Gå til innhold

Formel i Excel


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Er det noen her som er gode på Excel?
Jeg skulle ha laget meg et regneark for å holde oversikt over pluss- og minustimer på jobb.
Altså, si at jeg begynner på jobb klokken 08:00. dersom jeg begynner kl 07:50 får jeg 10 minutter i plusstid og tilsvarende i minustid dersom jeg begynner kl 08:10.
Er det noen her som enkelt kan forklare meg hvordan jeg kan legge inn en slik formel i Excel?
Har jobbet litt i Excel tidligere, men da med enkle utregninger, ikke tidsregistrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jvordan registrerer du fleksitiden din i dag? 

Anonymkode: 0e175...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å skrive inn klokkeslett i cellene og velg "klokkeslett" som formattering (TT:MM:SS).

Tre kolonner:

Starttid | Sluttid | Timesaldo

Timesaldo er da (Sluttid - Starttid).

Nederst har du en celle som summerer opp timesaldoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men for å få denne til å kun regne pluss og minustid, da?
På denne måten finner jeg jo ut om jeg har jobbet 7 eller 8 timer om dagen, men ikke hvor mye dette da gir i timebanken?
Altså jeg legger inn kl 07:00 i starttid og 15:35 i sluttid. Jeg får da en total på 7:45. Dette gir altså en pluss på 0:15. Hvordan får jeg den til å vise 0:15?
Jeg har prøvd å skrive formelen som gir totaltid - 7,5, men da fikk jeg feil i formelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start excel - velg "ny", skriv inn "timer" i søk for maler. Så får du opp masse forslag. 

Anonymkode: 26e71...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver igjen... nå har jeg klart å få den til å regne plusstid ved å legge inn formelen Totaltid - 07:30, men jeg klarer ikke å få den til å vise minustid da jeg får en feilmelding om at cellen inneholder et negativt tall....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Start excel - velg "ny", skriv inn "timer" i søk for maler. Så får du opp masse forslag. 

Anonymkode: 26e71...533

Nope, får ikke søkt etter andre maler enn mine egne. Sikker på grunn av brannmur i internsystemet vårt på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...