Gå til innhold

Kjærester på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når blir man kjærester på Facebook?

Vi har holdt på noen måneder, men har egentlig aldri hatt "kjæreste" praten. Likevel oppfører vi oss som kjærester offentlig, foreldre vet om oss, introdusert for noen venner, planer for fremtiden, osv. Oppfører oss som ett par egentlig, men har ikke møtt hverandres foreldre da. Vi er begge i 30årene. 

Er det normalt å ha en prat om det å være kjærester, eller blir det bare slik ? Og venter man før det skrives på Facebook? Selv om vi gjerne hiver ut bilder, type "middag og kino i kveld" og tagger hverandre.  Så det er jo litt offentlig...? Føler meg 14 igjen!!!!!

Anonymkode: 27662...f4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere burde finne ut om dere faktisk er kjærester. Du må bare spørre han. Enklere blir det ikke. Jeg ser virkelig ikke behovet ved at man må være kjærester på facebook. Jeg er gift og har hvert det i ti år. Vårt forhold står det ingenting om på facebook. 

Syns faktisk litt synd på de som lever igjennom facebook og må ha ulik bekreftelse over nettet. 

Anonymkode: 40a18...fda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært der. Vi holdt på. Foreldrene våre fikk en misstanke, flere venner viste om at vi holdt på. Til slutt tok jeg mot til meg til den samtalen. Var godt å få det bekreftet. Selv om en egentlig viste at de var sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg syns det er greit å være kjærester en liten stund før man gjør det "facebook official". Da blir den praten såå mye mindre klein :P Jeg har vært sammen med kjæresten min siden begynnelsen av juni og det var først nå i august at jeg bare spurte helt ut av det blå egentlig om vi ikke kunne være kjærester på facebook også :fnise: Alle i omgangskretsen vår visste om oss og foreldre også, men syns det er koselig at venner man kanskje ikke ser så ofte også får det med seg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min er ikke i et forhold på facebook :fnise: , men vi har bilder av oss sammen o.l

Anonymkode: 286cb...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, kattepusen skrev:

Etter 5 år, har vi fortsatt ikke lagt det ut på fb.. ser ikke vitsen :)

Det gjør ikke kjæresten min heller, i tillegg til at han helst ikke vil bli tagget så ofte. Med det resultatet at det av og til kan bli litt klein stemning når vi treffer gamle flammer som ikke vet at han eller jeg er i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor offentliggjøre det på Facebook i det hele tatt? 

Anonymkode: 28ec3...1b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Petra75 skrev:

Det gjør ikke kjæresten min heller, i tillegg til at han helst ikke vil bli tagget så ofte. Med det resultatet at det av og til kan bli litt klein stemning når vi treffer gamle flammer som ikke vet at han eller jeg er i et forhold. 

Det problemet har vi heldigvis ikke, siden vi er flinke på å bruke ordene våre og si fra ;) (Dette er sagt i en ertende tone altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke offentliggjøre det på Facebook? 

Anonymkode: c4d76...9c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kattepusen skrev:

Det problemet har vi heldigvis ikke, siden vi er flinke på å bruke ordene våre og si fra ;) (Dette er sagt i en ertende tone altså!)

Nu vel. Det føles ikke alltid naturlig å si "jeg har kjærste, altså, så ikke flørt med meg" i alle settinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke offentliggjøre det på Facebook? 

Anonymkode: c4d76...9c5

Fordi å tro at facebook er livet er så 2012. Dere gamliser er bare så utdatert.

:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha det på facebook, lurer jeg på?

Anonymkode: 7d45d...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke offentliggjøre det på Facebook? 

Anonymkode: c4d76...9c5

Noen av oss er mer private en andre :) Noen vil ikke ha hele livet sitt FB. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke hvorfor å ikke ha det på facebook!

Selvfølgelig står jeg i et forhold som alle vennene mine kan se at jeg gjør! Og nei, vi poster ikke klissete veggemeldinger til hverandre, men at vi står som kjærester når vi har vært sammen såpass lenge er for meg en selvfølge.

Når jeg ser en person på facebook stå som singel så går jeg utifra at personen er singel. Hadde jeg og vært singel hadde jeg kanskje prøvd meg om jeg likte fyren, for jeg vet da ikke.

Å stå som ingenting (eller ha det skjult) er noe annet. Men jeg syntes det er rart. Med mindre det er gode grunner for å holde det privat så skjønner jeg virkelig ikke hva som er så privat med det. Viser bare at man er i et forhold med en mann er glad i, og ikke er tilgjengelig på den måten :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger aldri ut noe på Facebook. Jeg og kjæresten ble offisielt sammen for et år siden, men ikke noe Facebook. Det ble vi enige om mens vi hadde "kjæreste-praten". Ingen av oss er veldig aktive på Facebook heller. Legger ikke ut noen ting. Hender venner tagger meg i ting og innlegg, og det er egentlig bare irriterende. Ville ikke lagt ut den dagen jeg ble gravid, fikk barn,ble gift eller noe. Ser ikke poenget. Virker som om folk gjør deg for oppmerksomheten og "likes"... 

Anonymkode: 2e0c3...47b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min fikk seg fb for et og halvt år siden.  Vi har vært sammen over 12 år,  men han nekter å sette i et forhold når jeg har spurt om han kan gjøre det etter at flere ukjente jenter lurer på hvem han er og i tillegg hatt kontakt med en ex bak min rygg som han ikke har hatt kontakt med hele tiden vi har vært sammen disse årene (møtt henne ala hatt hun på besøk når jeg ikke har vært der osv. Skrevet veldig klissete flørtekosemeldinger osv. Og nektet å slutte å kontakte henne osv) (jeg er ikke på fb). Nå lover han å ikke ha kontakt. Synes det er greit at det står i et forhold slik at det ikke er noe å misforstå når folk ser profilen hans. Men men..  Skjønner at folk som bor på fb og bytter forhold heletiden ikke gidder å ha noe på infoen om sivilstatus, men oss som har vært sammen i mange år så skjønner jeg ikke hva som er så farlig. 

Anonymkode: efdef...069

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Petra75 skrev:

Nu vel. Det føles ikke alltid naturlig å si "jeg har kjærste, altså, så ikke flørt med meg" i alle settinger. 

Hehehe, det burde da heller ikke være nødvendig. En må da vel tåle å bli flørta med uten at en kaster forholdet på dør av den grunn eller at partner skal kaste en på dør. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, mjauritz skrev:

.

Når jeg ser en person på facebook stå som singel så går jeg utifra at personen er singel. Hadde jeg og vært singel hadde jeg kanskje prøvd meg om jeg likte fyren, for jeg vet da ikke.

:) 

Man kan velge å IKKE ha noe status i det hele tatt da :) For morsomt, siden jeg er i et Dom/sub forhold, har jeg satt det som "det er komplisert", mens Kjære ikke har noe :) Funker for oss, da vi ikke ser vitsen med å dele livene våre på fb. Vi har real life til sånn, og det er sånn våre venner og familie har fått vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg ser virkelig ikke hvorfor å ikke ha det på facebook!

 

Når jeg ser en person på facebook stå som singel så går jeg utifra at personen er singel. Hadde jeg og vært singel hadde jeg kanskje prøvd meg om jeg likte fyren, for jeg vet da ikke.

 

Enig-

Anonymkode: 3eae1...ac0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...