut om dere er på samme side, men facebook? Jeg har aldri skjønt hvorfor dette er så viktig. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 4 år, og vi har aldri stått som kjærester på fb. Dette er til og med noe folk reagerer på, og jeg igjen reagerer på hvorfor de reagerer på dét. Er man liksom ikke ordentlig kjærester før det står offentlig på sosiale medier?

Anonymkode: dd1af...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kjærester i 7 år. Ingen av oss har statusen "i et forhold" på facebook. Heller ingen av oss som har bilder av hverandre (jeg har 4-5 bilder der inne). Jeg skriver sjelden eller aldri statuser om hva jeg gjør (ferie,kino etc- aldri skjønt vitsen?!)- det gjelder også ham. 

 

Tenkte  - etter å ha lest denne tråden - at vi begge fremstår som ganske single på Face altså :fnise: 

Anonymkode: 1bdaa...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...