Gå til innhold

Jeg tror jeg har funnet ut at samboer er utro via Pokemon Go


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis spillet hadde nullstilt seg så regner jeg vel med at samboeren din ville fortalt det også. Pga hans store interesse for spillet og all den tiden han har brukt på det. Høres bare merkelig at han forteller om den store fremgangen sin i spillet også viser det seg at han er på samme nivå. 

Hvis han hadde hatt en annen spillkonto hadde det hvert logisk at han ba deg om å vise den istedet for den gamle. Med tanke på hans store fremgang. Så er det logisk å vise den spillkontoen som viser best resultatet.

Han har byttet kode på mobilen, og han svarte deg ikke på ordentlig måte når du spurte hvorfor. Hvorfor unngikk han dette spørsmålet hvis han ikke skjuler noe. 

Jeg kan forstå reaksjonen fra din kjæreste hvis forholdet er preget av sjalusi og spørsmål om utroskap. Hvis dette ikke har hvert en del av forholdet så hadde han ingen grunn til å bli sur og gå til angrep på deg på den måten. De mennene og damene jeg kjenner som har fått det spørsmålet har tatt en prat med sin partner uten den oppførselen. De hadde ingenting å skjule og ingen grunn til å angripe sine partnere.

Min personlige mening er at noe ikke stemmer. Det trenger ikke å være utroskap for den saks skyld. Alikevel så har han en god del å forklare mener nå jeg.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du er suspekt, det er noe fishy her ja.

Anonymkode: 7667f...861

Jeg synes at TS er litt suspekt ja. Det er suspekt å tro at mannen er utro basert på manglende fremgang i Pokemon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært ute kanskje 5 dager i uken for å spille, så da hadde det vel vært logisk om han hadde gått opp i level? Eller fanget noen sjeldne pokemon? 

Jeg mistenker nå at han har gjort noe helt annet enn å spille. Han har ofte vært ute i 4-6 timer, og noen ganger sent på kvelden. Jeg har ikke snoket på meldingene hans eller noe så jeg vet jo ikke om det stemmer.

Opptil 4-6 timer 5 dager i uken er ganske mye, er det virkelig noen som går rundt og fanger disse pokemonene så lenge? Er det normalt? Går han eller kjører han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta
8 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg synes at TS er litt suspekt ja. Det er suspekt å tro at mannen er utro basert på manglende fremgang i Pokemon.

Selvom mannen kommer hjem gang på gang og forteller om denne "fremgangen" som til slutt viser seg å ikke være reell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg synes at TS er litt suspekt ja. Det er suspekt å tro at mannen er utro basert på manglende fremgang i Pokemon.

Nei, det er jo ikke det. 4-6 timer 5 dager i uken er ganske mye, og å ikke ha hatt noen fremgang på flere måneder med denne aktiviteten her er virkelig til å undre seg over. Dersom spillet hadde blitt tilbakestilt ved eventuell oppdatering ville jo selvsagt dette ha vært forklaringen da TS tok det opp. TS ble heller kalt for paranoid og sjalu der partner videre går vekk fra situasjonen, som er ganske typiske utsagn og atferd for noen som skjuler noe. 

Jeg synes det er ganske naivt å tro at denne mannen faktisk har spilt Pokemon Go ut ifra disse opplysningene som er gitt. 

Anonymkode: c322e...f46

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se både datoen du startet og spille og dato du fanget de ulike pokemonene i appen, så burde være en lett sak å finne ut om han snakker sant eller ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Migle90 skrev:

Du kan se både datoen du startet og spille og dato du fanget de ulike pokemonene i appen, så burde være en lett sak å finne ut om han snakker sant eller ikke.

Fikk en ekkel magefølelse av denne tråden. Du kan sjekke som over sier ja. Åpne app -> klikk på profil / bruker nede i venstre hjørne -> meny høyre side - klikk på "journal". Viser hva som ble fanget når. Da har du oversikten over når han har vært ute på jakt og ikke...

Anonymkode: 5a97d...741

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utenfor dagens teknologiske verden at jeg ikke forstår om denne tråden er seriøs eller ikke. 

Anonymkode: 5dcd4...3fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang han skal ut og fange pokemon så kan du jo si at du blir med. Da ser du reaksjonen hans 😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en ekkel magefølelse av denne tråden. Du kan sjekke som over sier ja. Åpne app -> klikk på profil / bruker nede i venstre hjørne -> meny høyre side - klikk på "journal". Viser hva som ble fanget når. Da har du oversikten over når han har vært ute på jakt og ikke...

Anonymkode: 5a97d...741

Dessuten står det vel GPS-koordinater for hvor de ble fanget, så om han skulle ha fanget noen kan du jo se hvor han har fanget de og. http://www.tv2.no/a/8449955/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid K
7 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg synes at TS er litt suspekt ja. Det er suspekt å tro at mannen er utro basert på manglende fremgang i Pokemon.

