Gå til innhold

vond lukt inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en råtten eim i heimen som jeg ikke klarer å bli kvitt. Jeg har prøvd alt. Satt søpla ut. Kloret sluket. Holdt kontroll på kattedo. Lett i alle krinker og kroker etter musekadaver. Ingenting. Ekkelt....

Anonymkode: 0371b...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være veldig lite som skal til å lage mye lukt. 

Grundig vask overalt vil hjelpe. Men om du klarer å lokalisere lukta litt, hjelper det jo mye. 

Jeg fant ut at en søppelpose nok hadde lekket, det var et finger stort felt. Når jeg vasket det, var lukta borte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stan skrev:

Det kan være veldig lite som skal til å lage mye lukt. 

Grundig vask overalt vil hjelpe. Men om du klarer å lokalisere lukta litt, hjelper det jo mye. 

Jeg fant ut at en søppelpose nok hadde lekket, det var et finger stort felt. Når jeg vasket det, var lukta borte. 

Jeg fant ei råtten mus på et veldig vanskelig tilgjengelig sted. Gudskjelov for det, men det var ikke moro. Det er minuset med å ha katt, at de drar inn sånt.

Ja, den søpla kan være ugrei. Det lukter ikke godt av den. Jeg husker at Cristopher Schou smakte på den saften som samler seg på bunnen av søppelposen (radioprogrammet xl?). Utrolig men sant....

Anonymkode: 0371b...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en råtten blomst stående? Altså at røttene har råtnet? Da kan den se like fin ut, men nede i blomsterpotten stinker det dritt...

Anonymkode: 7282c...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grundig rundvask. Ellers kan døde dyr i husvegge lukte høgg i lange tider. Det samme kan en skitten dørmatte eller møkkete sko gjøre. 

Har du skjult mugg i tak eller vegger så vil dette og sette lukt på hele boligen helt til det blir fjernet. 

Selv sliter vi med gjentatt lukt fra overløpventilen på kjøkkenvasken lukter råttent til tross for at alt mulig av kjemikalier er tømt nedi der. Hele vasken må sannsynligvis skiftes.

Anonymkode: 7ffa4...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts:. Jeg fant til slutt ei død mus, som sagt lengre oppe., i 3. innlegg. Den lå bak og inni en 50 liters fryser som står oppe på et bord.

Anonymkode: 0371b...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts:. Jeg fant til slutt ei død mus, som sagt lengre oppe., i 3. innlegg. Den lå bak og inni en 50 liters fryser som står oppe på et bord.

Anonymkode: 0371b...8e7

Godt kilden ble oppdaget! :tommel:

Anonymkode: 7282c...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt kilden ble oppdaget! :tommel:

Anonymkode: 7282c...971

Ja, det tok kanskje 3-4 timer. Godt det ikke skjer ofte:sprettoy:

Anonymkode: 0371b...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muse-lik og andre døde dyr avgir et stoff med det flotte navnet cadaverin, som vi er ekstremt følsomme for. Matrester kan også danne dette og beslektede stoffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...