Gå til innhold

11 dager på 100kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, nå har det seg sånn at jeg har kommet opp i en litt dårlig situasjon der jeg bare har 100kr igjen og leve for. 
Trenger ikke spørsmål hvordan jeg har klart det, men trenger gjerne råd :)
Har dere noe tips til hva jeg kan handle inn for å ha mat disse 11 dagene med bare 100kr ? 

Anonymkode: 2b28d...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du i rette butikken så kan du sikkert få sånn 15-20 pakker med nudler....god apetitt...

Til frokost kan du kjøpe 1 kg havregryn, er veldig billig og kan kokes med vann til frokost/lunsj. 

Du kan også prøve "billigkroken" i butikken , utgåtte varer. 

Dumpster diving er også en mulighet, om du tør. 

Endret av Stiigen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ris og linser/bønner på innvandrerbutikk. Evt noen billige grønnsaker som løk. Regner med du har noe krydder hjemme? Ris med linser og krydder metter til middag. Så ville jeg kjøpt havregryn og spist havregrøt kokt på vann til frokost/lunsj/kveldsmat.

Anonymkode: 49bf8...a6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du fra før? Første du må gjøre er å kartlegge hva slags og hvor mye middag/lunsj osv du kan få ut av det du har i skap/kjøleskap. 

En stor pakke havregryn koster ikke mye, å metter. 

Sjekk alle tilbud som du kan finne på butikkene rundt deg. 

Anonymkode: 59702...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, nå har det seg sånn at jeg har kommet opp i en litt dårlig situasjon der jeg bare har 100kr igjen og leve for. 
Trenger ikke spørsmål hvordan jeg har klart det, men trenger gjerne råd :)
Har dere noe tips til hva jeg kan handle inn for å ha mat disse 11 dagene med bare 100kr ? 

Anonymkode: 2b28d...413

Kan du ikke spørre sossen om noe ekstra?

Ellers så kan du jo gå til gågaten med en kopp og sett deg i lotusstilling med huet ned og late som du er en narkis som trenger litt cash til neste skudd...

Spøk til side - gå rundt og samle tomflasker, det ligger masse gryn i det og du får masse trim.

Ellers så får du gå og handle First Price produkter og ting på tilbud.

De selger lapskausblanding på Rema 1000 til under en 10'er,. det er grønnsaker, så kan du kjøpe pølser, billigste sorten: vet ikke om de fortsatt har sånn 4 grillpølser til 10 kr på Spar? Hvis ikke - kjøp billigste merket, så kutter du opp noen av de og har i lapskausen, har du hvetemel og margarin, lager du lett en brun saus som du blander med det hele, og du har lapskaus i et par tre dager. På spar har de grovbrød til 10 kr nå, hvis ikke får du kjøpe kneip på rema, den er også billig. Skjær opp i skiver og frys ned.
Kjøp en stor pakke av de billigste eggene.
Så lager du omelett og blander i noen pølsebiter. 

Du får regne ut hvor mye du får for 10 kr, men lapskaus og egg så har du noen mettende måltider. 

Kanskje en pose havregryn og en stor melk, ca. 40 kr, lapskaus 10 kr + 10 kr i pølser, egg 30-40 kr.  Tror du får 

havregryn, melk, lapskausblanding, pølser og egg til ca. 100 kr på Rema, gå for de billigste merkene.
Vil anbefale å se om du klarer å samle inn litt flasker, så får du noen få kr ekstra. 

Har du familie og venner, så kan du jo pent be de om et lite lån da?

Og hør med sossen om de har mulighet til å hjelpe.
Jobber du, kan du kanskje be om et lite forskudd?


Så får du planlegge litt bedre neste gang du får penger om hvordan du disponerer pengene dine, 

planlegg ukesmenyen og handle inn så du har det du trenger av basisvarer.

Anonymkode: 7f84c...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke veldig mye i skapene fra før, har ca en halv pakke spagetti, og i fryseren av har jeg en stor pakke kylling lår.  

Har tenkt på å gå i innkjøp av havregryn. Muligens bønner, da det er fint å varme opp og spise for seg selv :)

Anonymkode: 2b28d...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

har ikke veldig mye i skapene fra før, har ca en halv pakke spagetti, og i fryseren av har jeg en stor pakke kylling lår.  

Har tenkt på å gå i innkjøp av havregryn. Muligens bønner, da det er fint å varme opp og spise for seg selv :)

Anonymkode: 2b28d...413

Kjøp havregryn og egg i alle fall, da har du mettende og næringsrik mat. PS! På rema i frysedisken har de billige frosne grønnsaker, anbefaler spesielt lapskausblanding. De har billigs brun saus pulver også flere butikker om du ikke har mel og smør og kan lage selv. Kjøp f.eks. makararoni stor pose de har en billig en fra first price mener jeg, da har du til flere måltider. har du ketchup? 

 

Anonymkode: 7f84c...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke spørre sossen om noe ekstra?

Ellers så kan du jo gå til gågaten med en kopp og sett deg i lotusstilling med huet ned og late som du er en narkis som trenger litt cash til neste skudd...

Spøk til side - gå rundt og samle tomflasker, det ligger masse gryn i det og du får masse trim.

Ellers så får du gå og handle First Price produkter og ting på tilbud.

De selger lapskausblanding på Rema 1000 til under en 10'er,. det er grønnsaker, så kan du kjøpe pølser, billigste sorten: vet ikke om de fortsatt har sånn 4 grillpølser til 10 kr på Spar? Hvis ikke - kjøp billigste merket, så kutter du opp noen av de og har i lapskausen, har du hvetemel og margarin, lager du lett en brun saus som du blander med det hele, og du har lapskaus i et par tre dager. På spar har de grovbrød til 10 kr nå, hvis ikke får du kjøpe kneip på rema, den er også billig. Skjær opp i skiver og frys ned.
Kjøp en stor pakke av de billigste eggene.
Så lager du omelett og blander i noen pølsebiter. 

