Gå til innhold

Dusje om natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lov til å dusje om natten? Jeg har et møte som gjør at jeg må stå opp 03:30. Kan jeg dusje da?

Anonymkode: 72bf5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst?? Dusj når du vil, menneske.

Anonymkode: 6c1c0...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke står spesifisert i noe kontrakt at du ikke skal gjøre det så kjør på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov til å dusje om natten? Jeg har et møte som gjør at jeg må stå opp 03:30. Kan jeg dusje da?

Anonymkode: 72bf5...17d

 Hvor i all verden bor du egentlig?

Anonymkode: 2a941...47b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dusjer du mellom 2300 og 0600 kommer dusjpolitiet og tar deg. Jeg har hørt at dusjfengselet har fæle forhold, så er nok best å la være. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et rekkehus jeg var på visning i hadde faktisk borettslaget bestemt at det ikke var lov å dusje om natten. Heller ikke vaske klær eller bruke vasken da det visstnok var gamle rør og det slo sånn i rørene at det var bråkete for alle. Om det er lov å sette slike forbud vet jeg ikke. Men du hadde sikkert fått beskjed om det om det var noe om det i reglene.

Anonymkode: 293dc...e19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov til å dusje om natten? Jeg har et møte som gjør at jeg må stå opp 03:30. Kan jeg dusje da?

Anonymkode: 72bf5...17d

Bor du i hus med naboer rett under, vedsiden av eller over? En gang i blant må dette kunne aksepteres, men som fsst vane ville jeg ikke satt pris på om mine naboer dusjet midt på natta. Selv om vi bor i nytt hus, så er det veldig lytt i mellom soverom og bad. 

Anonymkode: c7076...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Salka skrev:

Nei, dusjer du mellom 2300 og 0600 kommer dusjpolitiet og tar deg. Jeg har hørt at dusjfengselet har fæle forhold, så er nok best å la være. 

Fælt der, ja. 

De har ikke dusj. 😜

TS : Tror du godt kan dusje akkurat når det passer deg. Og slik jeg forstår,  er det ikke sånn at du vanligvis dusjer på den tiden.

Folk bør tåle et sjeldent unntak. ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å dusje, men ikke å vaske håret.

Anonymkode: e8742...c37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til unødvendig latterliggjøring av trådstarter? Det er faktisk slik for de som bor i leilighet/borettslag at det finnes husordensregler. Og det kan tenkes at det her er spesifisert at dusjing etc ikke er tillatt nattestid, rett og slett fordi vann i rør og sluk skaper mye støy for naboene.

Jo, selvfølgelig kan du bruke dassen likevel, det er jo snakk om forskjellig grad av nødvendighet.

Hvis du er redd for at det skal støye for mye TS så kan du vel bare dusje før du legger deg?

Anonymkode: c6c06...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i en bygård i Oslo med naboer både over, under og på begge sider, og jeg har planer om å dusje om en time eller to. Aldri falt meg inn at det skulle være noe problem. Jeg har bodd her i årevis nå uten å få en eneste tilbakemelding på det, så jeg antar det er greit. Jeg hører ikke når naboene mine dusjer på dagtid, så jeg tviler på at det mirakuløst blir en veldig støyende affære dersom man gjør det om natten i stedet.

Uansett, TS: Hvis ingen husordensregler e.l. mot all formodning sier noe annet kan du dusje når du vil. Jeg har aldri sett husordensregler som sier noe som helst om dusjing, og normalen er ikke overraskende at det ikke finnes noen begrensninger på dusjing, men jeg kan jo ikke utelukke at det kan finnes. Ser forsåvidt at en over her sier at han/hun har opplevd at det ikke var lov et sted, så det forekommer tydeligvis. Men om du ikke ser at annet er spesifisert kan du naturligvis dusje akkurat når det passer deg.

Anonymkode: 2f145...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt til unødvendig latterliggjøring av trådstarter? Det er faktisk slik for de som bor i leilighet/borettslag at det finnes husordensregler. Og det kan tenkes at det her er spesifisert at dusjing etc ikke er tillatt nattestid, rett og slett fordi vann i rør og sluk skaper mye støy for naboene.

 

Anonymkode: c6c06...b3e

Selvsagt kan det tenkes, men hvis ingen her tilfeldigvis bor samme sted som TS så er det litt vanskelig å svare på...

Anonymkode: 3e777...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...