D er ikke D, ikke når han er ute 5 dager i uken og snakker så mye om det, og i tillegg reagerer som han gjør når han blir konfrontert. Hadde begynt å lure selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så utenfor dagens teknologiske verden at jeg ikke forstår om denne tråden er seriøs eller ikke. 

Anonymkode: 5dcd4...3fa

Når man spiller Pokemon Go vil man gjerne raskest mulig opp i level (nivå, eller slik vi kalte gamle tv-spill, da vi ble ferdig med et brett og kom videre til neste), fordi dette gir mer poeng. Spiller man så mye som mange timer daglig vil man havne høyt oppe på level, fordi det tar bare noen dager med ivrig spilling før man har oppnådd nok poeng til neste nivå. 

At han etter lang tid med daglig spilling ikke har gått opp i level kan forklares med to ting: 

1. Han har hatt ekstrem uflaks, fått slettet og nullstilt nivået han har spilt på, og ikke klart å få det tilbake. Særdeles lite sannsynlig, da man naturligvis ville vært fortvilet over noe sånt og uttrykt frustrasjon over at spillet ødela det man hadde bygget opp. 

2. Man har ikke spilt likevel. 

Det er ti ganger mer sannsynlig at det er grunn nummer to, siden TS ikke har hørt noe om at han havnet ned igjen på nivå. Og hva har han da bedrevet i 4-5 timer daglig, når han påstår at han har spilt, men ikke har gjort det likevel? 

Jeg tror absolutt dette er seriøst, og ved å se på alternativene hadde ikke jeg vært i tvil dessverre. Var selv ganske hekta, og hadde alt. 1 skjedd med hadde jeg ikke holdt kjeft om det, jeg hadde vel ringt rundt, bedt om hjelp, mailet Niantic frem til jeg fikk igjen nivået jeg var på etc. 

Anonymkode: 3cb86...aea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Her lukter det ugler i mosen, ja, samtidig har TS litt tynt grunnlag for å beskylde samboeren for utroskap. "Du har ikke kommet på et så høyt nivå i Pokemon Go som du burde -Jeg flytter ut!". 

Neste gang han skal ut for å spille burde du si at du blir med. Ikke på en "jeg skal se hva du egentlig gjør"-måte, men på en "så gøy! Jeg blir med :)"-måte. Så ser du hvordan han reagerer. Dersom han blir sur og sier du kun vil være med fordi du ikke stoler på han kan du lett avfeie det med at du også vil spille, og at du har fått ny motivasjon av at dere er på samme nivå. Da merker du nok raskt om han syntes det er koselig at du blir med på tur, eller om han sniker seg unna for å tekste en annen om at treffet ikke blir noe av likevel. 

Når dere er ute på tur og finner en Pokemon dere begge vil ha kan du si at den stakk av slik at du ikke fikk den. Om han gjorde det kan du si: "Få se?!??", ta telefonen hans og gå inn på meldingene hans. Det er egentlig det samme om han ser at du gjør det eller ikke, vil han ikke at du skal se meldingene hans kan du spørre om han har noe å skjule. Reaksjonen hans bør si sitt. 

Lykke til med å finne ut av det her! 

PS: Dersom han jakter Pokemon uten deg kan du lett sjekke Pokedexen hans om han har fått noen nye (noe han burde få dersom han spiller i 5-6 timer flere ganger i uka) og du kan også sjekke journal'en for å se hva han har fanget den dagen. Er det null fremgang...vel, da har han litt å forklare. 

Anonymkode: 3461d...9bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Her lukter det ugler i mosen

Anonymkode: 3461d...9bd

Lukter det ugler i mosen?

Anonymkode: d8bbb...28d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Han har hatt ekstrem uflaks, fått slettet og nullstilt nivået han har spilt på, og ikke klart å få det tilbake. Særdeles lite sannsynlig, da man naturligvis ville vært fortvilet over noe sånt og uttrykt frustrasjon over at spillet ødela det man hadde bygget opp. 

Han skrøt av hvor mye han hadde levlet, men han fortalte ikke da han mistet hele fremgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det tydelig at han ikke har spilt pokemon go. Spørsmålet er hva har han gjort isteden og hvorfor lyver han om det ?

Anonymkode: 9268a...37b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du er suspekt, det er noe fishy her ja.

Anonymkode: 7667f...861

Det er vel ikke ts som er suspekt. Det er kjæresten og unnskyldningene hans som er suspekte. Det heter heller ikke fishy. På godt norsk heter det merkelig

Anonymkode: f8e33...cde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn på app'en og se på journal - da kommer det opp om det har blitt spilt i det siste. Du vet sikkert selv at det er fullstendig ulogisk at han har spilt pokemon så mange timer uten å ha gått opp i level. Jeg vet faktisk om en som brukte Pokemon som unnskylding for å treffe en annen. Veldig troverdig og ingen satte/setter spørsmålstegn ved det..

Anonymkode: 03f3d...65f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...