Du får regne ut hvor mye du får for 10 kr, men lapskaus og egg så har du noen mettende måltider. 

Kanskje en pose havregryn og en stor melk, ca. 40 kr, lapskaus 10 kr + 10 kr i pølser, egg 30-40 kr.  Tror du får 

havregryn, melk, lapskausblanding, pølser og egg til ca. 100 kr på Rema, gå for de billigste merkene.
Vil anbefale å se om du klarer å samle inn litt flasker, så får du noen få kr ekstra. 

Har du familie og venner, så kan du jo pent be de om et lite lån da?

Og hør med sossen om de har mulighet til å hjelpe.
Jobber du, kan du kanskje be om et lite forskudd?


Så får du planlegge litt bedre neste gang du får penger om hvordan du disponerer pengene dine, 

planlegg ukesmenyen og handle inn så du har det du trenger av basisvarer.

Anonymkode: 7f84c...9eb

Takk for svar :)
Mange gode tips her, litt synd at det ikke er rema eller spar her jeg bor... 
Disponering av penger denne mnd har vært ufattelig dårlig, har svidd av alle pengene mine på nødvendige ting som regninger osv. 
har 13 tusen i overskudd etter alt av regninger er betalt i mnd, men denne mnd kvittet jeg meg med mye gjeld. og har levd fint frem til nå. :)

Anonymkode: 2b28d...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp havregryn og egg i alle fall, da har du mettende og næringsrik mat. PS! På rema i frysedisken har de billige frosne grønnsaker, anbefaler spesielt lapskausblanding. De har billigs brun saus pulver også flere butikker om du ikke har mel og smør og kan lage selv. Kjøp f.eks. makararoni stor pose de har en billig en fra first price mener jeg, da har du til flere måltider. har du ketchup? 

 

Anonymkode: 7f84c...9eb

Takk for tips :)
ja jeg har ketchup, så makaroni blir det nok :)

Anonymkode: 2b28d...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)
Mange gode tips her, litt synd at det ikke er rema eller spar her jeg bor..
Disponering av penger denne mnd har vært ufattelig dårlig, har svidd av alle pengene mine på nødvendige ting som regninger osv. 
har 13 tusen i overskudd etter alt av regninger er betalt i mnd, men denne mnd kvittet jeg meg med mye gjeld. og har levd fint frem til nå. :)

Anonymkode: 2b28d...413

Kiwi,meny og joker fører også billigmerke(first price)

Anonymkode: 923c9...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ris ( first price )

-brød ( first price ) ca 10 kr ?

-havregryn metter mye ,lag med vann billigere en kjøpe melk og

- nugatti pålegg ( first price ) ca 10 kr 

-makaroni( first price )

-ketsjupp (first price) 5 kr ca

-firskegrateng (first price) 10 kr

ikke bruk penger på ,saft,brus,grønnsaker og denslags ,fokuser på billig og hva som metter 

med det du har fra før av og dette ,klarer du deg fint på disse dagene :)

Anonymkode: 7ee03...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det var mange dager på bare 100 kr. Er det bare til deg? Isåfall kan det jo gå selv om det kanskje ikke blir så hyggelig.

Hvis du bor i Bergen har jeg en del posesupper og annet du kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mel osv, til å f.eks bake noen rundstykker? Ellers støtter jeg tipsene over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hermetikk, pasta, frosne grønnsaker, ris, couscous.
har du litt hvetemel hjemme kan du bake ditt eget brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du vanligvis sitter igjen med 13 000 etter faste utgifter hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde brukt et kredittkort å handlet det mest nødvendige for en tusenlapp.  Og betalt det tilbake med en gang lønna kom. Du trenger faktisk ikke å leve for under 10 kr dagen. 

Anonymkode: fa7d1...f88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, nå har det seg sånn at jeg har kommet opp i en litt dårlig situasjon der jeg bare har 100kr igjen og leve for. 
Trenger ikke spørsmål hvordan jeg har klart det, men trenger gjerne råd :)
Har dere noe tips til hva jeg kan handle inn for å ha mat disse 11 dagene med bare 100kr ? 

Anonymkode: 2b28d...413

Gå på flaskejakt og finn deg litt penger der som du kan spe på budsjettet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vanligvis sitter igjen med 13 000 etter faste utgifter hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde brukt et kredittkort å handlet det mest nødvendige for en tusenlapp.  Og betalt det tilbake med en gang lønna kom. Du trenger faktisk ikke å leve for under 10 kr dagen. 

Anonymkode: fa7d1...f88

Enig! 

Anonymkode: 87eee...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)
Mange gode tips her, litt synd at det ikke er rema eller spar her jeg bor... 
Disponering av penger denne mnd har vært ufattelig dårlig, har svidd av alle pengene mine på nødvendige ting som regninger osv. 
har 13 tusen i overskudd etter alt av regninger er betalt i mnd, men denne mnd kvittet jeg meg med mye gjeld. og har levd fint frem til nå. :)

Anonymkode: 2b28d...413

Heldigvis har du jo brukt pengene fornuftlig. Det er jo selvsagt ikke optimalt å leve for så lite penger på mat, men det er helt greit over en så kort periode. Du bør også spise opp det du har i fryseren. En hel pakke med kyllinglår er jo middager for flere dager (muligens alle?). I tillegg er det mettende og næringsrikt. 

Anonymkode: da256...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...