Gå til innhold

Streik i barnehagen!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått melding om at vår barnehage blir tatt ut i streik dersom partene ikke kommer til enighet innen midnatt i dag. Streiken vil vare ut hele uken (tirsdag til og med fredag). Hele avdelingen til barnet vårt vil være stengt hele uken. :-(

Jeg begynte i ny jobb og har få feriedager i år. Derfor har jeg jobbet MASSE overtid i sommer, med tanke på at det er så mange arbeidsdager i julen, som jeg vil avspasere noen av. Nå forsvinner disse ut hvis jeg må være hjemme med minsten. Han er altfor liten og urolig til at jeg kan ta ham med på jobben.

Går det an å sende epost til barnehagens mailingliste og spørre om noen vil være med på "dugnad" - hvis fire barn kan være hjemme hos oss en dag, så kan det gå på omgang, slik at hver familie kun trenger å ta en feriedag? Er dette noe folk synes kan være en god idé?

Typisk at dette skjer når besteforeldre er på ferie....

 

Anonymkode: 4152f...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Link?

Forøvrig er normen der jeg bor at vi som har mulighet til det tar inn ekstra barn for de som ikke har mulighet så blir vi kompensert med noen kr for mat og aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått melding om at vår barnehage blir tatt ut i streik dersom partene ikke kommer til enighet innen midnatt i dag. Streiken vil vare ut hele uken (tirsdag til og med fredag). Hele avdelingen til barnet vårt vil være stengt hele uken. :-(

Jeg begynte i ny jobb og har få feriedager i år. Derfor har jeg jobbet MASSE overtid i sommer, med tanke på at det er så mange arbeidsdager i julen, som jeg vil avspasere noen av. Nå forsvinner disse ut hvis jeg må være hjemme med minsten. Han er altfor liten og urolig til at jeg kan ta ham med på jobben.

Går det an å sende epost til barnehagens mailingliste og spørre om noen vil være med på "dugnad" - hvis fire barn kan være hjemme hos oss en dag, så kan det gå på omgang, slik at hver familie kun trenger å ta en feriedag? Er dette noe folk synes kan være en god idé?

Typisk at dette skjer når besteforeldre er på ferie....

 

Anonymkode: 4152f...c6e

Det var en super ide! Det er ikke alle som er så heldige og ha besteforeldre som kan steppe inn. Mange foreldre jobber turnus og er av og til hjemme på dagtid!

Kanskje du kan høre litt rundt, så kan dere bytte på... kjekt for ungene å få besøke hverandre, 

sånn maks 3-4 barn per familie er ok, så det blir mer "besøk" enn at det blir barnehage hjemme... 

Jeg tenkte på noe lignende da det var streik i min barnehage, for jeg hadde fri den første dagen og tenkte høre med moren til en annen om datteren hennes ville besøke min, for jeg visste at moren måtte påj obb... men de hadde allerede avtalt at datteren skulle til bestemoren den dagen :) 

Anonymkode: 4a212...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er link. Gjelder private barnehager.... http://www.tv2.no/a/8539548/

Ingen barnehage denne eller neste uke på oss, dersom dette ikke løser seg. Hva gjør man? Ta ferie uten lønn? Be banken om en mnd avdragsfritt huslån, evt? Huff... første gang vi opplever dette i vår barnehage.

Poden vår har ingen naturlige kompiser i barnehagen, det er en privat bhg knyttet til en bedrift, så alle barna bor spredt utover byen og treffes ikke på fritiden.Men jeg skal sende ut en epost i kveld og høre om noen vil være med på "lekegruppe"-ideen....

Anonymkode: 4152f...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig god idé å sende rundt en slik forespørsel til de andre foreldrene! :)  Dette kan jo kanskje være noe dere kan benytte dere av ved planleggingsdager senere også.

 

Generelt sett må jeg si dere er heldige om dere har besteforeldre i nærheten som kan passe barna en del. Er ikke alle som har det i hverdagen.

 

Så håper jeg for deres del at de ansatte i deres barnehage er litt mer samfunnsengasjerte enn det de var i vår barnehage da poden gikk der. Hos oss gikk de bare til nærmeste storsenter da de streiket. Jeg hadde liksom sett for meg at de kanskje ville snakket med politikere, eller media. Men hos oss var gikk de rett og slett på shoppingtur. Synes det vitner om lite god etikk. Så, om dere opplever dette ville jeg nok snaket med FAU også. :)

Anonymkode: 9d416...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt går i en foreldredrevet barnehage. Vi foreldre har tatt på oss vakter, og får benytte oss av barnehagens lokaler til å passe de barna som må ha ett tilbud. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan du fint gjøre. :) Jeg er hjemme og ville svart at barna godt kunne være hos meg alle dagene. Har lurt på å tilby meg faktisk siden barnet mitt gjerne vil ha noen å leke med, men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg eller hvordan jeg skal sende det ut. :P (Har ingen mailingliste i vår bhg.)

Anonymkode: 5007f...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...